Hoi.. Ik ben nu nog bezig met een primolut kuur, maar wil graag vanaf m'n volgende cyclus beginnen met ovulatietesten. Begin dan ook met clomid. Welke raden jullie me aan, en hoe gaat het precies in z'n werk? En kan clomid de testen beïnvloeden? (Sorry voor alle vragen, Ben echt een groentje wat dat betreft...) Bedankt alvast! Liefs, Noux
Ik gebruik de dipsticks van Zwanger & Kids. Duidelijk, en voordelig. Ik test op de dagen rond mijn eisprong steeds op hetzelfde tijdstip (tussen 16.00 en 18.00). Of Clomid de testen kan beïnvloeden weet ik zo niet, sorry. Succes!
Ik heb altijd sensitest gebruikt (gewoon de goedkope dipsticks) en ben daar al 4x zwanger mee geworden. Enige 'nadeel' vind ik dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat de teststreep pas positief is als deze net zo donker is als de controle streep en dat is bij mij (en meerdere) heel vaak niet het geval. Maar na 1 a 2 rondes weet je precies hoe dat zit en zeker als je erbij zou temperaturen valt je ei niet te missen. Ik hoor ook veel goede verhalen over zwanger en kids, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik stap liever niet over zodat ik kan vergelijken.
Ik gebruik ook de dipsticks van zwanger en kids. Daarnaast gebruik ik ook nog de digitale van cb. Als ik dan denk een positieve test te hebben, dan kan ik dat 'checken' met een cb. Die geven bij je LH-piek een smiley en geen lh-piek een rondje. Dus geen gehannes met streepjes beoordelen.
Ik doe hetzelfde als Flora01, gebruik sinds deze maand ovutesten en heb de dipsticks van Sensitest.. Overigens knalde die bij mij al voldoende maar Clear Blue bevestigde het zeker.. Zou dat ook aanraden, gezien de prijs van clearblue lijkt het me geen goed plan om die ovulatietesten te gebruiken als ei-zoeker maar meer als bevestiging! @Flora01 Leuk dat ik je hier weer zie, vorige ronde hebben we intensief contact gehad op het onderwerp "Niet testen" weet je nog? Hoe is het nu met je? Zit je ook op de wachtbank? Ik dus wel... Pffff...
Ik gebruik ze ook van Zwanger&Kids. Na inmiddels bijna alle merken weleens geprobeerd te hebben, vind ik deze echt het duidelijkst. Ik denk trouwens niet dat clomid het resultaat beinvloedt.
Hier kruidvat.. werken prima en gemakkelijk te verkrijgen en erg duidelijk. Heb ook wel eens digitale gebruikt (als bevestiging) en dat is wel heel erg apeduidelijk maar had voor mij geen toegevoegde waarde.. die van het kruidvat knalden ook. Clomid weet ik niets van sorry
Ik vind die van Clearblue heel handig. Je krijgt een rondje op de normale dagen en een lachend gezichtje op je vruchtbare dagen.
Ik gebruikte ook die dipsticks van zw& kids, en bij donker streepje CB als bevestiging. Hierdoor gebruikte ik er max 2. van CB tijdens mijn cyclus. Heb toen zo'n doos aangeschaft van drogisterij.net. geloof ik.
Ik gebruik de dipsticks van zwanger en kids, vorige maand voor het eerst. Zijn erg duidelijk en niet duur. Heb eergisteren nog nieuwe besteld (15 stuks). Kreeg er een ultra gevoelige zwangerschapstest bij. Oktober actie stond op de afrekening. Leuke verassing aangezien het niet van te voren werd gemeld.
Bedankt allemaal!! Denk dat ik dan ook voor de zwanger en kids ga..en cb voor extra controle.. Thnx!!