mijn zoontje van 3jaar word donderdag geopereerd aan een waterbreuk. Ik heb dinsdag nog een gesprek in het ziekenhuis daar gaan ze Me ook nog info geven en heb ook al een boekje mee gekregen, maar vind het ook wel fijn als hier moeders zijn die een operatie met hun kindje hebben mee gemaakt om hun ervaringen te lezen en mischien nog goede tips hebben. Wat ik nu weet is dat het een kleine ingreep is en een dagopname. Ook heb ik gelezen dat maar 1ouder aanwezig mag zijn tijdens het in slaapbrengen en in de uitslaap kamer. In slaapbrengen snap ik wel maar de uitslaapkamer niet is het toegestaan dat beide ouders dat mogen? En nog goede tips om je kind voor tebereiden voor de operatie vertel het wel steeds tegen hem maar of die het snap geen idee. Hij weet nu wel wat het ziekenhuis is, zijn we veel geweest de afgelopen 2weken. Hoop dat er moeders zijn met hun ervaring en nog goede tips hebben
Uitslaapkamer mag idd ook maar 1 persoon. Er zijn daar meerdere patiënten die wakker worden. Mijn zoontje was al vaker geweest, voor hij het echt begreep. Ik had een kapje bewaard en die ook laten zien hoe het ook alweer ging. Maar inderdaad ze praten er ook zo overheen.. Ik denk veel praten geruststellen als hij een kapje voor krijgt.. Ik heb altijd een klein cadeautje meegenomen omdat hij zo knap/stoer was. En bij ons is dat ook vanuit het ziekenhuis (oorkonde en kleurboekje). Verder is het erg afhankelijk van je kindje, de oudste reageert zooo anders als de jongste.. ;(
Mijn zoontje (ook 3) is eind vorig jaar geopereerd aan een liesbreuk. (in principe dezelfde operatie) het klopt dat er 1 ouder mee mag naar de o.k. en later op de uitslaapkamer. Maar zodra je kindje weer een beetje bij is gaat hij gelijk terug naar de afdeling.. Mijn zoontje vond het verschrikkelijk om onder narcose te gaan. Hij was zich zo enorm aan het verzetten tegen dat kapje, ze moesten hem met 6 man vasthouden.. Hij is ook huilend onder narcose gegaan. En dat vond ik eigenlijk ook meteen het ergst van de hele operatie.. Ik zag daar sowieso al het mees tegenop, maar dat heb ik hem natuurlijk niet laten merken.. Maargoed ieder kind natuurlijk verschillend. Ik zou persoonlijk niet al te veel vertellen, niet in details dus. Wel wat er zo ongeveer gaat gebeuren en hoe het werkt met onder narcose gaan en dat hij daarna pijn heeft, maar verder ook niet al te veel. Maak het niet spannender dan het is. Bereid je er ook maar vast op voor dat hij thuis echt niet rustig aan gaat doen Je moet hem, de eerste dagen, daar een beetje in sturen. Mijn zoontje ging pas rustig doen als hij echt veel pijn kreeg, haha. Veel succes! Het is voor jou denk ik spannender dan voor hem
dankje voor de reacties en tips. tis zeker spannend voor ons. Wel jammer dat er maar 1iemand bij de uitslaap kamer mag. We willen nartuurlijk allebei erbij zijn haha. We hebben al afgesproken dat de 1bij het in slaap brengen is eb de andere uitslaapkamer. Denk dat papa maar bij het inslaap brengen is en ik bij het wakker worden. En dat rustig aan doen ppff ben benieuwd hoe dat hier gaat tis een heel druk mannetje.
Tip: laat je telefoon aan staan. Ik had hem uitgezet omdat ik geen zin had in vragen van vrienden en familie, maar het bleek dat de chirurg me had proberen te bellen vanaf de ok dat alles goed gegaan was. Ik kreeg dat pas 45 min later te horen omdat ik mijn telefoon niet aan had. Terwijl mijn man het dus al wel wist (was aan het werk) bleek toen ik hem belde om te vertellen dat ik hem op had gehaald.