Mijn zoontje krijgt flesvoeding. In het begin kreeg hij in een schema van 7 voedingen de fles. In de kraamweek dronk hij al veel en zaten we op dag 6 al op 80cc. Na 1.5 week begon hij voeding terug te geven. Ik heb toen de voedingsmomenten even van hem af laten hangen en ben op verzoek gaan voeden. Dat komt nu dus neer op 5 (soms 6 voedingen). We maken flesjes van 90cc +3 en bij 5 voedingen drinkt hij ze helemaal leeg (is daarna ook content). Gisteren dus 5 voedingen en meneer sliep na de laatste fles van 22.15u tot 5.30u. Sinds de voedingen op verzoek spugt hij weinig voeding terug. Ik denk dat dit is wat hij "wil". Maar is het ok als ze maar 5 voedingen krijgen op deze leeftijd?
Ik weet niet het exacte gewicht. Hij is vorige week zondag voor het laatst gewogen toen woog hij 3760 (10gram meer tov zijn geboortegewicht)
Hij is nu juist meer tevreden dan eerst. Ik vond het niet erg dat hij vannacht zo lang sliep, maar is dit niet erg voor zo'n kleintjes? Ivm de bloedspiegel..?
Voor het mooie zou 6 voedingen van 90cc beter zijn. Als je de 150 regel aanhoud. Die lange nacht kan volgens mij niet zo heel veel kwaad. fijn trouwens dat het spugen minder geworden is
Oke fijn bedankt. Vannacht kwam hij om half 5, dus dan zit hij weer aan 6 voedingen. Hij had overigens niet genoeg met 100 dus we hebben nog 30 bijgemaakt en dat dronk hij weer helemaal leeg! Ik vind dat wel erg veel voor zo'n kleintje,maar goed hij mag bepalen..