Pregnyl bij cryo tp, hoe zit dit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zuuske, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Binnenkort eerste keer cryo terugplaatsing en moet daarvoor 5000eh pregnyl spuiten. Waar gebruik je deze voor? Bij icsi's was dit om de eisprong te laten plaatsvinden is dit bij cryo tp ook het doel?

Ik heb nl vandaag 1e fm gehad (cd12, follikel12mm) en moet zaterdag(cd 15) terug voor 2e fm, dan zou vermoedelijk follikel 18mm zijn. Arts verwacht dan ook zaterdag pregnyl en cd 21 tp (5 dgn na eisprong).
    Maar nu ik thuis mijn schema nakijk, ben ik bang dat we er naast zitten. Ik heb nl een vrij regelmatige cyclus en heb vrijwel altijd op cd 15 (zaterdag dus) mijn eisprong.

Pfff....ben erg aan het twijfelen nu hoe het zit.
    Als pregnyl nl voor eisprong moet zorgen dan heb ik die op cd 16/17. Maar als ik die uit mezelf al heb op cd 15?? Ik heb trouwens verder geen medicatie.
    Wie o wie kan wat helderheid brengen?? :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt follikelmetingen, toch? Aan de hand van de echo's kan worden bekeken wanneer je eisprong in aantocht is. De Pregnyl is inderdaad bedoeld om het op te wekken, zodat je zeker bent van een juiste timing. Ik zou van de echo's uitgaan en niet met een bepaalde cyclusdag rekenen. De echo's zijn betrouwbaarder, dan zie je wat er gebeurt. Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je van jezelf een eisprong denkt te hebben op dag 15, dan ben je te laat. Ook met een echo wordt de eisprong niet altijd goed gegokt (dus dat de arts je te laat laat komen voor een volgende echo)
    In het UMC prikken ze in zo'n geval je bloed en kijken of ze aan de hand van je bloedwaarden kunnen bepalen wanneer je eisprong dan is geweest. Als ze dat met redelijke zekerheid kunnen schatten, dan gaat de terugplaatsing gewoon door.

Ik ken je cyclus natuurlijk niet, maar als je er vandaag 1 van 12 had, dan is zaterdag op zich niet een hele rare dag voor een volgende echo.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb ook pregnyl meegekregen voor de cryo. Alleen toen duidelijk was dat mijn eisprong vanzelf ging komen, of net geweest was, hoefde de pregnyl niet meer. Wellicht hoef jij hem ook niet meer te gebruiken....

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Bij mij werken ovulatietesten heeeeeel raar (positief als ik geen eisprong, negatief als 'ie er aan zit te komen enzo) dus ik krijg altijd FM metingen en als de follikel groot genoeg is spuit ik ook Pregnyl, standaard bij iedere cryo. Succes!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik moest bloedprikken op de dag van de laatste echo en de follikel 18 mm was. Als daaruit zou blijken dat ik al een LH piek had had, dan zou pregnyl niet meer nodig zijn. Was niet zo, dus toch pregnyl. Dat bloedprikken is dus wel handig om vast te stellen of je eisprong al echt in de buurt is.
    Succes, ik duim voor je op een mooie terugplaatsing en een positief resultaat!

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bedankt voor de reacties.
    ben benieuwd hoe het zaterdag zal lopen dan. Misschien inderdaad bloedprikken ofzo.

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij mij werd ook de cyclus gevolgd. OP een gegeven moment na de echo bloed laten prikken en 's avonds de pregnyl gezet. Is idd vnl voor de timing van de tp

Deel Deze Pagina