Ervaring babyfoon met camera

Discussion in 'De babyuitzet' started by MamiReg, Jan 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

May 25, 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 MamiReg, Jan 30, 2012
    Last edited: Jan 30, 2012
    Wat zijn jouw ervaringen met een babyfoon met camera? Welk merk/model heb je? Ik ben benieuwd naar het bereik en hoe goed het ding gewoon werkt.

En wat zijn nou echt de functies die je heel veel gebruikt? (bv nightvision, terugpraatfunctie, slaapliedjes)

2. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben zo'n 2 jaar geleden de luvion aangeschaft en we gebruiken hem nu nog steeds. Helaas zat er toen geen terugpraatfunctie op, dus daar kan ik niets over zeggen. Het bereik is prima en de nightvision werkt ook naar behoren. Je kan hem zo'n 2 tot 3 uur gebruiken zonder oplader. Misschien langer, maar wij laten het beeldscherm gewoon aanstaan. Nu onze dochter over is naar een peuterkamer met een ' groot bed' vind ik de camera super handig. Een aantal voorbeelden:

- Ik kan zien of ze niet te dicht bij het bedhekje ligt. Is maar twee keer voorgekomen, maar toch.
    - Als ze roep of help zegt, kan ik de situatie beter inschatten. Ik wilde namelijk voorkomen dat ik dan elke keer naar de kamer zou rennen om te vragen wat er is. Voor je het weet gaat ze daar misbruik van maken.

Al met al ben ik wel heel blij met onze babyfoon. De verdere functies kan ik niet echt beoordelen omdat ik deze niet gebruik en ik me er ook niet echt in verdiept heb. Waar ik me wel aan stoor is dat wanneer wij de babyfoon op de oplader hebben, we het beeld aan laten staan. Dit geeft vrij veel licht, maar je kan hem zo instellen dat hij na een paar minuten standby gaat. Dus echt een nadeel kan ik niet bedenken.

Suc6 met het nemen van een beslissing.

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wij hebben ook de Luvion. Zelfs in de tuin goed bereik. Heel fijn ding. Terugpraatfunctie vind ik onzin eigenlijk. Als ze baby zijn vind ik het fijner om live te gaan praten en nu Milan 2 is ben ik bang dat het hele gesprekken worden...hahaha.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    precies jou punten zijn bij ons ook van toepassing! we hebben er 1 in bestelling die volgende week komt
    (luvion prestige touch) met een extra camera voor onze oudste ook! juist voor jou beschreven punten..

heb een babyfoon met camera heel erg gemist moet ik zeggen.. gewoon idd zien hoe hij ligt zonder de deur open te maken en 9 van de 10 x wakker daardoor worden.
    hij was ook nog eens een buikslaper dus als ik toen die babyfoon had gehad had ik een stuk geruster geweest!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Wij hij een babyfoon van Motorola (MBP-35) gekocht. We hebben hem nog niet veel gebruikt, want op J.'s kamer staat een gewone babyfoon (die hadden we gekregen toen ik zwanger was van J.) en deze is bedoeld voor de baby, maar die paar keer dat we hem gebruikt hebben (bij logeren/vakantie) beviel hij erg goed. In verhouding tot veel andere babyfoons met camera heeft hij een groot scherm, dus je ziet er tenminste wat op. Verder terugspreekfunctie en slaapliedjes (voor ons twee 'vereisten', hebben we bij J. namelijk veel gebruikt). Bereik is volgens mij wel goed, geen problemen mee gehad tot nog toe tenminste. Night vision zit er ook op, maar geen idee hoe goed dat in de praktijk werkt (met proberen deed ie het wel goed), J. slaapt met licht aan.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb geen schermpje maar wil even pleiten voor de terugpraat functie. Soms wordt ties heel vroeg wakker en zeg ik door de babyfoon dat hij weer moet gaan slapen, en dit doet hij dan ook! Als ik naar zijn kamer ga is het einde verhaal.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    We hebben die van Philips gehad. Functioneerde goed, maar kon geen tweede camera op, geen temperatuurmeter en had geen terugspreekfunctie. Nu hebben we een luvion en deze bevalt goed, heeft duidelijker geluid, goede ontvangst, heeft terugspreekfunctie (gebruik ik meer om iets tegen mijn man te kunnen zeggen als hij met de kleine bezig is) en er kunnen tot 4 camera's op aangesloten worden.
    Ik vind een beeldbabyfoon echt ideaal. Ik kan meteen inschatten of het serieus is en ik echt even naar hem toe moet, ik kan zien hoe hij ligt en kan zelfs zijn ademhaling horen en zien.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ik heb er eentje van Elro, de keren dat hij gevallen is, zijn niet op 1 hand te tellen, maar hij doet het nog steeds.
    Nightview vind ik wel een must, want ja, ze liggen nu eenmaal vaak in het donker, geluid is goed, ik kan hem zelfs horen ademhalen. Het enige minpunt is dat deze een klein schermpje heeft. Hij was 90 Euro.

9. Mauziej86

Mauziej86 Lid

Jan 25, 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    ik heb bij de 1e een gehad van een duitse fabrikant die was ook super wel klein schermpje en geen temperatuur, terugspreekfunctie en ook geen slaapliedjes maar dat ding was al handig! Maar jammer genoeg omdat wij wifi hebben stoort hij heel erg en hebben we een nieuwe aangeschaft, deze was laatst bij de LIDL in de aanbieding en is van levita maar je kunt hem ook kopen onder t merk topcom waar hij wel 100 euro duurder is:

Ik zeg eerlijk ik kan niet meer zonder babyfoon met camera echt zoo handig maar hoef verder geen gekke fratsen erop.

Groetjes

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb de luvion prestige touch straks binnen gehad, gelijk getest met z'n middag slaapje en hij werkt perfect!

Super ook zo'n groot scherm!!

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    zit op deze babyfoons ook een trilfunctie?
    mijn man is vaak bezig in de schuur met veel lawaai en we zoeken dus een babyfoon die in zijn broekzak kan en alarm kan slaan indien nodig.
    verder moet het bereik ook groot zijn..

de camera functie leek mij altijd een luxe maar als ik dit zo lees is het ook wel erg praktisch..

12. 0lifantje

0lifantje Actief lid

Jan 7, 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben Philips Avent. Weet niet meer wat ie heeft gekost, maar was een koopje met rentepunten van ING. Er zit muziek op (gebruiken het nooit), je kan de volume instellen, je kan met of zonder beeld en zodra mijn dochter geluid maakt, springt het beeld aan. Super handig en geen nadelen tot nu toe en we gebruiken het al ruim een jaar.

Share This Page