Ervaring gezocht Kraamzorg De Waarden, Naviva en De Kraamvogel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kramertje, 25 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ach wat vervelend zeg! Kan me super goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten!

nizzie86 en Kramertje vinden dit leuk.
  2. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Klinkt als een goed plan!

Weet je, nav dit topic dacht ik er eens over na en realiseerde ik me dat ik, voordat ik mijn eerste kind kreeg, altijd een beetje dacht: is al dat gepoets in huis nu nodig in zo'n kraamweek. Het is niet alsof ik normaal gesproken iedere dag mn bed verschoon en de badkamer/wc poets.

En na de eerste kraamweek begreep ik het een stuk beter :roflmao: Je brengt relatief veel tijd door in je bed, je zweet veel door de hormonen, je verliest aardig wat bloed en lekt wel eens een beetje door, uit je borsten lekt melk en je hebt je baby veel bij je in bed die ook nog wel eens spuugt. Tel daarbij op dat er waarschijnlijk meer mensen/vreemden in je slaapkamer komen dan ooit tevoren en dan is iedere dag een schoon bed ineens een must!

Badkamer en wc idem, door het bloedverlies en gehannes met grote verbanden (plus dat je wat minder mobiel bent dan normaal) valt er nog wel eens een spettertje bloed (of iets meer) op de wcbril of de badkamervloer na het douchen. Wel zo fijn en hygiënisch dat dat dus ook iedere dag ff een beurt krijgt.

Allemaal dingen die ik me van tevoren niet realiseerde! En dat heb ik beide keren echt een prima kraamweek gehad en was ik vrij snel weer op de been. Maar ik vond het ook echt fijn dat de kraamverzorgster in de gaten hield dat ik regelmatig at en voldoende rust nam, ik was zo druk met de baby dat ik mezelf soms vergat. En aangezien mijn man niet bepaald een verzorgend type is vond ik het beide keren ook heerlijk om een beetje vertroeteld te worden met vers gesneden fruit en kopjes thee op bed.

Mijn man had overigens wel wat moeite met het idee van een vreemde in huis die aan je spullen zit. Beide keren heb ik dat ook gewoon op dag 1 of 2 besproken en beide kraamverzorgsters gaven aan dat vaak mee te maken én heel goed te begrijpen. Ze overlegden daarom net wat meer met mijn man over wat hij zelf wilde doen en wat ze hem uit handen konden nemen. Daardoor voelde het voor hem ook ok en was hij beide keren ook erg tevreden.

Zo'n fijne ervaring gun ik jullie ook. Ik duim heel hard dat jullie straks een geweldige kraamzorg treffen! En zo niet dus zeker het bureau bellen!

Cobon en Kramertje vinden dit leuk.
  3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dat is mijn eerste! Via de kraamvogel.
    De tweede en derde via een ander bureau, dat inmiddels is overgenomen door de kraamvogel(helaas).

Denk dat het bureau niet heel veel zegt maar het echt afhankelijk is van de kraam die je krijgt.

4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dat denk ik ook. Ik heb nu wel voor hetzelfde bureau gekozen met die gedachte. Ga aangeven dat ik haar in ieder geval niet wens en dan is het weer afwachten wie ik nu tref. Er werken zoveel mensen bij een bureau. Hopen dat ik nu een goeie krijg.

Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Mijn eerste was via de Waarden.
    Heb daar 2 verschillende meiden gehad en met beide was ik tevreden.
    Heb nu ook bewust weer voor de Waarden gekozen

Kramertje vindt dit leuk.
  6. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Bij de eerste twee BTK kraamzorg gehad, deze is nu overgenomen door Naviva. Gekozen voor Naviva in de hoop dat we de zelfde kraam als bij de eerste twee konden krijgen. Helaas een grotere organisatie dus ze stond al elders ingepland.
    Zo spannend wie we nu in huis zouden krijgen. Maar wat een topper zeg! Zoveel rust in huis, weet precies waar ze is wanneer moet zijn en we hebben ondanks dat het onze derde is zo ontzettend veel geleerd. Dunstable baby taal, tips bij boeren en verzorgen, medische zaken, borstvoeding.
    We hadden het maximaal aantal uren maar vanwege eerdere postnatale depressies kan ik extra uren krijgen. Gisteren belden ze haar dat ze haar uren hier wilden gaan inkorten maar daar wilde ze absoluut niets van weten. 3x heen en weer gebeld maar ze week geen moment, zij bleef hier en nog wel twee halve dagen extra ook. Echt een topper!!

Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina