ervaring gevraagd: wanneer man bellen

Discussie in 'De bevalling' gestart door lentebloem, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

over 4 weken ben ik uitgerekend, heb zelf het gevoel dat de baby eerder komt. maar dat is natuurlijk maar en gevoel ;)
    mijn man moet vanaf nu tot na de bevalling een aantal keer weg voor zijn werk.
    het is 3 uur rijden vanaf waar hij is naar ons huis.
    omdat dit mijn eerste kindje is, vroeg ik me af wanneer ik hem het beste kan bellen als ik denk dat de weeen beginnen.
    wil natuurlijk wel dat hij ruim op tijd thuis is, dat wil hij zelf ook heel graag. normaal zou hij mij niet zomaar alleen laten, maar dit moet hij echt doen.

moet ik eerst even afwachten tot de weeen doorzetten om de zoveel tijd, of zodra ik denk dat dit een wee is hem gelijk bellen.
    ik kan me nog niet echt inbeelden hoe een wee voelt, maar het schijnt dat je ze direct herkent.
    ik ben zo bang dat het allemaal heel snel gaat en dat hij te laat zal zijn. (misschien een beetje te positief, aangezien een eerste bevaling meestal lang duurt :))

wanneer zouden/hebben jullie je man gebeld en was hij ruim op tijd?

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik zou bellen als je met enige regelmaat weeen hebt. Ook als er bijv. 15 min. of 8 min. ofzo tussen zit. Mijn man werkte ook een eind uit de buurt 2, 2 1/2 uur rijden. Maar mijn beide bevallingen begonnen 's avonds/'snachts zoals volgens mij de meeste. De eerste begon overigens met het breken van de vliezen dus dan weet je zeker dat je kunt bellen ;)

Bij de 2e heb ik 'm zelfs voor niks naar huis laten komen :) valse start maar dat komt bij een 2e vaker voor.

Het komt vast goed, heel veel succes in ieder geval!!

3. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Mijn bevalling was begonnen met het breken van de vliezen net toen ik wilde opstaan. Ik ben maar even teruggerold en heb de telefoon gepakt om mn man te bellen. (Die overigens net 5 minuten op zn werk was gearriveerd....100 km verderop :p)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n eerste hoefde ik niet te bellen, de eerste weeën voelde ik toen ik 's morgens wakker werd. Vriend is volgens mij hele dag thuis blijven werken (maar had makkelijk nog weg gekund; het werd pas menens na het avondeten).

Bij de tweede heb ik 's middags gebeld toen ik dacht: dit beginnen echte weeën te worden (had al 2 weken voorweeën gehad). Dus niet één enkele wee, maar van die opkomende en afnemende krampen die terugkeren. Ik heb echt niet gewacht tot ze regelmatig kwamen, ik wilde gelijk even met hem overleggen: hoe laat kom je thuis, haal jij onze zoon op uit het kdv. En dan wist hij hoe het ervoor stond thuis, dat hij dus niet nog een uur moest blijven plakken maar meteen na z'n afspraak terugkomen.

Dus zodra jij denkt: ja, dit is wel het begin van de bevalling (brekende vliezen, een paar weeën) dan zou ik gaan bellen. Niet dat hij acuut naar huis moet racen, maar wel dat hij het weet en eventueel wat afspraken kan gaan verzetten, zodat hij wel z.s.m. naar je toe kan komen.

Dat hij het zou missen, daar zou ik niet zo bang voor zijn. Bevallen binnen 3 uur gebeurt heel af en toe, maar zeker niet vaak.

5. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    #5 happy27, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    waarom niet meteen bellen, het is toch niet erg als hij een dag misschien voor niks thuis is (mss wel als je eigen baas bent ofzo) maar een baas doet echt niet moeilijk als je zegt dat de bevalling is begonnen
    tuurlijk kun je wachten maar dan moet ie mss ineens snel gaan racen om erbij te zijn
    en is toch fijn als je man er is voor je, heb je een beetje afleiding

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou hem meteen even bellen als je zo'n vermoeden hebt, dan kun je even overleggen. Misschien valt het bij jou nog mee en heeft hij een belangrijke bespreking waar hij graag nog even bij wil zijn. Dan kun je hem gewoon up-to-date houden en kan hij gaan zodra jij denkt dat het écht begonnen is. Idd niet te laat bellen, maar meestal heb je wel genoeg tijd.

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij zijn beide bevallingen begonnen met het breken van de vliezen. En mijn man was beide keren thuis, dus dit probleem heb ik niet gehad.

Ik zou iig meteen bellen, tenzij je denkt dat hij er zo zenuwachtig van wordt dat hij zijn werk niet meer kan uitvoeren. Ik zou hem vragen om naar huis te komen als er enige regelmaat in de weeen zit. Zo'n eerste bevalling duurt wel een tijdje, het is onwaarschijnlijk dat hij het zal missen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik bellen als je denkt dat de weeen zijn begonnen: Oftewel: als je iets voelt wat komt en weer weggaat en na een tijdje weer komt... en weggaat...

Denk er ook aan dat je je slijmprop kan verliezen, wat eigenlijk weinig zegt over het begin van je bevalling,, maar wat op zo'n moment wel even schrikken kan zijn - zeker als hij flink is. Geen reden om te bellen ;) maar even van je af praten kan natuurlijk altijd even fijn zijn. Dus wat dat betreft zou ik ook aan je man aangeven dat je ook kan bellen om te overleggen en dat hij niet gelijk in de stress schiet als je belt.

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook meteen bellen als:
    -je vliezen gebroken zijn
    -je weeen hebt (ook al twijfel je of ze wel of niet gaan doorzetten, ik zou het risico niet nemen!)

Je wil toch gewoon dat je mannetje je bijstaat :) Ik had meteen weeen om de minuut van een minuut lang, dus ik had al heel snel ondersteuning nodig om ze op te vangen. Vaker is het echter zo dat er tussen de weeen in de beginfase veel meer tijd tussen zitten, maar geen bevalling is het zelfde!

Succes alvast!

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou hem niet bij de eerste de beste wee bellen. Misschien zijn het wel voorweeen. Maar als je een uur weeen hebt zou ik hem wel laten komen. Of je belt hem al eerder om te overleggen. Ligt natuurlijk ook beetje aan tijdstip vd dag. als hij nog een uurtje moet werken kan hij misschien beter nog even zn werk afmaken of juist meteen komen.
    Tja en als je vliezen eerst breken kan je natuurlijk meteen bellen dat hij moet komen!
    Gelukkig heb ik NOG niet voor deze situatie gestaan, bij de eerste werd in ingeleid en bij de 2e was het nacht en sliepen we en zoonlief was zelfs al uit logeren.... Voelde meteen bij de 1e wee dat het begonnen was (kwamen ook meteen om de 5 minuten) en heb hem toen binnen 5 minuten wakker gemaakt! haha!

Heel veel succes!

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik zou ook gewoon bellen zodra jij denkt dat het echte weeën zijn. Ik zou dan verder niet gaan zitten wachten tot ze regelmatig of korter op elkaar komen, want je weet immers nooit hoe snel iets kan gaan. Gewoon geen risico nemen, je wilt toch het liefste samen zijn als het zover is, neem ik aan.

Deel Deze Pagina