20 weken echo, ineens een tussenschot te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bloempje01, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Vanmorgen hadden wij onze 20 weken echo, hierop was te zien (foto’s bijgevoegd) dat er een soort schot? In de vruchtzak was. Het schot was flexibel, want onze dochter trapte er steeds vrolijk tegenaan. De echoscopiste wist niet zo goed wat het was, en heeft ons dus voor een guo doorgestuurd naar het universitair ziekenhuis. Hier kunnen we gelukkig donderdag al terecht. Maar nu vroeg ik me toch af, of er hier dames zijn wat iets soortgelijks hadden? En wat het dan uiteindelijk was? Op eerdere echo’s is dit beeld nooit naar voren toe gekomen. Voor de rest is met ons kleine meisje alles prima in orde! Ze beweegt er vrolijk op los, en weegt nu rond de 305 gram. Wel zag ze ook dat de placenta voor de ‘uitgang’ lag, maar daar word met 32 weken nog heen gekeken.

Bijgevoegde bestanden:

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Je weet zeker dat het geen tweeling is? Op de onderste foto lijkt er naast de voetjes (rechts) een hoofdje te zitten. (Links) dit kan ik helemaal verkeerd zien hoor met mijn leek ogen. Maar dat is het eerste waar ik aan denk.

Het kan ook een tweedeling in je baarmoeder zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk weet je snel wat het is of reageren dames hier die er meer ervaring mee hebben.

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ja dat weten we nu wel zeker, we hebben de ‘linkse pocket’ om het maar zo even te noemen, volledig van alle kanten kunnen bekijken. Maar die is echt leeg.. het enige wat ik me, op abc niveau zou kunnen bedenken is dat die linkse plek wel bestemd was geweest voor een tweede kindje.. Grr zenuwslopend dit. Maak me totaal geen zorgen over het kleine frummeltje, maar krijg er de kriebels van dat we niet weten wat het nu precies is..

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gelukkig weten jullie dat helemaal zeker.

Alleen jammer dat je nog moet wachten voordat je weet wat het wel is. Hopelijk niets wat vervelend is. Zolang het goed gaat met jullie kleine meisje zou ik proberen niet al te veel spanning te hebben.

(Ik weet heel goed dat, dat moeilijk is. Ben ook met 20 weken doorgestuurd voor een guo.)

Bloempje01 vindt dit leuk.
  5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Lief van je! Dat hopen wij indd ook. Ben natuurlijk wel heel blij dat we gelukkig donderdag al terecht kunnen. Bij onze nu nog jongste zijn we ook voor een guo doorgestuurd. Had gehoopt dat nooit meer hoeven te doen.. Hij had vergrote nierbekkentjes, dat bleek toen uiteindelijk helemaal in orde. Dus nu maar duimen draaien dat dit ook weer helemaal in orde is!

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is dat geen amnionstreng?

7. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik heb geen idee... als ik het Google, ja het echo beeld lijkt erop. Maar vind het ook op 2 vruchtzakken lijken.. Maar een amnionstreng, dat is best een ‘bekend’ iets toch? Zou de echoscopiste dat dan niet ook hebben moeten zien?

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mss heeft ze dat wel gezien maar mag ze geen diagnose stellen of wou ze jullie niet mss onnodig ongerust maken?

Bloempje01 en Oceanna vinden dit leuk.
  9. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ze kwam eerder echt gerust op ons over. Echt dat ze totaal niet dacht dat het iets was, waar het kindje hinder aan zou ondervinden. Of ze moet heeél goed kunnen acteren. Maar dat lijkt me zeer stug..

10. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik dacht ook gelijk aan een tweelingzwangerschap alleen dat het er bij 1 in het begin al is mis gegaan. Alleen zouden ze dat dan lijkt mij op alle andere echo wel gezien moeten hebben . Meestal is dat rond 8 a 10 weken wel goed te zien op een echo. amnionstreng lijkt mij dan eerder van toepassing want dat zien ze vaak pas met 20 weken echo d8 ik. Wat ik zo lees is dat volgens mij ook niet gelijk reden tot paniek. Ik wens je vandaag heel veel s6. Ik zal duimen voor je duimen!! Laatje weten wat het nou was?

11. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dat leek mij indd ook zo van een tweeling zwangerschap! Heb wel in het begin veel gesukkeld met continu bruin / oud bloedverlies. Dus ik weet het echt ff niet.. we gaan het zien straks! Als ik de echo’s terug kijk, lijkt het alsof ik op de pretecho van 13 weken ook al een schot zie. Zal die echo straks dan ook zeker meenemen, kijken wat ze er in het ziekenhuis over zeggen. Zal vanmiddag even een update plaatsen!

12. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja ben echt benieuwd! Jullie meid doet het gelukkig goed dus geen zorgen:thumup: s6 hoelaat moetje?

13. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dankjewel!! We kunnen gelukkig al om 11.30 terecht! Zit nu al eieren te broeden, dus gelukkig dat we niet pas einde vd middag erheen moeten gaan haha..

14. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Helemaal blij! Het blijkt dat het ‘schot’ wat zichtbaar was, een vertekend beeld is. De placenta krult aan de bovenkant een beetje, waardoor er bij sommige beelden lijkt alsof er een lijn instaat, wat dus gelukkig niet het geval is!! We moeten nu alleen met 30 weken nog een keer terug voor een groeiecho. Omdat het stukje van de placenta wat krult, minder goed zal werken. Maar voor nu zagen ze er 0 problemen in! *doet even kei hard een dansje*

Muggenstift, Oceanna, Jajo en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh wat een fijn nieuws!

16. momim

momim Niet meer actief

Wat een fijn bericht! Doe maar een groot dansje:(

17. momim

momim Niet meer actief

:( Moest natuurlijk ;):D zijn, dikke vingers:rolleyes:

18. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43

19. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ging niet helemaal goed:roflmao: verkeerde knop of zo:D. Maar wat een goed nieuws. Geniet van de zwangerschap voor je het weet zijn de 40 weken voorbij;)

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een tweedeling in de baarmoeder is t niet. Dat ziet er heel anders uit.

Het lijkt idd in de vruchtzak te zitten.
    Wat @Panter zegt lijkt er veel op

Deel Deze Pagina