Kinderpostzegels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 29 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Afgelopen woenadag meerdere kinderen aan de deur gehad voor de actie Kinderpostzegels.
    De eerste heeft gelukt, de rest pech,h is me wat te kostbaar om van iedereen een setje af te nemen ;)

Maar ik was wel heel erg verbaasd en eigenlijk ook wel geïrriteerd dat je dus gewoon niet meer alléén 2 velletjes postzegels af kunt nemen.
    Die gebruik ik tenminste nog een keer.
    Nu een setje van 10 postzegels met 5 kaarten (waar ik niets mee doe) besteld voor maar liefst € 15!!

Het is dat volgend jaar m'n eigen kinderen er waarschijnlijk ook mee lopen, maar anders ben ik er wel klaar mee.

Denk ik nu raar dat ze niet alleen maar los zegels meer verkopen of ís dat ook gewoon raar?

Mamavandrie34 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik begrijp het "hoe dan" in je titel niet helemaal.

Dat het vervelend is dat je er meer moet kopen snap ik wel ja.
    Maar het is natuurlijk ook een verkooptruc. Op deze manier koop je gewoon meer.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Ik koop dan dus gewoon niet, vind die prijzen veel te hoog

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind het dit jaar ook erg vervelend. Ik neem alle jaren de 2 velletjes zegels. Zo steun ik t goede doel en maak ik t verkopende kind blij. Meestal iets van 12-13 euro.
    Nu dus de enige optie voor de daadwerkelijke kinderpostzegels, 15 euro voor 1 velletje zegels en een paar kaarten. Ik vind het zó schandalig geworden.
    Het zijn kinderpostzegels! Waarom vooral kaarten, theedoosjes, pleistersetjes, wat allemaal. En de enige optie voor de zegels moet je er persé kaarten bij kopen en ook nog eens schofterig duur. Het is zo echt niet meer leuk.

Syane vindt dit leuk.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    :roflmao: wilde het ook zeggen.

Evanesco vindt dit leuk.
  6. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik baal ook, nam altijd een setje postzegels af. Ik vind de kaarten wel leuk, maar veel te duur.
    Jammer dat de optie er dit jaar niet is... ik denk dat ze er volgend jaar wel weer op terugkomen!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.869
    113
    Ik vond/vind het ook stom en raar. Wel gedaan, want vriendinnetje van mn dochter, maar alsnog stom. Met de kaarten doe ik ook nog eens niets, dus twee keer zonde van het geld. (En nee: bloembollen of pleisters wil ik niet. ;))

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Sorry, niet helemaal duidelijk nee!

Ik dacht, je noemt het actie Kinderpostzegels, maar hoe dan? Door de postzegels echt als minimaal bijproduct (en ook nog het duurste) op de lijst te zetten.

Ik snap dat niet,noem de actie dan anders.

Kon het beter uit de titel weglaten, maar kan 'm nu niet meer aanpassen :roflmao: sorry!

DQueen vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ook ik had afgelopen week kids aan de deur. Jeetje wat een prijzen :|
    Kan mij van vroeger nog herinneren dat je ook gewoon alleen postzegels kunt verkopen.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Kon tot en met vorig jaar nog, ik deed altijd die 2 velletjes postzegels.

Lindawen79 vindt dit leuk.
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoon kreeg inderdaad ook regelmatig die opmerking en ik was zelf ook op zoek naar een losse velletjes postzegels. Die kaarten zijn vaak ook niet leuk.
    Al schrok ik ook van de prijs toen ik een tijdje terug postzegels kocht, dat is ook een dure grap geworden.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds vorig jaar besloten niet meer mee te doen. Raak niet door de postzegels heen en dat vind ik zonde, als ik ze zou gebruiken ok.. genoeg andere doelen die ik ermee kan steunen denk ik dan.

13. MiArMemmie

MiArMemmie Actief lid

7 jan 2019
    101
    68
    28
    Vrouw
    ik gebruik bijna nooit meer postzegels,
    dus ik heb gewoon iets anders gekocht bij ze, een blikje met pleisters.
    was 7 euro maar die gebruiken we in ieder geval nog wel.

Ansel en Evanesco vinden dit leuk.
  14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zoon moest lopen van school en heeft alleen aan mij, mijn beste vrienden, zijn ooms/tantes/opas en oma kunnen slijten omdat mensen het te duur vinden aan de deur. Voor de kinderen zelf is het op deze manier dus ook echt niet meer leuk om te lopen omdat ze (logisch) op heel veel adressen nee te horen krijgen.

15. rums

rums Niet meer actief

O ik vond het al zo duur maar dr zitten dus kaarten bij.
    Denk dat ik volgend jaar maar een gift doe die staat er ook op als optie

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Hier dan maar de thee gekocht van zoon. Hierna nog 2 jaar te gaan (koop alleen van eigen kinderen) en dan is het wel klaar. Veel te duur en steeds meer aparte spullen. Paar jaar geleden een usb-stick gekocht. Dat vond ik dan wel weer handig.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoe dan is tegenwoordig een populaire uitdrukking. Wordt meestal op een manier gebruikt die verkeerd is en niet slaat op datgene dat iemand wil zeggen. ;)

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    O meen je! Nou dan hebben de kids hier helaas pech....

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.739
    113
    Ik kan helemaal niks met postzegels, dus ik koop altijd iets anders (dit keer weer de pleisters). Als je het niet kan gebruiken koop je toch iets anders of gewoon niks?

20. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Tja, de prijs van postzegels is door de jaren heen ook hoger geworden; dan worden kinderpostzegels vanzelf ook duurder, helemaal als er ook nog wat voor het goede doel moet overblijven

Deel Deze Pagina