Balen zeg .. Ik las dat er vorig jaar ook problemen waren met vluchtelingen en dat ze de grenzen hadden aangescherpt vanwege terrorisme. Dat had enorme gevolgen voor het toerisme. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat verlopen. We zijn er pas rond 17 en 18 augustus, dus het duurt (helaas) nog wel even
Goed dat ik dit lees wij rijden begin Juli naar Rovinj (kroatie) Ik ga ook eens even kijken hoe en wat.
Bij ons keken ze aardig vluchtig naar onze paspoorten, maar bij sommige mensen voor ons niet, dus dan schiet je er nog niets mee op. Werd hun hele busje bekeken enz. Maar goed, de eigenaar van het appartement waar we in zaten in Kroatië zei ook dat hij het nog nooit zo erg mee had gemaakt in al die jaren met grenscontroles als afgelopen zomer. Dat hoorde hij van gasten, maar had hij ook zelf zo ervaren.
Zo vroeg mogelijk ontbijten en dan moet het meevallen. Als je er maar voor zorgt dat je voor 8.00 uur door de tunnels bent van Oostenrijk.
Misschien een optie om bij Zagreb de grens over te gaan en dan eventueel via de snelweg oostelijk istrie in te rijden. Je rijdt dan wel om hoor.
Dat wordt lastig vrees ik.. We vertrekken vanuit Praag naar Slovenië en dat is rond de 500 km volgens mij. Dan blijven één nacht in Slovenië en dan gaan we de volgende dag naar Kroatië. Dus de tunnels in Oostenrijk bereiken we denk ik rond het middaguur
Dat is inderdaad wel om rijden. Ik heb nog wel gekeken of we via Hongarije kunnen rijden, maar er grenst een natuurgebied aan Oostenrijk en Slovenië waardoor je niet kan doorsteken. Ik vrees dat we de files moeten gaan accepteren
A Absoluut!!! Ik ben werkelijk nog nooit zo ongeduldig geweest voor een vakantie als nu We gaan ook naar Praag, Berlijn en Polen (kort familiebezoek), dus de reis zal ongetwijfeld inspirerend en bijzonder zijn