Ervaring gezocht met strippen bij 2e kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1981Mama, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Vorige bevalling ben ik ingeleid en zo bevallen met 37+1.

Nu is het streven om deze zwangerschap "uit te zingen" tot 38wk (ik mag niet verder).

Omdat de inleiding met oxytocine nogal is tegengevallen zoek ik natuurlijk naar een andere manier waardoor het natuurlijk zou beginnen.

De VK heeft aangegeven te willen strippen als het gaat met 37+4/5.

Wat is jullie ervaring met strippen? Doet het iets? Kan het evt ook 2x in 2 dagen ofzo?

Ik hoor graag jullie verhalen :)

2. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Strippen doet alleen iets als je lijf er al klaar voor is. Het kan net dat laatste zetje geven. Ook moet je dan wel al ontsluiting hebben.
    Ik ben bij de 2e gestript met 40.1. Ik had al nachten lang voorweeen die niet doorzetten en ik was er zo klaar mee. Gelukkig al ontsluiting, dus kon ze strippen. Vond het een heel naar/raar gevoel. Nog geen 12 uur later kreeg ik weeen. Omdat de weeen nog niet lang genoeg aanhielden en dus weinig deden met de ontsluiting heeft de vk me toen nogmaals gestript. Binnen een uur had ik toen echt volop weeen. 22 uur na de eerste keer strippen was onze zoon geboren.

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook gestript met 40.4 en had al 4cm ontsluiting. Dus was er klaar voor. Helaas geen effect gehad, geen krampje niets.

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier wou ik dat ook graag met 37 weken om infuus bij inleiding te voorkomen ..
    Helaas nog pot dicht
    Met 38 wkn een ballon gekregen na 1 nacht met 38.1 begin vd middag eruit gevallen omdat de bmm nog niet helemaal verwerkt was heb ik vaginaal nog een tablet gekregen en daar begon mijn bevalling mee .. geen infuus meer nodig gehad en kon daardoor heerlijk mijn weeën in bad opvangen. Is me heel goed bevallen.
    Ik probeer deze zw ook te rekken tot 38 wkn maar weet niet of dit lukt. Ga zeker aangeven eerst nog zo een tablet te willen alvorens dat infuus ..
    Als je lichaam er nog niet klaar voor is heeft strippen idd niet zoveel zin.

5. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ben 2 gestript...bij nr 1 met 40,1 wkn en met 40,3 bevallen.
    Bij nr 2 met 39,3 wkn toen deed mn vk het stiekem want van mij was t niet nodig en bevallen met 39,4wkn.
    Nu bij nr 3 met 38,1 wkn (ivm groot kind) hoop gerommel en harde buiken maar t heeft helemaal niets gedaan,zelfs niet een beetje ontsluiting.
    Dus mijn ervaring je lichaam moet er echt klaar voor zijn.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik ben bij de tweede met 39 (nog niet helemaal mogelijk) en 39+3 gestript, gaf wel wat gerommel maar zette niet door. Met 39+5 geboren. Anders zou ik met 39+6 weer gestript worden.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik begon mijn eerste inleiding met 3cm. Dus ik heb hoop dat dat met de tweede ook zo is.

Dus als ik vanaf 37+4 gestript ga worden als het kan, dan is er wel enige kans dat het doorzet?

Mijn lijf was er met de eerste keer met 37+1 alles behalve klaar voor om te bevallen

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Door zware zwangerschap en heftige kwalen wilde mijn VK bij 2e wel beginnen met strippen bij 39 wkn.... maar er viel niets te strippen: potdicht en kind niet ingedaald. Iedere controle inwendig onderzoek, maar helaas pindakaas. Bij 41+4 wkn ben ik voor het laatst inwendig onderzocht en nog steeds niet te strippen... De dag erna spontaan bevallen.

Bij mijn eerste was ik succesvol gestript bij 41+2 wkn, viel dus een beetje tegen dat het helemaal niet kon bij de tweede :rolleyes:... Bij derde kon het ook niet, ook potdicht en niet ingedaald, en bij 41+0 wkn spontaan bevallen.

Ik hoop dat je lijf er zin in heeft en met een laatste zetje genoeg heeft! :thumup:

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Kunnen ze ook een ballon doen en/of tablet en dan ben je daarna wel te strippen toch?

ik wil zo graag bevallen zonder oxytocine-infuus, daar heb ik zo'n nare ervaring mee (zegmaar trauma...)

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zie mijn eerdere post , na de ballon 3 cm ontsluiting ( hij valt er met 3 cm nl uit ) maar bmm nog niet verwerkt toen een vaginaal tablet gekregen ( primen noemen ze dat geloof ik ? ) en zo is mijn bevalling toch nog "spontaan" begonnen. Ik denk dat het best bespreekbaar is om te vragen of ze na de ballon met 3 cm evt vliezen willen breken/primen/strippen en je nog een paar uur de tijd geven ipv gelijk het infuus aan. Wanneer de situatie dit toelaat geen probleem lijkt mij.
    Ik ga dit aankomende controle iig bespreken met mijn gyn

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik vond dat infuus nl ook een hel .. Mijn 2e bevalling zoveel relaxter ervaren ook omdat je niet aan bed gebonden bent..

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ballon en/of tablet zal via ziekenhuis gaan, maar je kunt het natuurlijk altijd overleggen.
    Misschien dat ze na ballon wel een tijdje willen/kunnen wachten om te kijken of het verder doorzet.

Verder is het denk ik belangrijk dat je de angst goed uitspreekt.
    Eventueel kunnen ze de snelheid van het verhogen van het infuus ook aanpassen. Laat ze mooi rustig aan doen en kijken of je lichaam het zelf oppakt.
    Bespreek in ieder geval je mogelijkheden.

En heb je ook hulp gehad bij het verwerken van de vorige bevalling? Zo niet, zou ik hier zeker nog wat mee doen. Bijv emdr.

Succes!

13. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

ik ben gewoon gekomen om je succes te wensen met de bevalling!

1981Mama vindt dit leuk.
  14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn lijf was er vorige keer echt nog helemaal niet klaar voor, de baby ook niet, maar hij MOEST eruit (die dag of een paar erna). Deze zwangerschap stopt bij 38+0 (en bij slechtere omstandigheden uiteraard eerder), maar ik wil niet nogmaals zo'n uitzettingsbevel overleven. Ik moet sowieso in het zkh bevallen maar zouden ze ook ballonnen plaatsen en die tabletten in het weekend? Ik wil graag op vrijdag strippen en uiterlijk maandag bevallen (voor zover het te plannen valt). Die dinsdag ben ik dan 38+0 en moet het eigenlijk wel echt gebeuren.

Vliezen breken haalde vorige keer niets uit bij mij dus die stap mag achterwege blijven van mij.

Vorige keer een deel van mijn bevalling natuurlijke weeën gehad bij 34+5 dat stopte toen (gelukkig) maar dat was zo'n ander verhaal dan die oxytocine...
    Ik kan er pas in week 32 over in gesprek (dan wissel ik van zkh) maar lijkt me vroeg genoeg...

Ik heb nooit therapie gehad voor mijn vorige zwangerschap en bevalling. De bevalling was de kers op de taart van de zwangerschap grrr. Maar het ging gewoon heel goed daarna. Ja het was verschrikkelijk maar ik had de baby en die maakte alles goed :) (wel gezegd nooit meer in het betreffende zkh te willen bevallen).
    Tot ik opnieuw zwanger werd, en ik merkte dat ik iedere keer als ik er langs/heen reed ik keihard moest huilen...
    Maar positief blijven, de weg is gebaand, je lijf weet een beetje wat er moet gebeuren en ik heb nu iig meer te vertellen dan vorige keer!

15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik met 38+0 bij de tweede! En plan was om dan binnen 2 dagen weer x te strippen. Dit uiteindelijk niet gedaan maar weekje later wel bevallen :)

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier bij de tweede gestript met 39+6. Voelde minder leven dus het zkh besloot te strippen had 1 A 1.5cm ontsluiting. Bevallen met 40+1.

Overigens heb ik met de eerste ook weeopwekkers gehad. Was dit keer niet nodig.

17. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    hoi hoi,
    Ik ben bij de tweede gestript met 39.5 en ik had toen 2 cm ontsluiting. (Die ontsluiting had ik al een paar weken). Mijn vk gebruikte standaard een combinatie van strippen en wonderolie.
    Ben op dinsdagochtend gestript en toen ik op woensdagmiddag net had geconcludeerd dat het dus niet had gewerkt begonnen de weeen. 2 uur later was mijn dochter er :)

Groetjes

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Bij mij heeft het wel effect gehad, maar wel op een later termijn. (39+3 en 39+5, 3e en 4e kind)
    En bij de eerste 2 ingeleid/geprimed met gel, daarna daar verder op gegaan. De vk van het ziekenhuis heeft bij nr 2 voorgesteld om toen ik nog niet echt weeen had van de gel, maar ik per se niet aan het infuus wilde, om eerst mijn vliezen te breken en dan weer een uur te kijken (ik zou zelf nu minimaal 2 uur willen aankijken) of ik weeen zou krijgen. Dus dat is ook nog een optie om het infuus uit te stellen. Dan heb je in ieder geval je lichaam een extra kans gegeven om te beginnen. Laat je in ieder geval niet opjagen door het tempo wat ze in het ziekenhuis graag aanhouden..:rolleyes:Succes!

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    wat doen ze met die wonderolie?
    Dit geeft me wel hoop iig :)

20. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Die wonderolie moet je zelf een paar lepels van innemen ( is echt heel smerig spul ;)) en dat werkt als een soort laxeermiddel.. de gedachtegang daarachter is dat door de darmkrampen je baarmoeder mee gaat krampen en daardoor de weeen dus worden aangezwengeld.

Deel Deze Pagina