gestart met lutrepuls pomp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamvanjason, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hallo,

ik ben vandaag gestart met de lutrpulse pomp. Dit is een pompje dat je aansluit op je buik en dat elke 90 min een beetje gnrh hormoon afgeeft. Dit moet de functie van de hypofyse over gaan nemen (mijn eigen hypofyse maakt dit hormoon niet (genoeg) aan).

Ik kan op internet heel weinig info hierover vinden en zou graag met mensen in contact komen die dit ook gebruikt hebben, of nog gebruiken. ik weet dat het niet voor gebruikt word, maar hoop toch op enige reactie ;). Ook aangezien dit ons laatste "redmiddel'is voordat we aan IVF gaan beginnen.

Alvast bedankt!!

2. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Niemand???

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

hey mamvanjason,

Helaas geen ervaring, heb er ook nooit van gehoord (is dit een nieuwe techniek, of komt hij weinig voor dat er zo weinig bekend is?), maar wil je wel heel veel succes wensen! Hopelijk reageert er nog iemand met ervaring.

groetjes

4. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hoi maria74,

heel erg bedankt voor je reactie! De techniek is niet nieuw, maar wordt wel vrij weinig gebruikt. Vandaar dat er ook bijna geen "lotgenoten" te vinden zijn.

Ik vind het wel heel fijn om een reactie te krijgen. Ik kan me bij geen enkel topic aansluiten hier bij vruchtbaarheidsbehandelingen omdat ik eigenlijk in geen van de topics "thuishoor". Hierdoor kan ik ook met niemand ervaringen uitwisselen of tegenslagen delen. Dit vind ik heel erg jammer. Hopelijk meldt er zich nog iemand of als iemand anders zich ook een beetje "alleen" voelt en zonder topic zit hoor ik het graag ;)

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee mama van Jason,
    Wat jammer dat er zo weinig andere mensen zijn die die pomp gebruiken, waar je ervaringen mee uit kunt wisselen. Aangezien je je wat alleen voelt, laat ik even laten weten dat ik met je meeleef en zal meelezen hoe het je vergaat!
    Ik heb es gegoogled en er zijn inderdaad heel weinig hits. Ook geen afbeeldingen.
    Ben je van Jason wel spontaan zwanger geraakt, of kan dat niet met jouw hormonale aandoening?
    En die pomp draag je continu? Zit er dan continu een naaldje in je buik? En hoe bevalt dat? Is het idee dat je daardoor een eisprong krijgt waardoor jullie thuis in de slaapkamer zwanger kunnen proberen te worden? En hoe wordt bepaald of het middel werkt bij jou? Gebruik je ovulatietests of moet je naar het ziekenhuis om via echo's of bloedprikken na te gaan of er een follikel groeit?
    Groetjes!

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    He Mijs,

Ik ben van jason gewoon spontaan zwanger geworden! Niamand snapt hoe mijn cyclus in anderhalf jaar tijd zo veranderd kan zijn... Waarschijnlijk heb ik deze hormonele stoornis na de bevalling van Jason ontwikkeld, alleen het hoe en waarom weet niemand :(

De pomp draag ik inderdaad dag en nacht. Het is een pompje ter grote van ongeveer een taktak doorje (iets dikker) dat ik op mijn buik draag. Als het pompje aangezet wordt schiet er een naaldje in mijn buik dat een klein infuusslangetje achterlaat. Het naaldje schiet dan weer terug in de pomp en het slangetje blijft zitten. Er zit een computerje bij dat de afgifte van het hormoon regeld. Dit is ongeveer de grote van een mobiele telefoon. Deze kun je dan in je tas bewaren.
    Het idee achter de pomp is om de eicelrijping te verbeteren. ik heb wel een cyclus van mijzelf maar slechte eicellen die geen oestradiol produceren. Daardoor is mijn BMslijm heel dun en heb ik maar een LF van 7 dagen. De pomp geeft GNRH af wat zeg maar het begin van alle hormonen is. Dit gebeurd in de hersenen blijkbaar te weinig bij mij. Ik moet wel gewoon naar het ziekenhuis voor echo's en oestradiol bepalingen maar zou dan in principe in de slaapkamer (zoals jij het zo leuk zegt :D) zwanger kunnen worden! Na ongeveer een maand of 4 kunnen ze zeggen aan de hand van de echo's en de bloedwaarden of het inderdaad werkt voor mij. Zo niet, is het over op IVF.

Ik heb ook nog even gegoogled maar ik kan ook geen afbeelding vinden. Ik zal een kijken of ik er een foto van kan maken!

Bedankt voor je reactie en fijn dat je mee wilt lezen. ik hou je op de hoogte!

7. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee, wat fijn dat je even wat meer uitlegt. Nu snap ik het nog weer beter. Ik hoop heel erg dat je hormonale problemen op deze manier aan te pakken zijn en jullie zo de komende maanden kans maken om opnieuw een kindje te krijgen!
    Ook ben ik benieuwd hoe het gebruik van het pompje je gedurende de komende maanden gaat bevallen.
    Succes meid!

8. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Net voor het eerst zelf een nieuwe pod aangesloten! Gelukkig ging het allemaal goed! Was toch wel een beetje spannend. Het ziet er allemaal heel makkelijk uit als iemand het voordoet, maar als je dan zelf moet doen...... Gelukkig allemaal goed gegaan. Woensdag heb ik de eerste fm. Ik ben benieuwd!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal zeg! Stoer dat je dat zelf hebt gedaan hoor, maar als het resultaat ernaar is, is niks erg toch?

Succes met je eerste meting! Spannend....

10. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    je hebt helemaal gelijk maria74! Er is niets dat ik niet zou doen voor een klein hummeltje! Nu afwachten wat de eerste meting gtaat brengen.

11. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hallo Dames,

Ik kom hier even geweldig nieuws melden!! IK BEN ZWANGER!!!!
    Vandaag een positieve digitale test gehad! Ik ben zo blij. Hopelijk blijft alles goed gaan en wordt jason over 9 maanden grote broer!

@Mijs: Proficiat!!!! Ook bij jou een hele moiie banner zie ik! Wat een geweldig nieuws! Wanneer krijg je de eerste echo?

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee mamvanjason!

Wat geweldig dat je zwanger bent geraakt!!
    En hier inderdaad ook na de 6e icsi in eigen cyclus eindelijk goed nieuws!
    Ik betwijfel overigens wel of het door de pomp is gekomen dat je zwanger bent geraakt, want als ik terug reken is je eisprong al geweest vóórdat je begon met de toediening.
    Maar dat maakt niet uit natuurlijk, het resultaat daar gaat het om!!
    Geweldig!! Van harte!!

13. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Het probleem zat voornamelijk in de lf.
    Ik heb de pomp een dag na mijn eisprong
    Gekregen. Ik weet niet of de pomp de lf
    Zodanig verlengd heeft of dat het toch
    Mijn eigen lijf is geweest. Maar wat maakt
    Het uit, het is gelukt!

14. Maria74

Maria74 Niet meer actief

MamvanJason wat een fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd en ga maar lekker op die roze wolk zitten!

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    O, nou als het probleem vnl in de lf lag, dan heeft het inderdaad heel mooi geholpen!
    Super! Lekker genieten!

16. MaikeD

MaikeD Lid

5 mrt 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat ben jij snel zwanger geraakt met je lutrelefpomp. Ik heb er ook bijna een half jaar mee gelopen, maar nu ook ZWANGER! Vond jij het niet eng om dat pompje eruit te halen? Ik vond dat dus supereng, bang dat ik toch ongesteld word, aangezien mijn hypofyse het niet doet. Herkenbaar?

Deel Deze Pagina