Ervaring gezocht: 3 kindjes onder de 4 jaar

Discussion in 'Zwangerschap' started by JoyofLiving, Apr 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Ik doe dat eigenlijk nu ook, slepen met die maxi cosi als ik zoonlief uit school ga halen. Nu is het wel zo dat voor zijn klas een grote eettafel staat en daar zet ik dan eigenlijk altijd de maxi op. Zat me nu dan zo te bedenken, dreumes juist in de draagdoek want die kan al goed rechtop hangen dan en baby gewoon in de maxi laten (zoals ik het dan nu doe). Vind ik ook weer zo zielig om daarmee te klungelen als die lekker ligt te slapen. Dreumes zit tzt toch in de autostoel.

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    @ Soeza, dat is wel fijn dat je schoonzus jouw kind ook gewoon mee kan nemen. Ik heb dat helaas niet en ook niet iemand die op dat moment thuis even op mijn kinderen kan passen.

En de vakanties, hmm ja ik dacht het al wel.. Al kunnen we dan nog 2 jaar zonder extra te betalen hihi.. behalve voor de oudste dan, maar dat is nu ook al. Of misschien dan gewoon in Europa blijven. Hoewel ML het ook leuk vindt om met de auto op vakantie te gaan, alleen zie ik dat niet zo zitten...

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    Hey joyofliving...
    Bij ons was het ook zo... Oudste en middelste schillen 10 maand.. Middelste met de jongste schillen 11 maand... Duowagens gehad :) en de draagzak ook...
    In het begin is het wat organiseren en aanpassen maar je rolt er zo in... De overstap van twee naar drie vond ik persoonlijk kleiner dan die van 1 naar twee..

Financiële... Wij hebben heel veel doorgegeven van de oudste naar de twee jongste... Qua kleding was het met de jongste moeilijker want dat was een jongetje... Dus dat moest allemaal nieuw... Maar je krijgt ook veel cadeautjes bij de geboorte ;) echt veel inleveren valt mee vond ik persoonlijk... Want de oudste was zo goed als uit de Pampers tegen dat de jongste er was... Dus scheelde heel wat :) ook pap wou ons meiske niet heel lang drinken... Dus toen de jongste er was en dat nodig had, at de oudste gewoon alles mee met ons...

Vakantie is idd wat organiseren... Maar in plaats van hotel kan je appartement nemen of clubhotel...
    Het valt allemaal een pak beter mee dan je in het begin misschien zou denken :)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ff off topic..... gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik lees even mee. Heb toevallig net eenzelfde topic geopend.

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Op dit moment zwanger van een tweeling, en als die 2 geboren worden zal mijn dochtertje net 2 jaar zijn. Dus ook 3 kindjes onder de 4 jaar :)

7. Mer

Mer Actief lid

May 25, 2011
    390
    394
    63
    Female
    Hier was de oudste net 4 en de middelste 21 maanden toen de jongste geboren werd.

Ik heb een Easywalker duowagen die ik gebruik om boodschappen mee te doen. Naar school lopen we, oudste en middelste lopen zelf en de baby zit in de draagdoek. Auto heb ik door de week nooit aan huis want die heeft mijn man dan mee dus op deze tripjes na zit ik wel redelijk veel thuis. Ik werk wel zelf ook 4 halve dagen. Ik zal wel blij zijn als de jongste dadelijk ook weer mee kan op de fiets, dan zijn we toch weer iets minder beperkt.

Financieel merken we (nog) niet veel. Jongste dochter kan alle kleertjes van de middelste nogmaals aan, alle andere spullen hadden we uiteraard ook al en ze krijgt nu enkel nog borstvoeding dus de luiers zijn de voornaamste kosten voor haar op dit moment :) .

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen meiden. Gelukkig heb ik nog 8 maanden om aan het idee te wennen, tenminste als het allemaal goed gaat.

Ik heb ook al wat rondgekeken voor een kinderwagen. Heb nu een bugaboo met een zitje voor de oudste eraan. De duo variant hiervan vind ik echt heel duur! Dus heb naar andere opties gekeken en kwam ik uit op een ABC Design Zoom duo.. Heeft iemand deze toevallig? Misschien dat ik daar dan de kidsit op zou kunnen bevestigen voor de oudste (hij is nogal lui en vind het soms ook wel fijn om te zitten tijdens een wandeling hihi).

9. Mer

Mer Actief lid

May 25, 2011
    390
    394
    63
    Female
    Daar heb ik in de winkel ook mee gereden en die reed op zich ook fijn maar ik vond de draaicirkel van die wagen zo groot. Daarom gekozen voor de Easywalker waarbij ze naast elkaar zitten en nooit spijt van gehad. Superfijne wagen en niet eens zoveel breder dan een enkele wagen omdat de wielen echt onder de zittingen zijn geplaatst ipv er langs. Ik kan overal probleemloos naar binnen.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier 3 kinderen maar tussen elk kind zit 3 jaar. Weinig ervaring dus met het kinderwagenprobleem. Ik neem ze ook overal mee naartoe maar loop er wel tegenaan dat je altijd een paar ogen tekort komt.

Een stuk duurder is het wel. Zo heb ik het tenminste ervaren toen ze mee gingen eten en naar school gingen. Had ineens bergen meer was en alles is gebaseerd op 4 personen ipv 5. Van vlees in de supermarkt tot aan een hotelkamer in turkije. Ook vind ik het veel plannen als ze wat ouder zijn. Ik ben elke dag wel bezig met een sport en elke dag heeft er wel iemand een vriendje mee.

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Mijn dochter is met 3 geworden vorige week, mijn zoon is bijna 1,5 en over 3 maandjes komt de volgende!
    Duowagen had ik al, die gebruik ik nu niet zoveel meer, maar straks wel weer! Een draagzak heb ik aangeschaft en een maxicosi die op de kinderwagenonderstel past (had ik nog niet) leek me nu wel handig voor snel snel.
    Ook heb ik een bakfiets gekocht, maar het lukt me maar niet om daar op te fietsen .. haha! Er kunnen 3 kindjes in en 1 maxicosi dus wel enorm handig, maar goed ..
    Dochter zit op de psz 2 dagdelen en zoon gaat vanaf januari op dezelfde dagdelen.
    Alles is hier op loopafstand en ik heb een auto voor de deur dus op zich zie ik niet veel beren op de weg. Het zal soms best druk zijn, maar dat is het nu soms ook en komt vast weer goed!
    :D

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik lees mee!

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Eens. Maatschappij is gek genoeg niet ingesteld op gezinnen met 5 personen. Ik vond in elk opzicht 3 onhandig. Nadat de derde twee jaar was geworden vond ik het ook een stuk duurder worden.
    Ook echt drukker dan twee. Omdat t toch al echt druk was bij ons hebben we nog maar een vierde gekregen :))

14. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik lees ook even mee. Over iets meer dan 2 maanden komt hier ook de 3e. Onze dochter is dan nog niet geen 3 en ons zoontje is net 1 geworden. duowagen hebben we bij ons zoontje al gekocht en verder heb ik niet veel nieuws aangeschaft. Druk zal het zeker worden maar dat komt vast goed

15. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Maar hoe doe je het met bijvoorbeeld het uitlaten van de hond? Als de oudste drie is kan die toch ook nog niet zo ver lopen. En als het regent, laat je hem dan thuis? Kan een kindje van zo jong alleen thuis blijven? Ik heb een duowagen maar daar passen ze niet met zn drieën in ;) en ik moet veel lopen.
    En qua slapen, heb je nog ruimte voor een middag dutje voor jezelf?
    En iemand riep dat het financieel pittiger is, hoeveel pittiger?

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een 3 jarig kind kan normaal gesproken best een stuk lopen hoor. Zeker wel een half uur, als het regent gewoon een poncho of een paraplu. Alleen thuis laten zou ik niet doen, dat doe ik nu ook nog niet met mijn dochter van bijna 6. Dutjes heb ik eigenlijk nooit gedaan maar lijkt me ook lastig want de meeste kinderen van 3 slapen ook niet meer overdag. Mijn jongste is 2j2m en die slaapt ook niet meer tussen de middag.

17. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter was 4, zoon was 2 toen we onze derde kregen.

Auto hadden we al waar 3 stoeltjes achterin kunnen. Ik heb altijd de auto, omdat mijn man op de motor gaat en ik ook als hij thuis is.
    We hebben heel even een duowagen gehad, maar ik vond het zo'n groot ding in de gang. Dus meer de draagzak gebruikt, middelste in de buggy.
    Nu kan mijn middelste inmiddels prima lopen en op de loopfiets! Heel wat km op dat ding. Dus ook naar school en boodschappen doen.

Ik vind het nu weer lastig dat je met slaapjes en schooltijden niet uitkomt.
    Maar eigenlijk gaat het verder niet anders dan met 2. Het loopt allemaal wel. Ik werk 3,5 dag, waarvan een halve dag thuis. Dat kan ik prima tussen de babyhapjes maken en treinbanen bouwen door doen.
    Mijn man werkt 4 dagen en is op woensdag met de kids thuis.

De oudste twee beginnen nu echt leuk samen te spelen. Maar er zijn hier soms ook nog wel 5 buurkinderen te vinden. Gezellig!

Ik vind het wel wat duurder. Wij wilden verbouwen zodat iedereen een eigen kamer heeft. De grote auto wilde we eigenlijk inruilen voor een kleinere, maar dat ging niet vanwege de autostoeltje.
    Een hele hoop is op 2+2 berekend. Dus inderdaad vakanties, dagjes weg etc,.. Dat is wel echt duurder. Een ijsje met z'n allen kost minimaal 5 euro.
    Maar goed, dan maar wat minder. Het hoeft niet duur om het leuk te maken. We gingen een weekendje weg. De kids hebben het meer over het in mijn ogen saaie zwembad daar dan de vakantie op Zakynthos met het vliegtuig,....

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Thuis laten zou ik ook niet zo gauw doen. Of ja niet zo gauw, helemaal nooit haha. Mijn sm en sz zijn daar veel makkelijker in. Die gaan bijv de oudste ophalen van de psz als de jongste dan net het middagdutje heeft. Ik ben altijd veel te bang dat er wat gebeurd. Je zal het jezelf nooit vergeven.

Ik hoef hier blijkbaar niet meer na te denken hoe we het straks moeten gaan doen met 3 kinderen, heb gisteren een miskraam gekregen....

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ach nee toch.. :( wat vervelend meis! Sterkte!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Alleen thuis laten: Is hier geen optie, zou dat echt nooit doen. Ondanks dat je de PSZ uit het raam van mijn zoontje kan zien.. Zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren. Dus nee, nooit.

Share This Page