Ik werd net gebeld door een advies bureau voor energiemaatschappijen. Hij vroeg bij welke ik zat en ik zei NEM. Dus hij zei dat hij dan een korting mocht aanbieden van 20% zodat ik klant zou blijven. Ik nog vragen wat voor haken en ogen eraan zitten, maar die waren er niet volgens hem. Toen vroeg hij of mijn gegevens klopten en hij zou me een formulier toesturen. Toen vroeg hij om mijn bankrekening nummer, dus ik zei, die bent u niet nodig, die staat wel bekend bij de NEM. Ik geef geen bankrekeningnr door over de tel. Mevrouw mevrouw er gebeurt echt niks mee zei die. Laat dan alleen de laatste nr maar weg, dat is genoeg Dus ik zei tegen die man, ik vertrouw dit niet, laat maar zitten, ik betaal liever de volle pond en ik ben klaar met dit gesprek. Hoor ik pissig aan de andere kant....tjonge jonge jonge (lekker proffessioneel ook )...dus heb maar opgehangen...is dit vreemd of ben ik gewoon te achterdochtig ben altijd beetje huiverig voor als ze je bankrekening nr willen hebben, ook al kun je er volgens mij niks mee zonder pincode toch? Sorry voor t vage verhaal
groot gelijk dat je het reknr niet gegeven hebt, kom nou! ook al is het wel echt, de brutaliteit zeg. nee hoor goed gedaan!!
Ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd! Heb je je energiemaatschappij gebeld of er daadwerkelijk zo'n actie loopt van hen?
ik zou het ook zeker te weten niet doen als ik jou was! hier ook een x zo'n opdringerig iemand aan de deur gehad die zeiden dat ik gewoon bij mn eigen engergiemaatschappij zou blijven dit en dat (want ik wou niet wisselen) puntje bij paaltje was het natuurlijk wel van iets anders he! gelukkig heb ik die mannen (het waren dr nog 2 ook!) snel de deur uitgewerkt!
Ik denk dat je heel goed hebt gehandeld. Ik zeg altijd gelijk al nee. Ook al krijg ik alles gratis! Voor niks gaat de zon alleen op En ik ken het een beetje want ik heb vroeger ook wel bij een callcenter gewerkt tijdens studies
Ik zeg altijd al geen interesse voor ze hun verhaal hebben kunnen doen en moet zeggen ondanks geen registratie bij het bel me niet register is het al een tijdje stil .
Ik sluit nooit iets af via de telefoon, en geef ook geen gegevens. Als ze me een mooie aanbieding zouden willen doen, kunnen zij me dat per post toesturen. Adres geef ik niet via de telefoon, want als het daadwerkelijk een organisatie is waar ik bekend bij ben, hebben ze dat al. Je moet echt goed opletten hoor, met dit soort dingen! Ben nu we benieuwd of TS nog teruggebeld heeft om te vragen of die actie echt is of niet.
Die bedrijven hebben inderdaad wel je rekeningnummer maar die mag je niet opnoemen als je daar werkt. De klant moet dus zelf heel het rekeningnummer opnoemen. Soms zijn het aparte projecten en die mensen bellen dan de klanten en het enigste wat hun dan zien is een script met een paar gegevens van de klant maar dus geen rekeningnummer. Wel is het erg raar natuurlijk dat je ineens een korting zou krijgen, inderdaad even contact opnemen met NEM.
Er liep geen actie, was inderdaad oplichting. De NEM gaf aan dat zei geen telefonische akties meer doen via bureaus ed. Ze bellen dat vanuit hun eigen kantoor.
je hoort dat dit heel vaak gebeurt tegenwoordig vervolgend hele rekeningen leeg geplunderd heel slim dat je hebt opgehangen en je banknr. niet gegeven hebt
Irritant dat soort mensen. Tegenwoordig weten ze op heel veel slinkse manieren je gegevens te achterhalen. Goed dus dat je er niet op in bent gegaan en dat je het hier ook even plaatst. Zo worden anderen ook gewaarschuwd voor dit soort oplichters.
Voor een tijd terug was dit bij "kassa" volgens mij. Ging over energie maatschappijen die beweerde dan dat je bij je eigen maatschappij bleef maar vervolgens was het gewoon een leugen en zat je ineens bij een ander maatschappij.
Goed gehandeld! nooit je rekeningnummer over de telefoon geven. Ze worden steeds brutaler joh, laatst stond Nuon voor de deur voor ruim een half uur. Hij wou niet weg gaan voor ik akkoord zou gaan met hun kortingsregeling want ik zou gek zijn als ik t niet zou doen. Ja wtf man.. zoek t uit ofzo. En ik kan dus niet de deur voor iemands neus dicht gooien maargoed, ik verdeed ook zijn tijd dus dat is een schrale troost. Nee ik hou er niet van om benaderd te worden om voordeliger uit te zijn. Dit zoek ik liever zelf op mn gemak uit op internet of dmv folders en niet door een praatje aan de deur of telefoon en dat je meteen ja moet zeggen. Friggin' idiots.
Yotsuba hier was het toen ook de nuon! echt Te erg waren die toen, heb er toen ook nog een topic over geopend voleges mij maar das al weer lang geleden. maar zo opdringerig Niet normaal!