voor ons wel een bewuste keuze qua leeftijd er tussen zodra er 1 naar school ging kwam er weer 1 bij en daardoor hadden we alle tijd voor de kleinste. Dit had echt zo zijn voordelen! Nu hebben we sinds een paar maand een pleegzoon in huis, het gaat om permanente pleegzorg dus hij zal bij ons blijven. Dit is de de jongste. die is nu 10 maanden oud, onze biologische jongste is dus 24 maanden. Persoonlijk vindt ik dit het meest zware van allemaal. Dat ze zo dicht op elkaar zitten, hoewel we altijd een groot gezin hadden, hadden we altijd 1 op 1 tijd voor de jongste, nu moet een kind soms wachten, Bijv. als de 10 maanden oude baby een ochtend slaapje doet en de 24 maanden oude dreumes denkt " dit is het moment dat ik even alles ga terroriseren tegenwoordig zet ik hem in de box, want ik kan niet op 2 plekken tegelijk zijn. Als mijn man vrij is, dan is daarin geen probleem . Ach ook dat zal wennen, maar ik vind dat wel het pittigste. Wat je zegt klopt helemaal, een baby blijft hard werken, bij nummer 4 dacht ik wel , ojeeeee... ik ben ook wat ouder, mijn herstel ging niet super en ik werd ook nog eens ziek... allemaal externe factoren die het niet makkelijker maakten, maar uiteindelijk hebben ook deze dingen positieve dingen met zich mee gebracht, toen ik ziek werd zag ik in wat belangrijk was en wat niet, een spik en span huishouden is lang niet zo belangrijk als gelukkige kinderen, veel geld hebben is lang niet zo belangrijk dan een papa en mama thuis hebben, het heeft mijn leven veranderd en ben full time mama geworden. Ja het vroeg wat aanpassingen, maar daar merken we al niks meer van. We redden ons prima inmiddels en hebben veel tijd met de kids. Het is nu juist andersom, dat we niet moeten vergeten dat we naast ouders ook partners zijn gelukkig hebben we het nog wel redelijk in balans. We gaan morgen op vakantie, weer een hele opgave met zijn allen! Ben heel benieuwd hoe dit zal verlopen , maar ik heb er vooral veel zin in!
Wij hebben de oudste twee redelijk vlot op elkaar ( bijna 2 jaar). De derde kwam daar 4 jaar later achteraan en de vierde ( niet gepland) jaar later. Achteraf ben ik heel blij met deze leeftijdsverschillen. De oudste twee zijn altijd al maatjes geweest, voor de derde en vierde had ik wel meer tijd. Ook wat betreft de financiën is het fijn dat de kosten nu wat verspreid worden. De oudste is dit jaar voor het eerst gaan studeren. Dat was even 3,5 duizend euro aan het begin van het schooljaar. Over 2 jaar volgt nummer 2. Voordat onze de derde ( zal nog een beetje overlap zijn) en jongste zover zijn, zijn de oudste twee hopelijk financieel zelfstandig en is de hypotheek afbetaald.