BLT en pilgebruik

Discussion in 'Anticonceptie' started by surf, Apr 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af of het slikken van de pil invloed kan hebben op je lichaamstemperatuur.
    Ik las op google wel dat het iets verhoogd kon zijn, maar wat is jullie ervaring?

Waarom wil ik dit weten vraag je je misschien af... Nou het volgende is het geval.
    Ik ben na 8,5 maand gestopt met de bv, de laatste dag bv brak ook mijn eerste menstruatie na de bevalling weer door. Ik heb toen de ha gebeld en de pil besteld, die ben ik op dag 3 beginnen te slikken. Eerste 7 dgn netjes een condoom gebruikt, maar op cd 13 (pildag 11) zonder extra's een gezellige avond gehad. Op cd 15 kreeg ik eipijntjes en vruchtbaar slijm leek het... Ik ben dus bang dat ik toch (2 dagen nadat we gevreeen hebben) een eisprong heb gehad...
    Mijn temperatuur is ook al een paar dagen op na-ei-hoogte (om zwanger te worden heb ik een paar maanden gemeten, dus vandaar dat ik dat weet) en ik heb een duwend gevoel in mijn buik (zoals bij mijn zwangerschappen (6 in totaal) ook was)... maar ja, ik weet niet meer hoe het was toen ik 6 jaar terug met de pil stopte, mssn had ik dat gevoel toen ook wel??

maar goed, ik ben dus op zoek naar zwangerschapsverschijnselen, om mezelf lekker gek te maken, zeg maar... en ik weet het, ik moet gewoon afwachten, maar toch, is best moeilijk!

Hoe is jullie temp?? beinvloed de pil jullie temp?
    Ik hoor het graag!

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het lijkt me dat de pil inderdaad de temp beinvloed... De pil beinvloedt namelijk de hormoonspiegel, en de verandering van hormonen zorgt voor de stijging....(Spreek niet uit ervaring, maar uit beredenatie)

Hier nog steeds bv en ook dat beinvloed in mijn geval volgens mij mn temp....(schijnzwanger)
    Terwijl er og geen cyclus te bekennen is.

Heb de vorige keer getempt ook tijdens bv getempt om te kijken of cyclus op gang kwam en werd toen (vermoedelijk) ongesteld zonder ei.. Bloeding Was waarschijnlijk door het opgang komen van cyclus.

Of je zwanger bent... Geen idee, alles kan, al is de kans klein, maar je temp zou ik nu niet serieus nemen.

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aanvulling : progesteron zorgt toch voor temp stijging?!...
    Als die ook in je pil zit....

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    cerberus: dankjewel voor je reactie.

inderdaad wat jij zegt dacht ik ook.
    er zit progasteen in de pil (dat is toch een soort progesteron?) die kan voor de stijging zorgen.
    ik moet dus mijn temp niet al te serieus nemen en gewoon afwachten komende week wat er gebeurt in mijn stopweek...

tijdens de bvperiode van onze middelste had ik ook continu het gevoel zwanger te zijn inderdaad, toen gebruikte ik niets qua ac en we waren niet altijd even voorzichtig omdat de wens voor een derde er ook wel al was.
    ik heb toen denk ik 15 testjes gedaan in 3 maanden tijd haha
    uiteindelijk kwam mn cyclus ook pas rond de 9 mnd op gang, net als nu en bij de eerste net zo.

Share This Page