De titel zegt het al: waarom kreeg jij een keizersnede? Wanneer kreeg je die en vanaf wanneer wist je dat het een keizersnede zou worden? De kans zit er in dat ik een keizersnede krijg omdat mijn bekken niet zo breed is en ik een groot kindje verwacht. Toch zegt de gyn dat ze dit maar de laatste weken zal kunnen beslissen. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar jullie verhalen.
Hi , Ik kreeg een sectio omdat mees* in foetale nood kwam . Dan heb je geen keus en is je baby binnen een zucht geboren . Deze zwangerschap krijg ik weer een sectio omdat ik angst heb voor de bevalling ivm met het overlijden van mees en omdat ik al eerder een sectio heb gehad , gelukkig mocht ik nu zelf kiezen .... Dus een sectio ( zal ook nooit meer anders gaan nu denk ik ) Het is mij btw allemaal reuze meegevallen hoor Liefs Edith Mama van mees*
combinatie van dingen: geen vorderende ontsluiting ondanks infuus (tot 4cm gekomen), daniel had in het vruchtwater gepoept en hij wilde niet verder indalen. Om 9.30 kreeg ik nog uur voor meer ontsluiting, 10.45 geen verandering dus besluit tot ks en om 11.44 was hij geboren
Hoi! Hier werd besloten tot een keizersnee, omdat onze jongen er gewoon niet uit wilde. Ondanks dat hij volledig was ingedaald was ik na 2,5 persen (1 uur thuis nog ruim een uur in het ziekenhuis) nog niet veel verder gekomen. Toen bleek dat de kleine nog te hoog zat voor een vacuumpomp, werd overgegaan tot een keizersnee. Uiteindelijk is niet duidelijk geworden waarom dit zo ging. Ook omdat de totale bevalling (dus inclusief sectio) maar negen uurtjes heeft geduurd. De komende bevalling hoop ik wel op een gewone bevalling (wel in het ziekenhuis). Groetjes Mariska
@Edith, welk ziekenhuis is dat? Ik ben vd eerste bevallen met geplande keizersnede 8 dagen voor uitgerekende datum omdat hij in de stuit lag. De laatste ben ik gewoon van bevallen. Wat een hel!!! Alles ging mis maar mag hier in het ziekenhuis (Sint Jammerdal te Harderwijk) niet zelf kiezen voor sectio terwijl bij laatste bevallingen ze op het punt stonden van spoedkeizersnede. Ik heb besloten nu in een ander ziekenhuis te bevallen. Ik heb er geen vertrouwen meer in in dit ziekenhuis.
Ik heb 2 keizersnedes gehad. Beide omdat ze in een sterrekijker lagen (neus naar boven), ze lagen steeds goed maar draaide uiteindelijk in een sterrekijker tijdens de bevalling wat het extra moeilijk maakt.. 8 pond wogen en echt te hoog bleven zitten. Bij de 1e nog de vacuum geprobeerd maar ook dat hielp niet. Bij de 2e weer normaal geprobeerd, maar draaide uiteindelijk weer in een sterrekijker en bleef weer hangen helaas!
De eerste keizersnede was omdat mijn zoon groot was, de ontsluiting niet vorderde en hij niet wilde indalen. Werd na 26 uur weeën besloten tot keizersnede. Bij mijn 2e zoon werd tijdens de zwangerschap de groei in de gaten gehouden. Bij 37 weken en 4 dagen kwam ik voor controle bij de gyn, nadat ik een groeiecho heb gehad. Deze beeb werd ook groot ingeschat, nog iets groter dan de 1e. En toen hebben we direct een keizersnede gepland en ben ik met 38 weken en 2 dagen bevallen van mijn 2e zoon.
Ik werd ingeleid met 41+2. 's ochtend om 10.00 zijn mijn vliezen gebroken en aan de weëenopwekkers gegaan. ' s Avonds om 20.30 had ik 7 cm ontsluiting, maar ze vonden dat zijn hoofdje nog wel hoog lag, dan moest nog wel wat zakken maar ik moes rekening houden met een ks. Om 23.30 had ik 10 cm, maar zijn hoofdje lag nogsteeds te hoog dus moest ik naar de o.k. Om 0.41 is Jesse toen geborern d.m.v. een ks. Waarschijnlijk paste hij niet door mijn bekken en daarom zakte zijn hoofdje niet voldoende. Hij woog 4250 gram, dus een flink ventje!
Kreeg keizersnee om verschillende redenen. Ten eerste als je water breekt in Spanje moet je binnen 24 uur bevallen. Ben dus ingeleid maar kwam ondanks weeen storm niet verder dan 1 tot 1.5 cm ontsluiting. Toen mijn bloeddruk begon te stijgen werd er snel ingegrepen.
Hier een keizersnee gehad omdat ik werd ingeleid en de ontsluiting bleef steken op 5 cm. De gynaecoloog had al eerder het woord kz geroepen maar toen wou ik niet. Ik moest en zou het zelf nog proberen. Niet gelukt dus. om 21.00 uur naar de OK gereden en om 22.00 uur lag ik gezond en wel weer terug in kraamsuite met gezonde zoon!
ik heb een keizersnede gehad omdat madame in stuit lag met 1 been omhoog en 1 omlaag en omdat ik lichamelijk er niet al te best aan toe was.
@eliesje , Erasmus mc in Rotterdam , ik word hier zo fantastisch geholpen bij deze zw wat een verademing !!!!! Liefs Edith Mama van mees*
Hier een keizersnede omdat na 38 uur gebroken vliezen en weeen nog altijd maar minimaal aantal cm. ontsluiting. De pijn was niet meer te houden... zelfs tot 2 x toe een ruggenprik..waarvan de eerste verkeerd gezet is.... grrrr.!
Bij mijn eerste kreeg ik een ks, omdat na 23 weeen met weeopwekkers mijn ontsluiting niet doorzette, dus een spoedks. Later bleek hij een sterrenkijker te zijn. Bij mijn tweede ging ik in 4 uur naar 9 cm, en toen stopte de ontsluiting, en vond kleine meisje het niet leuk meer...dus weer spoedks. Ze was 9 pond en het paste gewoon niet, bleek later. Vond het allemaal heel erg mee vallen, alleen het herstel van de tweede duurde wat langer..
Ingeleid ivm HELLP... echter zoonlief bleek bij 3 cm ontsluiting niet krachtig genoeg om een natuurlijke bevalling te overleven. Dus werd alsnog besloten tot een keizerssnede.
Hier ook een combinatie van factoren: 1) Al 4 dagen weeën-activiteit maar kwam maar tot 8 cm (inclusief ruggenprik en weeën-opwekkers). 2) Mijn bloeddruk liep gevaarlijk hoop op. 3) Ties had het niet meer naar zijn zin in mijn buik (bleek uit hart-tonen). 4) Achteraf bleek dat hij ruim 8 pond was en dus (te) groot voor het baringskanaal. 5) Hij bleek ook een sterrenkijker te zijn. Dus.... volgens de gyn 'had ik nog wel 2 weken door kunnen gaan maar hij was er uit zichzelf nooit uitgekomen'. X
Bij dochter een ks op het eind van dag 42.1, omdat het inleiden waar ze een dag eerder `s morgens al mee waren geboren niet lukte. Ik heb aan het infuus gezeten met weeenopwekkers en behalve weeenstormen gebeurde er verder niets. Ik weet niet precies meer wanneer de term ks voor het eerst viel, ik weet alleen nog dat ik dat wel zag zitten. Maar voordat de ks dan echt plaats vindt ben je zo heel wat uur verder. Dochter bleek ook een sterrenkijker te zijn. Bij zoonlief wederom een ks en weer onverwachts, maar ik had er wel rekening mee gehouden itt bij dochter. Deze keer begon de bevalling wel vanzelf `s morgens om 5:00 uur. We wisten het rond 16:00 uur `s middags al tegen elkaar en de verpleegster zei toen ook al dat het niets ging worden (nouja ze zei het niet met zoveel worden en ze mocht niets zeggen over ks of niet, dat mag alleen de gyn beslissen. Om 18:30 liet de artsassistente het woord ks voor het eerst vallen, alleen toen moest de gyn nog van thuis komen. Deze keer ging het wel snel toen de gyn er was zei hij ook meteen ks. In mijn dossier stond ook in dat ik geen infuus wilde met wee-opwekkers, dus dat konden ze ook niet meer proberen. Om 20:25 is zoonlief dmv de ks geboren. Hele mooie bevalling zo kijk ik hier op terug, weet ook alles nog. Heel blij dat ik afspraken in mijn dossier heb kunnen zetten, want mijn eigen gyn was op vakantie toen ik beviel.
ik zou bij 38.1 weken ingeleid worden vanwege veelvuldig bloedverlies maar zonder reden! maar ons zoontej was behoorlijk klein. en kon de weeen heel slecht aan na 6 nuur weeen opvangen en een dalende hartslag die op een gegeven moment niet boven de 20 uit kwam wertd besloten een test te doen door bloed van zijn hoofdje af te nemen om te kijken hoeveel reserve's hij nog had. ik bleek nog maar 3 cm ontsluiting te hebben en ze hebben het 3x geprobeerd maar kregen die koker er niet in (aw aw) bij de laatste poging stokte zijn hartslag helemaal en het duurde 16 lange seconde voordat zijn eerste hartslag weer kwam met spoet ben ik toen naar de ok gereden! en daar is een gezonde zoon heboren met een ags van 2 over een 10! hij had het dusn nog wel ff vol kunnen houden zij de gyn maar goed dat wisten zij en ik ook niet ben blij toe hoor! hij is gelukkig gezond wel jammer van die ks want mijn 1e is gewoon natuurlijk gekomen (wel ingeleid maar wel vaginaal bevallen)
Hier bij de eerste gekozen voor een sectio ivm met half onvolkomen stuitligging. De tweede is via de natuurlijke weg gekomen. De derde via een sectio ivm foetale nood. Ze dachten aan een omstrengeling of een baarmoederruptuur.Ze bleek de navelstreng strak om haar nek te hebben. Een natuurlijke bevalling heeft bij mij echt de voorkeur, maar zal nooit meer mogen omdat de baarmoeder extreem dun is geworden, maar een sectio is mij ook echt niet tegen gevallen qua herstel.
Hier een geplande keizersnee, omdat Aiden in een stuit lag. Draaipoging was mislukt. Omdat ik zelf klein van stuk ben en Aiden aan de grote kant werd geschat, durfde de gynaecoloog het (gezien mijn bekken) niet aan om mij een stuitbevalling te laten doen. Vandaar dus een keizersnee.