Nou ja, duidelijke titel toch? Ik word morgen om 15.10 geholpen bij de huisarts. Ze gaan een reepje van de nagel verwijderen en wildvlees-groei. Ik heb het flink verwaarloosd... loop er al 2 jaar mee en het is dan ook behoorlijk ontstoken. Wat staat mij te wachten en wanneer kan ik weer werken? Werk in de zorg met veel tilwerk etc. Ik ben diabeet waardoor het volgens mij nog belangrijker is om het goed te laten genezen... Kom maar op! Spaar me niet! Ik vraag er zelf om...
Oeh, auw! Helaas bekend probleem.....ik loop er al mee sinds mijn 12e! Op mijn linker teen ondertussen definitief geen nagel meer, van mijn rechter teen nu ook al twee keer verwijderd. Kort mijn ervaring? De verdovingsspuiten doen zeer! Echt zeer!! Gelukkig duurt dit maar even, en als het daarna goed verdoofd is is het pijnloos ( helaas ook al eens gehad dat de verdoving alweer uitgewerkt was, dokter had te lang gewacht: dan zit je tegen het plafond!). Napijn wisselde bij mij enorm! Ligt er ook aan hoe je dokter de ingreep heeft gedaan ( wild, voorzichtig), hoe ontstoken je teen was, hoe strak het verband zit ( heb ook al een keer veel te strak verband gehad, man, ik dacht dat mijn teen eraf zou vallen!), of de wond ontsteekt, enz. Laatste keer is bij mij heel goed gegaan. Wel lang last gehad bij het dragen van schoenen, dus dat maakt werken wat lastig! Eerste twee dagen flink met je voet omhoog, dat scheelt wel voor mijn gevoel. Ik denk al met al dat je een week verder bent voor de pijn echt helemaal weg is en je weer je schoenen aan kan. Succes morgen! Ik zie er altijd vreselijk tegenop, maar ja, heb het nu al zo vaak gehad dat ik er een boek over kan schrijven.....
Mijn man heeft het 3x gehad en die is echt kei hard qua pijn, en werkt bijv nog met een gescheurde kruisband, maar de verdovingsspuiten vond hij echt klote! De napijn had hij eigelijk amper. Na een dag liep hij alweer normaal. Maar vaak zie je ook nog dat het weer terugkomt als de dokter het niet goed uitvoert en daardoor weer terug komt Erg veel sterkte morgen!! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Ik heb het zo'n 14 jaar geleden gehad en herinner me er eigenlijk vrij weinig van, behalve dan wat er hier boven al staat: bij die verdovingsspuit ging ik door de grond zoveel pijn. Alsof die naald er aan de andere kant van je teen weer uitkomt Maar verder weet ik het dus niet meer. Geloof dat het inderdaad wel een weekje duurde voor ik weer normaal kon lopen, heb tot die tijd m'n colleges op krukken gevolgd.
Ik heb het gehad toen ik in groep zeven van de basisschool zat...zal ik elf jaar zijn geweest...wat ik me kan herinneren is dat ik volgens mij vier!! Verdovingsprikken kreeg en die deden echt heeeeel veeeeel pijn dus ik wil je echt veel succes wensen morgen!
Meid wat vervelend! Wat goed dat je er nu iets aan laat doen! Ik kan je zeggen die prikken doen echt heel veel pijn! Ik vond dat tot nu toe het meest pijnlijke wat ik ooit heb gevoeld...ja ja zeker zelfs mijn bevallingen deden minder pijn! Maar goed daarna valt het allemaal reuze mee! Ik heb erna gewoon een paracetamolletje genomen tot ik er geen last meer van had. Ik heb het verschillende keren laten doen alleen heeft het echt geholpen toen ik het in het ziekenhuis heb laten doen ipv bij de huisarts. Ik ging trouwens wel steeds voor 2 tenen tegelijk want als ik die spuiten had gehad ging ik echt niet een week later terug voor de andere teen hahaha! Dat vonden ze wel dapper van mij! Mijn nagels zien er niet meer zo mooi uit maar ja...dat is beter dan steeds zo'n pijn aan de tenen!! Suc6 morgen!! Ps ga je alleen? Nee toch he? Je kan niet echt goed lopen erna!
Wat een uuuuuhhh veelbelovende reacties... Ik laat sowieso weten hoe het is gegaan en mijn vriend gaat mee hoor.
Ik heb er ook ervaring mee en mén wat deden die verdovingsspuiten zeer! W.s. niet wat je wilde horen? Maar daarna was de ellende een heel eind voorbij. Ik weet wel dat jij als diabeet de wond heel goed moet verzorgen en goed in de gaten moet houden. Heb je geen last gehad van een schommelende suikerspiegel door die onsteking?
Ik heb dit gehad en bij mij moest mijn gehele grote teennagel eruit met verdoving. Ik heb ongeveer 3 weken geen schoen aan gehad en kon een maand lang niet goed lopen maar je kan wel blijven tillen. Ik raad je wel aan om slippers mee te nemen. Dat had ik niet gedaan en ik moest mijn schoen weer aan. Brrr dat was wel een erg gevoel ondanks de verdoving.
Moet ik ook krukken aanschaffen of is dat niet nodig? En die spuit is dus killing? Waarmee is het te vergelijken?
ik vond de spuiten juist helemaal geen pijn doen. maar ik voelde wel heeeel goed wat de dokter allemaal deed! en dat deed pas pijn! hij heeft nog 3 extra spuiten gegeven, maar bij het randje van de nagel bleef ik echt gevoel houden! napijn eigenlijk helemaal niet gehad, maar ik heb er dan ook geen 2 jaar mee doorgelopen.
oei kan er een boek over schrijven schaam.. ik kreeg het toen ik 15 was geloof ik.. heb er te lang mee rondgelopen omdat ik zo bang was er wat aan te laten doen.. jaren lang flink ontstoken geweest op den duur aan 2 grote tenen elk stootje deed zo zeer ging door de grond van de pijn.. het zag er vreselijk uit.. uiteindelijk toch naar de huisarts geweest, bij mij was er aan beiden kanten veel wild vlees en de huisarts verdoofde het (niet goed genoeg :S) en trok zo mn nagel eraf.. dus ik vroeg nog meot dat vlees niet weg wnat dat groeit er toch zo weer in.. nee hoefde niet... toen de nagel terug kwam waar ik al bang voor was het groeide weer erin.. andere teen het zelfde maar ik was zo bang naar het ziekenhuis te gaan (angstig haha vond dat nog enger) dat ik het door hem aan beiden tenen 2x heb laten weg halen.. en het probleem bleef dus bestaan.. na lange tijd toch naar t ziekenhuis gegaan die dokter zei meteen de huisarts had dat nooit eraf mogen trekken jouw nagel is gewoon te breed en die moet versmald worden.. toen heb ik de ene laten helpen, de verdoving deed echt nog meer pijn, ging door de grond, maar ik voelde niks van de ingreep! hij heeft mijn nagelbed versmald en 2 weken later de andere voet gedaan.. sindsdien is het nooit meer ingegroeid! ik had al die tijd dus gelijk dat dit de oplossing niet was, en een hoop ellende gehad voor niks.. dus mijn advies is kijk goed wat je huisarts wil doen en volg je gevoel als je denkt dit lost het niet op ga naar het ziekenhuis.. moet er wel bij zeggen dat wij een hele oude huisarts hadden die onderhand al met pensioen moest en die wel slordig was in meer dingen, dus ik had beter metene naar het ziekenhuis kunnen gaan maar mijn angst was te groot.... maar als het wild vlees wel meevalt en hij snijd dat wat weg zal dat vaak ook wel voldoende zijn... wil je in elk geval veel succes wensen, het is geen pretje, ga ik je niet voorhouden maar god wat fijn als het niet niet meer ingegroeid is het is een paar dagen echt klote hoor na de ingreep maar het zal snel beter gaan is mijn ervaring
bij de huisarts was de spuit bovenop in je bot echt vreselijk .. maar bij het ziekenhuis nog veel pijnlijker, alleen voelde ik daarna ook echt niks meer! bij de huisarts voelde ik nog steeds dat hij mijn nagel eraf trok dus dan liever nog wat meer pijn dan de ingreep voelen...
Ik weet alleen nog dat de pijn van de spuiten echt killing was. Heb het uit gegild ( tante kon me in de wachtkamer horen * oeps* ) Ben geopereerd in het ziekenhuis. De napijn is echt niet leuk. Optijd de pijnmedicatie nemen en je voet hooghouden. Heel veel succes..
Oef ik heb er al jaren last van! Die verdovingsspuiten zijn pittig, maar te doen. Ik liet een reepje er altijd afhalen bij de podoloog zonder verdoving. Bij de dokter 2x de hele teennagel laten verwijderen en het nagelbed aan laten passen. Het kwam altijd weer terug. Wat mij nu heel erg goed helpt en dat raad ik je ook aan met diabetes: ik ga elke 5 a 6 weken naar de pedicure. Sindsdien is er nooit meer wat ingegroeid. Krukken zijn niet nodig en ik kon altijd de volgende dag weer ruime schoenen aan. Succes!
Ja hier ook ervaring. Kloppende tenen omdat het zo ontstoken in, pus kon je zien zitten. Uiteindelijk jaren geleden, stuk nagel er volledig afgeknipt. Nu al jaren geen last meer.
Oja.. Ik had mijn teen ook gehecht en verband er om, dus kon de volgende dag echt geen gewone/ruime schoenen aan. Heeft echt wel een week geduurd. Maar daarna nooit meer last gehad , gelukkig!
Ik heb het ook gehad aan 1 teen. Mijn ha heeft me toen meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mijn nagel bleek te breed voor het nagelbed. Daardoor was het ook ingegroeid. Ze hebben een stukje nagel weggehaald en dat stukje doodgemaakt. Zodat het niet opnieuw meer aan kon groeien. Heb er daarna ook nooit meer last van gehad. Oh, wat deed die verdovingsspuit zeer. Ik zou niet weten waarmee je het kunt vergelijken. Ik vond het ook erg pijnlijk toen de verdoving net uitgewerkt was. Goed je voet omhoog en de voorgeschreven pijnstilling innemen. Ik heb de 1e week met krukken gelopen, omdat ik niet volledig op mijn voet kon staan en de eerste 2 weken met een slof aangelopen. Daarna kon ik pas weer een ruim zittende schoen aan. Succes vandaag!
Mn vriend heeft dit vorige week laten doen. Hij kon een dag later alweer goed rondlopen. Wel nog in het verband maar hij had er al vrijwel geen last meer van. Het viel hem 100% mee (en hij is echt een man hoor, dus snel zielig haha) Ohja, alleen de spuit deed hem erg zeer.