Ervaring gevraagd ruggenprik geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door stess82, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hier hetzelfde...

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Over zo'n tweeëntwintig weken mag ik weer. Heb nu al de zenuwen. Maar narcose wil ik niet

3. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    ik heb geen idee of het zeer doet. Na een hele dag bezig te zijn geweest, moest ik met persweeën een ruggenprik. Helaas dat lukte niet. 5 x mis geprikt moest ik alsnog onder narcose. ik had van te voren al een katheter. Vond dit niet prettig maar is echt 1 seconde.
    Mochten we ooit een derde gaan, en gok dat een geplande keizersnee dat dan de ruggenprik wel lukt.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    9cm en een ruggenprik gekregen ( ja ik weet het...kreeg hem echt nog!) maar wat lastig om stil te zitten met een wee elke 10 seconden.

Vergeleken daarmee was die prik een klein kieteltje. Hoe het voeld als je nog niks hebt weet ik niet maar ik dacht echt: daar voel je niks van!!!

Had een gezellige anesthesist met een kale knikker die voor me ging staan en ik moest hem maar goed knuffelen zei die. Dus dat heb ik maar gedaan. Eentje in opleiding jonge knul zette de prik.
    Maar eerst verdoving. Ze zeggen een wespensteek maar ik vond het meer een prikje als je in je vinger krijgt voor je hb ofzo.
    Daarna komt de echte. Voelde wat stroomstootjes achtig door mijn lijf. Thats it. Had meer moeite met stil blijven zitten.

5. LianneJJ

LianneJJ Lid

20 jul 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de ruggeprik 1000% meevallen. Zag er heel erg tegenop net zoals tegen de katheter.
    Ik kwam binnen met weeen dus dat geeft wel afleiding maar toch.
    De anesthesist in opleiding hield me vast en de anesthesist wist prima hoe hij mij af moest leiden. Ik heb er niets van gevoeld!
    Ik vond het wel heel gek dat het zo snel werkt.
    Het is raar toen de verpleegkundige in de verkoeverkamer mijn been op tilde en je wel een been voorbij ziet komen maar niet voelt als jou been :D

6. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Niet hierboven gelezen maar ik heb bij mijn keizersnede vrijwel niks gevoeld van de ruggenprik. Het infuus vond ik veel vervelender. Een OK-assistent ondersteunde mij en zei precies wat er gebeurde, dat hielp mij heel goed.

7. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Bij de eerste hebben ze geprobeerd toen mislukte het helaas, na 5-6 keer prikken langere naald, heeft mijn man gezegd laat maar dit gaat niet zo was hels de pijn iedere keer en dat tijdens een weeenstorm, dit was nog tijdens de bevalling uiteindelijk spoed sectio onder algehele narcose,

Bij de 2e ondanks dat de anesthesist het niet zag zitten hebben we het geprobeerd, en hij zat in 2 minuten ging zo makkelijk voelde niets, heb ook tegen niemand aangezeten, maar ikhad toen geen weeen niets.
    Helaas was het zo makkelijk dat die niet werkte, mijn rechterneem was doof en heerlijk warm en links voelde ik alles. ook in mijn buik helaas.
    (t zal eens behoorlijk en goed gaan)

Toen ze geboren was en ik de gyn sprak was het eerste wat ik zei, zo en nu hoef ik nooit meer een ruggenprik. (heb mij gelijk laten steriliseren) alles wat ik doe voortaan gebeurd onder narcose de gyn moest ook vreselijk lachen, maar het laten zetten was super niets van gevoeld

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    haha dat been dat voorbij komt en je beseft opeens dat het jouw been is herken ik helemaal.

Vroeger leek me een ruggeprik doodeng maar toen ik na 24 uur weeeen een ks kreeg kon ik de anesthesist wel zoenen. Opeens sinds maanden geen pijn meer.

Bij de de twee ks (geplande ks) was de catheter van te voren krijgen het meest vervelende.

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Bij een geplande KS is een ruggenprik echt niet zo naar hoor.
    Ik voelde er vrij weinig van. Het is meer een gek idee, maar je moet je er maar aan overgeven. Ze verdoven eerst, dus van de ruggenprik zelf voel je niets. Behalve dat je daarna heeeeeel snel moet gaan liggen en dat dat eigenlijk al niet meer lukt :) Dat is een heel erg raar (en naar!) gevoel. Je voelt alles ineens warm worden en bent daar echt even van de kaart van, omdat je niets meer kan, maar wel wakker bent.

Maar: hier positieve ervaringen dus met een geplande ruggenprik.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Haha, dit, 2 keer een spoedks en die ruggeprik was een verlossing, ondank mijn angst voor naalden. Bij de geplande ks ging het ook vlekkeloos, vind het zelfs wel een fijn gevoel haha dat warme.

Die katheters daarentegen, is bij mij alledrie de keren niet goed gegaan helaas, dat vond ik echt het ergste van de keisersnedes (zorgde namelijk voor samentrekkingen van de blaas, wat uitermate pijnlijk is als je een buikwond hebt.

11. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik heb vorige week een spoed ks gehad, de verdoving was echt pijnloos. Ik had mij zorgen voor niets gemaakt....

Deel Deze Pagina