Ik zag op een lijst van artikelen die ik in huis moet hebben voor / tijdens / na de bevalling een aantal zaken staan: wattippotje, badzeil flanellen omslagluiers en overslaghemdjes, tummytub... Ik weet helaas niet wat dit alles is en hoop dat mensen mij kunnen informeren. In de babyzaak zag ik ook artikelen die ik niet thuis kon brengen...voel me dan zo dom...heb ik dat allemaal wel nodig...? Soms denk ik dat het allemaal overdreven is...in 2e wereld landen worden de kinderen ook groot (lachen, spelen) en zijn op hun manier gelukkig. Vroeger was die overdaad er ook niet, maar tegenwoordig verzinnen ze de vreemdste zaken...wie kan mij uitleg geven wat eerder genoemde is en of het noodzakelijk is, want zoals jullie merken is naar mijn mening de liefde voor je kinderen meer dan overdaad!
wattippotje: een bakje voor je wattenstaafjes (om de oren schoon te maken) badzeil: bedoel je soms bedzeil, dat is een zeiltje voor op t matras zodat het matras niet beschadigd mocht de kleine plassen in bed. flanellen omslagluiers:zijn hele zachte doeken, om de baby in warm te houden. overslaghemdjes:rompertjes tummytub:een badje in de vorm van een emmer
wattip-potje - niet nodig. Is om wattenstaafjes in de bewaren en misschien bedoelen ze ookw el dat je wattenstaafjes aan moet schaffen. Ik heb ze wel gekocht, maar gebruik ze niet. Badzeil- Heb ik niet. En mis hem ook niet. Flanellen omslagluiers. Hiervan heb ik er drie. Die kun je gebruiken om in het bed te leggen en/of in de kinderwagen. Stel dat de luier doorlekt, dan vangt de luier dit op. Hydrofiel luiers zou ik wel aanschaffen. Die zijn ideaal! Ik heb er een stuk of 20. Overslaghempjes - Dit zijn hempjes die makkelijk aan te trekken zijn als de baby pas geboren is. Dit hoeft dan niet over het hoofd, maar kan dan met een strikje aan de zijkant worden vastgemaakt. Misschien wel handig om 1 of 2 te hebben. Je kunt ze kopen bij de Hema. Tummytub - Wij hebben een gewoon badje en geen tummytub. Dus ook niet nodig. Gewoon voor de leuk. eventueel kan het ook in een gewone emmer.
ik denk dat ze met een bedzeiltje voor tijdens de bevalling bedoelen. voor op jouw bed om je matras te beschermen tegen het vruchtwater etc. gr kim
Ik heb een paar overslagrompertjes (met drukknoopjes ook aan de zijkant, ipv alleen onder) gekocht, omdat het me voor zo'n kleintje heel vervelend lijkt om zo'n nauw ding over haar hoofdje aan te krijgen. Maar dat is alleen mijn gevoel, ik heb al vaak gehoord dat het heel erg meevalt. En ik heb een nieuwe emmer klaar staan, als ze dat dadelijk fijn vindt, koop ik misschien een tummytub, eerst eens kijken hoe het bevalt.
Soms weet ik ook niet wat er allemaal bedoeld wordt hoor! Gewoon zelf logisch nadenken en volgens mij kom je dan een heel eind. Van de kraamzorg heb ik een blad gekregen met een lijst daarin van spullen die je moet hebben. Aan die lijst hou ik me een beetje. Daar staat namelijk ook niet zo heel veel op.
Snap dat je een beetje de weg kwijt raakt in al die spullen.. ik zat van de week even te kijken naar wat er op een bedje "moet".. van de helft vind ik het onzin.. dus dat komt er zeker niet in.. Ik las ooit ergens een zinnetje in deze trant "als je baby een bed heeft om in te slapen, een borst/fles om uit te drinken en ouders heeft die van hem houden ben je al een heel eind".. Vond ik zo mooi.. en het laat je relativeren dat je geen 60 soorten bedbescherming nodig hebt