Ervaring gezocht Hallux Valgus operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hallo dames!
    Vandaag een bezoekje aan de huisarts, doorgestuurd voor een röntgenfoto van mijn voet en de mededeling dat het waarschijnlijk een operatie wordt...

Waar moet ik aan denken bij een operatie aan een hallux Valgus?
    Plaatselijke verdoving, herstel etc?

Mijn eigen risico is al opgebruikt dit jaar :confused:

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Geen persoonlijke ervaring: maar een van mijn beste vriendinnetjes wel. Die zei dat ze het tien jaar eerder had moeten doen. Na een paar weken kon ze eigenlijk alles weer. En: geen dagelijkse pijn meer, opeens gewone schoenen aankunnen, enz.
    Volgens mij is het een redelijk kleine ingreep die veel voordelen oplevert.

3. BijnaMama2020

BijnaMama2020 Niet meer actief

Ik moest het even googelen. Maar Hallux valgus is dus een scheef gegroeide teen. Dit lijkt mij pijnlijk. @Kanarie ik heb geen ervaring maar als ik het zou hebben laat ik mij opereren.

4. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik heb het zelf ook.
    Ken meerdere mensen in mijn omgeving die zich hebben laten opereren en t is echt geen pretje. Eerste paar dagen echt pijn en dan aantal weken niks doen.
    Ik probeer t nog even uit te zingen want de operatie is ook niet 100% succes gegarandeerd vertelde ze mij

5. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Mijn vriendin heeft het laatst laten doen en ze is blij dat ze weer smallere schoenen aan kan maar ze heeft wel veel pijn nog. Hoop voor haar dat dat nog goed komt.

Ik werk zelf bij een orthopedische schoenmakerij en wij zien vaak mensen waar het niet goed bij is gegaan.

Zijn er best veel. Ik zou het zelf niet aanraden als het niet echt nodig is.

6. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Mijn vriendin hebben ze met een ruggenprik verdoofd.

7. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Mijn moeder heeft zich laten opereren aan de hallux valgus en een hamerteen (veroorzaakt door die hallux valgus)

Pijn viel haar echt reuze mee. Ze mocht er de eerste tijd niet op staan/lopen. Maar al snel kreeg ze een soort schoen om het gips/verband.

Nu is ze superblij, want ze kan eindelijk weer normale schoenen aan, zonder pijn te hebben.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb dit laten doen aan de kant van mn kleine teen. Wat een verademing. Na de operatie geen pijn en ook niet in de navolgende dagen en weken. Mocht er alleen een tijdje helemaal niet op staan en toen nog een tijdje beperkt. Ik had echt spijt dat ik het niet jaren eerder had gedaan.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hier helaas geen goede ervaring. (bij mijn man)eerste keer operatie niet goed gegaan en na tweede operatie loopt hij nog steeds niet soepel

10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb het ook aan beide voeten maar vind het heel eng om daar geopereerd te worden.. ben zo bang voor de pijn en de weken dat je niks kan. Dus ja, qua werk is het niet handig.. zou het dan eigelijk moeten doen als ik een kindje heb en elternzeit (langer verlof in Duitsland) maar ja, dat is OOK weer niet handig want dan kan ik met het kindje niks haha. Vind het een lastig iets.. maar heb zelf steunzolen die de pijnen verlichten als ik lang sta of loop dus ja, het is te doen. Maar succes met je beslissing!

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier gehad half jaar wandelschoenen aan gehad erna was de pijn weg en kon weer normale schoenen aan
    .

12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Hier slechte ervaring van schoonmoeder. Na een half jaar nog steeds pijn en loopt nog steeds niet echt goed.

13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik heb het 10 jaar geleden laten doen aan de ergste voet. Pijn was te doen. Na 2 weken liep ik wel weer op de verbandschoen. Na 6weken werkte ik weer als verpleegkundige. Eerste half jaar idd soort bergschoenen aangehad, omdat die het lekkerste zaten. Mooie voet heb ik er niet van gekregen, maar de pijn is grotendeels weg. Inmiddels groeit ie zo langzamerhand weer terug, helaas. Maar heb er nog niet zoveel pijn aan. Ik zou het wel weer opnieuw laten verhelpen, als ik weer dagelijks laat heb van mijn voeten. Ik gebruik nu trouwens tussen de grote teen en de teen ernaast siliconen stukjes, zodat de grote teen niet opzij word geduwd tijdens het lopen. Dat neemt bij mij veel klachten weg. Ik heb er zelfs de halve marathon mee gelopen, onlangs. Hoewel mijn voeten dan echt wel pijnlijk worden hoor.

14. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Oké, wisselende ervaringen dus...

Helaas heb ik er zo een last van dat ik nu geen schoenen aan kan, gelukkig vriest het niet..

Ik zie alleen erg op tegen het herstel, met kinderen en hond, ik ben thuis dus qua werk geen probleem.

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ben vorig jaar november eraan geopereerd. Qua pijn viel het mee. De eerste dagen deed het.flink pijn maar daarna niet meer. Ik vond het alleen tegen vallen dat je met zo een verbandschoen niet veel kunt. Na 6 weken mocht ik weer schoenen aan maar dan is je voet nog heel opgezwollen (mijn schoenen paste niet). Ik ben nu bijna een jaar verder en heb er nu geen last meer van en kan weer alles doen. Maar dit heeft wrl 3 kwart jaar geduurd. Ik moet nu eigenlijk de andere kant nog laten doen maar ben het aan het uitstellen...

16. Nienke75

Nienke75 Lid

6 dec 2011
    74
    2
    8
    Vrouw
    Secretaresse
    Poro,

Heb zelf ook Hallux Valgus (grote teen rechter voet). Hoe je eraan komt, nou vertel het mij maar. Ben helemaal geen type van hoge (naaldhakken) e.d. Altijd al slechte voeten gehad. Vanaf mijn peutertijd losse steunzolen en die goede kinderschoenen van Piedro, Renata en Bunnies. Later dus Durea, Gabor, Verhulst, Hassia, Foornotes en Thinks. Dus daar kan het dan m.i. niet aan gelegen hebben.

Ook al bij de orthopedisch-chirurg (waar ik toch al loop vanwege de slechte voeten) geweest. Hallux Valgus moet uitgesproken een vrouwenkwaaltje zijn !! Net zoals je het schrijft een operatie is niet risico loos en garantie dat het allemaal goed komt geven ze niet. De eerste weken zou ik dan eerst een gipsklomp krijgen en daarna een aantal weken een soort gipsschoen. Dus als alles goed zou gaan ben je weken inmobiel in het gips. Het is nou nog niet zo erg, we kunnen wel even door, over enige tijd zullen er dan toch keuzes gemaakt moeten worden. Daarnaast zullen dan de slechte voeten blijven bestaan, van die super smalle knik-platvoeten en doorgezakte voorvoeten.

Maar hebben ze dan ook speciale steunzolen voor Hallux Valgus?

Verneem wel nader van je ..

Groetjes,
    Nienke.

17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113

Deel Deze Pagina