Ik heb het vanmiddag gehaald en meteen mijn eerste halve pilletje ingenomen. Ik ben nu echt zo duf als een konijn. De VK heeft nog terug gebeld. Ze had het een en ander uitgezocht. Dit middel schijnt heel vaak tijdens de zwangerschap gegeven te worden. Het is keuze nummer 1. Ook gaf ze aan dat deze stress echt veel slechter is voor het kindje dan dat de AD met zich mee zou brengen, ook heeft ze nog nooit een kindje bij de geboorte gezien die vreselijk last had van afkickverschijnselen. Ook de HA gesproken. Mag ook mijn B12 en schildklierwaarde laten checken. mocht het nou zo wezen dat 1 van deze 2 (of beide) niet goed zijn, mag ik zeer waarschijnlijk weer gaan afbouwen. Maar hij acht de kans vrij klein dat het hieraan zou liggen. Maar het mag dus! Puur om het uit te sluiten dat dat het echt niet is!
Ben benieuwd of je dufheid minder zal gaan worden. Om die reden hebben mijn man en ik er toendertijd voor gekozen om geen ondersteunende medicatie te nemen..achteraf gezien weet ik nog steeds niet wat beter was geweest.. Sterkte ermee joh, tis nie niks he.......
Kijk ook eens naar je vitamine D waarde meid. Als die te laag is kan je zwaar depressief en angstig worden. Ook extreme moeheid is een grote bijwerking van een vitamine D tekort Veel zwangeren hebben een vitamine D tekort ( vooral in deze periode waarin weinig zon is geweest) Hoop dat de medicijnen snel aanslaan xxx
Had gelezen dat de dufheid met name de eerste week er is. Vandaar dat ik dus ook geen auto mag rijden de eerste week. Nou doe ik dat sowieso al niet als ik duf of vreselijk moe ben, dus dat scheelt. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ik me over een week of 2 zal voelen. Het is inderdaad niet niks, hormonen komen daarbij ook nog eens om de hoek kijken. Ach uiteindelijk komt het allemaal wel goed! Ik zie het allemaal positief tegemoed!
Daantje, moet maandag me bloedprikformulier halen, zal vragen of dat ook meegenomen kan worden! thnx voor de tip!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap Citalopram gebruikt. Eerst 40 mg en halverwege afgebouwd na 20 mg. Ik slik het nu al een jaar of zes en had in het begin ook bijwerkingen. Vooral dat mijn angstgevoelens en depressie werden verergerd. Inderdaad ook moe etc. Na een paar dagen had ik nergens meer last van. Het is dus even door de zure appel bijten. Ik wens je veel sterkte !
ja klopt klachten nemen wel af na 1 a 2 weken idd.. ik heb geen last van klachten gehad maar heb een andere soort gehad, niet voor iedereen werkt dezelfde soort het is ook een beetje aanvoelen..
Ik slik nu Sertraline sinds 2004. Ik ben begonnen met 50mg en telkens toen met een kwart tabletje opgebouwd, tot 200mg. Ik ben in het begin manisch geworden. Daar moet je voor uitkijken. En die dufheid ken ik. Dat heb ik ook bij het afbouwen gehad. Dan ben ik ook duizelig. Hier duurden die bijwerkingen ongeveer 2 weken. Daarna duurde het nog een tijdje voor het echt werkte, maar kreeg er ook nog andere medicijnen bij (was een zwaar geval ). Voor ik zwanger werd heb ik ook advies ingewonnen, bij de psychiater, gyn oa. Ik kreeg toch altijd te horen dat Sertraline een voorkeursmiddel was bij zwangerschap. Ik heb ook heel veel op internet gezocht (oa bij de poppoli) en sertraline komt er beter uit volgens de studies dan bijv Prozac en Seroxat. In de zwangerschap ben ik gewoon op mijn dosis van 50mg gebleven. Heb met de kinderarts in het ziekenhuis gesproken, Jason zou een 2 à 3 dagen daar aan de monitor liggen na de geboorte. Ik vond het ook een moeilijk idee dat hij moest afkicken, maar er was helemaal niets te merken. Hij deed het hartstikke goed, ben vrijdag bevallen en zondag alweer naar huis gegaan! Je mag ook borstvoeding geven met sertraline, let wel op de halfwaardetijd, die is 6-7 uur. Misschien interessant: Veel succes! Ik hoop dat het middel je helpt.. (hier was het de enige AD die me hielp, maar heb inmiddels ook lamotrigine erbij )
Hier een heerlijke nacht gehad. Werd gisteravond erg angstig en ben toen maar lekker naar bed gegaan. Voel me tot nu toe erg goed, geen idee of dat door de AD komt. Desiree, jou verhaal doet me goed om te lezen. Wat fijn dat Jason het meteen vanaf het begin goed gedaan heeft. De vk verwacht hier ook geen rare dingen hoor. Ze had het nog nooit gezien dat er kindjes waren die er problemen van hebben ondervonden na de zwangerschap. Nouja, moet ook maar vertrouwen wat hun zeggen! Komt allemaal vast goed. Mag ik vragen wat halfwaardetijd is? De tijd dat het middel gaat inwerken ofzo? Ik merkte gisteravond wel dat na 5/6 uur(nadat ik dat pilletje heb ingenomen) ik wat angstig begon te worden en dat mijn lichaam erg onrustig was. Heb ook wel wat vaker last van harde buiken, maar ze doen verder geen pijn ofzo. De kleine meid voel ik zo nu en dag lekker trappelen, dus dat zit wel goed!