Ik ben vandaag precies 17 weken zwanger en ik heb sinds vannacht (niet aan een stuk door overigens) een soort rommelende darmen en geplop in mijn buik. Nu zei de verloskundige vorige week al dat als ik me zou concentreren en zou liggen, ik de baby eventueel zou kunnen voelen. Maar ik voel(de) dus helemaal niets. Jammer Haha! Alleen nu dat gerommel in mijn buik vind ik toch wel een beetje gek. Ik heb heel sterk het gevoel dat het gewoon mijn darmen zijn, omdat je van buitenaf soms ook een soort borrelend geluid erbij hoort zeg maar. Het is dus niet de hele tijd stil en dat ik dan alleen wat voel. Nu net had ik het weer een paar keer. Geborrel? Maar ook af en toe een plop. Op het moment voel ik niks meer. Wat zijn jullie ervaringen? Is het zo dat, omdat er soms geluid bij zit, het toch gewoon mijn darmen zijn die een beetje van slag zijn? Of is het misschien toch de baby (geweest) die dan wel heel erg actief was, want vannacht heb ik het echt wel een paar keer gehad en vanochtend ook al. Ik ben benieuwd! Lijkt me zo leuk om te weten/voelen dat het echt je baby was. En niet stomme darmen. 😬
Dat geplop klinkt als baby. Hier voelde het ook beetje als een fladderig gevoel in het begin. Dat geluid klinkt meer als je darmen.
De eerste keer dat ik kleintje voelde, voelde het als een paar vlinders die aan het fladderen waren. Ze was toen waarschijnlijk rondjes aan het zwemmen in het vruchtwater. Vaak hoor je ook dat vrouwen plopjes voelen, dus dat zou bij jou wel eens het geval kunnen zijn. Probeer je eens te concentreren op die plopjes als je op je rug ligt. Het zal steeds meer worden, dan weet je zeker dat je je kleintje voelt (zo magisch!). Geniet er van
Je legt het zo goed uit, hier identiek hetzelfde. plopjes maar soms met geluid. dus ik ga ervan uit dat het telkens mijn darmen zijn. hoewel ik soms wel dingen voel die veel lager liggen. Ik ga elke avond voor ik ga slapen bewust een paar minuutjes voelen in mijn buik. maar dan is het meestal stil. Pas als ik wil inslapen en me op mijn zij draai begint het... Zo benieuwd vanaf wanneer ik echt zeker ga weten dat het mijn kleine jongen in mn buik is
Ik vind het ook lastig om het onderscheid te maken! Ben nu ook 17 weken zwanger en als k me concentreer op mn buik voel ik ook super erg mn eigen hartslag er tussen Door 😕 Heb wel met 13.5 week duidelijk bubbeltjes gevoeld maar dat is daarna weer gestopt..
Als je het vaker dan 1 keer hebt gevoeld vannacht en met geluid erbij dan denk ik dat het je darmen zijn. Toen ik de kleine voor het eerst voelde was dat 1 keer waarbij ik dacht, zou dat de baby zijn? En toen een paar dagen niets en vervolgens weer 1 keer. Dit kwam steeds vaker voor en dan ook meer dan 1 keer, en toen het ook nog eens krachtiger werd wist ik het zeker. Maar tussen de eerste keer voelen en het 100% zeker weten zaten hier bijna 3 weken. Ik heb met 13 weken ook eens gedacht van huh, zou dat wat ik net voelde de baby zijn? Heb het toen in mijn telefoon opgeschreven maar achteraf is dat het natuurlijk niet geweest.
Ik denk nu achteraf dat het toch de baby niet was, maar mijn darmen. Omdat ik vanochtend toen ik wakker werd me slecht voelde, duwde ik zo links en rechts n beetje op mijn buik en legde daarna een platte hand erop en toen voelde ik ineens heel licht alsof iemand aan het terugduwen was. Vond het echt heel gek, dacht dat ik het me inbeeldde. Uiteindelijk nog een keertje geprobeerd en toen voelde ik het weer. Zelfs mijn vriend voelde het (zei hij...). Nu denk ik dat dat wel de baby was? Ben nu 17 weken en 4 dagen. Dit keer dus geen geluid of plopjes maar net een duwtje van binnenuit. Ben nu alleen toch weer aan het twijfelen omdat mijn vriend het ook voelde en ik op internet lees dat anderen het van buitenaf eigenlijk nog niet zouden kunnen voelen? Maar aan de andere kant... ik voelde het zelf ook alleen toen ik mijn hand erop legde (of had toevallig net op dat moment mijn hand op de goede plek liggen..?)z Ahhhh nu wil ik weten of het de baby was of dat ik gek aan het worden ben Haha.