Supplementen om hormonale balans / vruchtbaarheid te helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cookies, 30 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Wij zijn ondertussen bijna een jaar na miskraam nog niet zwanger. Ik zou graag wat supplementen gebruiken om mijn hormonale balans te helpen, maar kom er niet zo goed achter waar ik goed aan doe. De ene site zegt bijvoorbeeld wel tarwekiem, de andere juist dat het onverstandig is.

ik heb een vrij lange cyclus van tussen de 30 en 35 dagen. Ik heb een LF van 15 dagen (geteld vanaf begin ovulatie pijnen wel). Dat heb ik altijd al gehad, sinds mijn eerste menstruatie.

ik probeer het (een soort van:o::roflmao:) los te laten dus heb alle ovu testen, apps en temperatuur dingen er uit gegooid. Ik slik zwanger van Kruidvat huismerk, extra vitamine C & echinea force weerstand.

iemand tips waar ik informatie kan vinden, of waar ik überhaupt moet beginnen. Tips om het extra los te laten kan ik ook wel gebruiken haha! Want hoe stop je nou met denken aan het geen momenteel je grootste wens is! :confused:

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe is je cyclus heel normaal, dat valt nog ruim binnen de normen. Hij is ietsjes langer, maar niks om je zorgen over te maken. En je luteale fase is ook lang genoeg, die valt binnen de 10-18 dagen. Dus eigenlijk is er niks aan de hand en hoef je je cyclus niet te herstellen.

Vaak is dit ook niet te beinvloeden door middel van supplementen. Hier van alles geprobeerd aan middeltjes, maar er was niks wat effect had. Succes, ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Hier ook lange cyclussen (maar ook onregelmatig tussen de 32 en 60 dagen). Ook hormoon disbalans en om zwanger te worden van m'n zoontje slikte ik Etos zwanger worden . Daar zit monnikspeper in en dat leek te helpen volgens internet. Ronde 1 was ik zwanger. Toeval? Geen idee. Nu slik ik ze weer :)

4. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    laat ik nou nét nieuwe nodig hebben.. :thumup:
    heb ze gelijk besteld !

Seffie vindt dit leuk.
  5. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Ik heb de supplementen van Supple gebruikt. Ik had tussentijds bloedverlies wat ik met monnikspeper wel onder controle had maar zwanger werd ik niet. Nu was ik in ronde 14 zwanger maar ik heb vanaf ronde 8 pas supplementen geslikt, niet meer gedronken of gerookt en dus neem ik het vanaf ronde 8 eigenlijk pas serieus. Niet dat ik veel dronk of rookte maar toch.

De website fitforfertility vond ik in elk geval erg fijn om te lezen en ik houd van zinvolle supplementen. Of het gewerkt heeft, geen idee, ik was er helemaal klaar mee en had alle babyspullen op internet gezet. En natuurlijk die ronde zwanger.....

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ik heb ook supplementen gebruikt, één keer tarwekiem en die bijbehorende, en later Vitex, in de hoop langere LF te krijgen (tijdens borstvoeding). Het gooide twee keer mijn cyclus helemaal overhoop. Ik zou het dus niet doen.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.797
    9.314
    113
    Gelderland
    Wat vervelend dat jullie een miskraam hebben gehad en dat je nog niet opnieuw zwanger mocht raken.

In mijn zoektocht naar hormonaal balans/zwanger worden las ik veel positieve dingen over orthica supplementen.
    Kijk trouwens ook eens naar supplementen voor je partner!
    Ik heb ze zelf nooit gebruikt omdat tijdens deze zoektocht onze kinderwens al hadden stopgezet, maar ik wilde mijn cyclus graag pijnloos en goed hebben.

Daarnaast heb ik het boek Hormoonbalans voor vrouwen gekocht. Dat gaf een fijn inzicht ook qua voeding.
    Nog een tip; Lotte_vithr op Instagram. Lotte is hormooncoach en deelt veel info. Veel succes en hopelijk mag het gauw lukken!

8. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Ik heb ook ervaring met supple en Fitforfertility. Geen idee of het hielp uiteindelijk maar was de 1e keer bij ronde 2 zwanger.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Je cyclus ziet er mooi uit.. met supplementen bestaat er een kleine kans dat je cyclus ontregeld...
    Voor de hormoonbalans en tegenaan van pms klachten heb ik vitex (monnikspeper) gebruikt.. die ronde was ik zwanger (of het toeval was, geen idee) maar het valt te proberen.

10. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Ik heb ook ervaring met supple en Fitforfertility. Geen idee of het hielp uiteindelijk maar was de 1e keer bij ronde 2 zwanger.

11. LuciferMorningstar

19 mei 2021
    51
    47
    18
    Hier hielp Inofolic goed!

12. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik zou graag Vitex willen proberen. Nu zit in die Etos tabletten ook al monnikspeper. Zou dat dubbel kunnen of is dat van Etos genoeg denken jullie?

de rest ga ik me ook over inlezen. Bedankt
    Voor de tips allemaal!!

13. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Ik had echt alleen die Etos gebruikt :)

Maar ik zie als tip hier ook voorbij komen fitforfertility. Maar lezen jullie dan de artikelen of bestellen jullie daar dingen?

14. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    ik heb artikelen gelezen, supplementen besteld en ook het boek als e-book voor 10€ besteld. Dat heb ik zo’n beetje doorgelezen.

Ik vind het belangrijk dat iets logisch is en dat als ik iets slik dat het ook goed is en geen drogist troep. Dan geef ik liever wat meer uit voor een goede kwaliteit.

maar de website vond ik eigenlijk al heel waardevol, het boek kocht ik eigenlijk alleen omdat ik nieuwsgierig was naar de yoga oefeningen en de recepten. Daar heb ik alleen weinig mee gedaan omdat ik eigenwijs ben en ik ook vind dat krampachtig iets doen wat niet vanzelf of met overtuiging gaat dat ik dat beter kan laten haha

15. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte supplementen van Fit for Fertility.
    In een daarvan zit ook vitex, shatavari, maar in lagere dosering.
    Was vrij snel zwanger (2e ronde vmk en daarna ronde 4). Beide maanden dat het raak was heb ik ook Maca gebruikt voor de eisprong. Toeval? Geen idee…
    Ik heb ook acupunctuur gedaan de laatste maand dat ik zwanger raakte.

16. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    Ik was ook in ronde 2 zwanger sept 2019 maar miskraam en nu wil het ook niet echt lukken meer alweer ronde 28 mijn cyclus is gemiddeld 26 a 27 dagen dus opzich mooi heb m er ook al eens in verdiept maar ju ziet door de bomen het bos niet meer

17. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Sorry voor het omhoog halen van zo’n ‘oud’ topic, maar wellicht help ik er nog iemand mee!

Dit was voor mij de eerste maand met Etos zwanger worden pilletjes. We zijn precies een jaar bezig. Ik ben vandaag 9DPO

Bijgevoegde bestanden:

Seffie, Newbie123 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  18. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Gefeliciteerd!! Super duidelijk al voor 9 dpo!
    Ik slik deze maand ook die vd Etos voor t eerst. . Ben benieuwd :p

19. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Ooh ziet er goed uit! Ik neem de vitex sinds deze maand er is geen ethos in België. :(

Deel Deze Pagina