Zaterdag was mijn nod en werd ik inderdaad ongesteld, dacht ik. Maar het was maar een klein beetje en zondag overdag ook nog een klein beetje. 's Avonds al niks meer. Normaal ben ik zeker een week ongesteld en ook veel heftiger. Heb ik nu dan geen eisprong gehad misschien? Of wat zou het anders kunnen zijn? Heeft iemand anders hier dit ook gehad?
Hoe zeker ben je van je eisprong? Temperatuur je? En hoelang ben je gestopt met anticonceptie? Het kan namelijk zijn dat je ei een keer veel later is gesprongen, en een ovulatiebloeding is geweest. Je hoort ook wel is van een innestelingsbloeding, maar dit ligt er echt even aan hoe zeker je bent van je eisprong.
Ja dat is heel lastig. Ik had ovulatietesten gebruikt. Die gaf al 3 dagen eerder dan verwacht positief (digitaal). Maar wil niet zeggen dat hij dan ook springt natuurlijk. Een week later had ik een positieve zwangerschapstest maar deze was vals omdat ik blaasontsteking had. Dus wie weet is de ovulatietest ook niet goed geweest. Ik gebruik al anderhalf jaar geen anticonceptie meer. Heb een kindje van 4,5 maand nu en we willen voor de 2e gaan. Mijn cyclus is de laatste 3 maanden wel allemaal netjes 28 dagen geweest en zou dat nu ook zijn als dit een goede menstruatie was. Innestelingsbloeding heb ik 2x gehad. Ben 2x zwanger geweest. Maar die waren veel eerder. We hebben het ook alleen rondom die positieve ovulatietest gedaan. Dat was erg vroeg. Kan me haast niet voorstellen dat dat nu dan nog een innesteling kan zijn.
Het is ook lastig om een beetje in te schatten hoever je bent inderdaad als je niet temperatuurt. Ik deed het in het begin ook niet, tot ik ineens een cyclus van 17 dagen had. Toen ben ik gaan tempen. Als je een positieve ovulatietest hebt wilt dat inderdaad niet zeggen dat hij is gesprongen. Een positieve zwangerschapstest een week later kan ook duiden op de eisprong. Bij mij heeft een kv test vorige maand gereageerd op mijn ei. Bij een blaasontsteking weet ik niet of hij daarop reageert. Als je dus een week later dan gedacht pas je ei had, en nu de bloeding, zou het evt wel kloppen met een innestelingsbloeding. Zaadjes kunnen wel een aantal dagen overleven dus wie weet! Ondanks dat je een regelmatige cyclus hebt is je lichaam geen robot en kan het altijd wat later zijn. Ik hoop dat het waar is en je over een paar dagen een mooie test in handen hebt!!
Haha nou ik ga mezelf maar niet te gek maken!! Dan hoop ik alweer op veel te veel. Maar dan hadden die zaadjes ruim 7 dagen moeten overleven. Dat vind ik ook wel moeilijk te geloven.
Dat moet je ook niet doen jezelf gek maken. Goed dat je er zo instaat. 7 dagen is erg lang, maar niet onmogelijk. Als de zwangerschapstesten negatief blijven kun je uitgaan dat het je ongi was, al is het wel kort. Vervelend he, niet weten wat er gaande is. Helaas kunnen we dan alleen maar afwachten. Heel veel succes en hoop heel erg voor je dat het een goed teken is!
Ja stom hé dat wachten! Nou als ik zwanger blijk dan kom ik het nog wel even melden maar ga er maar niet vanuit
Dat is goed ben wel heel erg benieuwd hoe het loopt!! Ik weet het. Wachten is killing haha. Ik heb nu ook al een aantal maanden stabiele cyclussen dus ik zou hier ook gek van worden
Wauw gefeliciteerd! !! Hoe lang na je bloeding heb je getest? Zit in een soort van gelijke situatie nu. Ben vorige week 3 dagen ongesteld geweest. Anders dan normaal, veel lichter van kleur en zonder stolsels en normaal 6 dagen. Vandaag dag 6 van mn cyclus en heb een positieve ovulatietest in handen gehad vanmorgen. Lijkt mij veel te vroeg ,normaal heb ik dat pas bij dag 11/12. Ben wel blij dat ik heb getest anders had ik misschien mijn ovulatie gemist! Maar na jouw verhaal te hebben gelezen moet ik misschien ook maar eens een zwangerschapstest doen. Had je wel kwalen o.i.d.? Day heb ik dus niet vandaar dat ik niet verwacht zwanger te zijn.
Jaaa star inderdaad! Dank je! Maryjames, het is zaterdag begonnen met bloed en vandaag getest dus 3 dagen later. Ben 2x eerder zwanger geweest en beide keren ook innestelingsbloeding gehad en toen was de test ook ongeveer 3/4 dagen later positief. Maar die waren toen wel veel lichter nog. Ik denk als ik gisteren getest had dat ik ook al wel iets gezien zou hebben gezien hoe duidelijk het streepje al is. Ik heb namelijk ook wel echte tuurstrepen gehad de vorige keren.
Geen echte kwaaltjes trouwens ook nog hoor. Maar heb ik bij mijn eerste kindje ook nooit echt gehad. Pas veel later in de zwangerschap. Alleen wat menstruatie achtige krampjes.
Bedank voor je reactie prulletje2! Ik zal vandaag maar voor de zekerheid een zwangerschapstest kopen en daarnaast wel gewoon klussen ivm de positieve ovulatietest.
Ja zeker! Hoop natuurlijk op een zwangerschap! We zijn al ruim 2 jaar bezig . Zal mogen of overmorgen een zwangerschapstest doen.