Frustratie!! Elk merk wat ik leuk vind valt zo smal! En helemaal met die stomme combi maten. Nu b.nosy, quapi, billy en lilly, bobbi ravioli. 86/92 is gewoon veeeeel te smal. En mn dochter is ongeveer gemiddeld qua gewicht. Maar beetje buikje, dus daar gaat het fout. En h&m en hema valt allemaal prima en ook best leuk, maar die andere merken vind ik net wat leuker. Minder flodderig. Maar ja, miss heeft ze nu wel flodderig nodig, haha. 98/104 gaat natuurlijk te groot zijn. Maar goed, zag laatst O'chill voorbij komen. Wat zijn jullie ervaringen met dat merk?
Ik had laatst een heel schattig jurkje maat 92, mijn dochter heeft het maar 1 keer aangehad, viel veel te kort. Ook heel smal trouwens, dat was voor mijn dochter juist goed, dus voor jouw dochter niet. Maar het valt dus ook zeker een maat korter.
Ik ga trouwens even denken welke merken ik leuk vind, maar niet voor mijn dochter koop, volgens mij hebben we wel dezelfde smaak, maar mijn dochter is juist wel smal. Edit: molo en stones and bones vind ik leuk, maar te breed. Nog wel meer, maar kan er niet opkomen. En iets vriendelijker geprijsd name it. Tumble and dry is soms smal, soms minder smal. Cakewalk ook, heb een superleuk jurkje, maar te breed, maar ook mooi aansluitende shirts.
Heel klein en smal helaas voor jullie denk ik. Dochtertje is aardig slank en 1.28 en heeft van het jurkje maat 146! Houdt nog niet over bij haar buikje. Mimpi vind ik wat ruimer vallen en heeft geen dubbele maten. Quapi valt wel kleiner, maar niet heel smal vind ik. Jubel zou je ook kunnen proberen. De shirtjee vallen klein, de rokjes eerder groot.
O'chill valt echt klein mijn dochter draagt normaal 122/128 en van 'O chill een maat groter! Andere merken die wij in de kast hebben: Lofff / Jurken vallen vrij groot maar shirtjes van de jongste (maat 98) weer eerder klein Kidz Art / valt normaal Bampidano / valt ook klein Little Miss Juliette / valt normaal
Soms scheelt het erg of je setjes of jurkjes koopt. Setjes kunnen vaak ook sneller een maatje groter, wat ook gunstig kan zijn als iets smal valt. Oa Stones and Bones, Someone, Molo, Cakewalk, Kidz-Art, Moodstreet, Little Miss Juliette, Z8, Name-It en Mim-pi vind ik vaak minder smal vallen.
Ik heb geen idee hoe O'chill valt maar ik weet wel dat ik ook geen tenger/smal meisje heb en zij toch wel al die merkjes die jij noemt past. Mijn dochter is 4 jaar, 1,07 meter en bijna 18 kilo (met een klein buddha boekje ). Ze draagt kleding van Quapi, Ninni-Vi (kleding die dus smal valt) allemaal in 110/116. Daarnaast draagt ze veel van Mim-Pi, Lofff, Lovestation22, Indian Blue, Vingino en Like Flo. Dit allemaal in maat 116 (meeste merkjes vallen toch wel wat kleiner dan de H&M en C&A). Ik denk dat als je zo twijfelt het misschien beter is om langs een stenen winkel te gaan om te passen zodat je het gelijk ziet en misschien valt het dan wel erg mee. Verder zou je in de webwinkels 1 keer een setje in 2 maten kunnen bestellen en dan thuis de verschillende maten passen. Dan weet je hoe of wat (en meestal gaat het retourneren en ruilen erg goed hoor). Succes met zoeken.
Ik heb het dan ook wel specifiek over jurkjes trouwens hoor. Heb maatjes groter proberen nog niet geprobeerd, omdat je dan meteen op 98/104 uitkomt. Ze is rond de 88 cm. En echt niet dik hoor, maar die merken krijg ik al amper dr armen in, en spant echt teveel om dat buikie, haha. Ik haat winkelen en Dafne ook, dus naar stenen winkels, nee dank je
Even een fotootje ter illustratie. Dit is een Bakkaboe jurkje wat prima valt. Ze is is ook niet dik, maar echt dat vooruitstekende buikje. In de 86/92 en sommige losse maten 92 is dat echt geen gezicht.
Een echt peuterbuikje, zoals het hoort, zou ik bijna zeggen. Misschien dat de 'peutermerken' of merken met een baby- en peuterlijn een beter model hebben? Beebielove, Noppies, Cakewalk, Imps & Elfs, Molo, Mim-pi, Tumble 'N Dry, Le Chic dat soort merken. En misschien ook een ander model kiezen anders? Bij strakke tricot jurkjes heb je het probleem eerder dan wanneer de jurkjes onder wat wijder uitlopen, zoals bij veel jurkjes van Mim-pi, Molo, Cakewalk en Nono. En een maat groter kan soms echt (veel) schelen. Ik ging bij de oudste ook altijd een stuk eerder over naar de volgende maat en de jongste past dingen juist eindeloos (die draagt nu nog voornamelijk 98/104, met 107 cm).
Ik zou ook voor een maatje groter gaan. Probeer het eens zou ik zeggen. Als het smal valt, valt het vaak ook helemaal kleiner en dus ook wel korter. Trouwens een heel normaal buikje voor die leeftijd hoor! Had ze hier ook en nu zelfs bijna een sixpack (vraag me niet hoe, ze sport 1x per week ).
Ik wilde inderdaad ook mim-pi en jubel voorstellen. Dat valt bij mijn dochter vaak heel breed. Little miss Juliette valt ook niet smal en van Moodstreet had ik laatst ook wat dingen besteld die veel te breed waren. O'chill zou ik inderdaad niet aanraden als je geen héél smal kindje hebt .
Je dochter ziet er prima uit en het uitstekende buikje herken ik van mijn dochter. Zou toch dan eens een maatje groter proberen en kijken naar model jurkje. Zelf vind ik Mim-Pi toch wel 1 van de favorieten bij mijn dochter.
Ik vind het bij o'chill per jurkje verschillen. Valt vaak kleiner in mijn beleving. Mijn dochter heeft vaak opgezwollen buiken door ontlastingproblemen. De jurkjes staan haar leuk zowel met platte als opgezwolle buik. Verder is mijn dochter niet dik of zo alleen somsde buik.
Ik mis dat wel bij mijn dochter, zo'n peuterbuikje . Vind dat zo schattig, mijn zoon had dat wel, want die ging van dikke baby naar slanke peuter, dus die was op deze leeftijd ook nog niet zo dun. Mijn dochter heeft helaas alleen minimale baby-spekkies op de bovenbenen, maar ze is verder wel heel schattig .
Mijn dochter van 5 is 1m08 en ongeveer 17 kilo. Niet heel slank, maar ook niet fors. We hebben nu een paar setjes van Ochill van de nieuwe collectie in maat 116/122. Verder draagt ze ook Quapi. Valt inderdaad smal, maar een maatje groter kan ze prima dragen. Vorig seizoen droeg ze bijna alles van Quapi in maat 110/116, terwijl ze van Someone de jurkjes in maat 104 droeg. Mijn oudste had ook een peuterbuikje. Wat ik dan niet mooi bij haar vond zitten waren de jurkjes die een elastieken band om de middel hadden. Dat accentueerde haar buikje en dat vond ze zelf ook niet lekker zitten. Nu nog steeds niet trouwens. Mijn jongste dochter is juist heel erg tenger en smal en zij draagt de meeste jurkjes van Quapi, Bnosy gewoon in maat 98/104 bij een lengte van 95 cm. Bijgaand een foto van mijn oudste dochter in het jurkje van ochill.
Superleuk jurkje Ammie! Wat fijn dat jullie meedenken! Jubel ziet er ook leuk uit, nooit van gehoord! En van mn favo jurkjes ga ik dan toch eens groter bestellen.
Ik vind het veel minder smal vallen dan Quapi en b.nosy. Dochter is 144 cm en draagt 152 en dan heeft ze nog genoeg groeiruimte voor de zomer De shirtjes vallen trouwens best groot.