Ik ben zondag opgenomen met vroegtijdige weeën bij 24+1. Deze zijn 48 uur geremd dmv atosiban en daarnaast heb ik longrijping gekregen. Ik ben nu sinds gisterenmiddag weer thuis met adviezen van rust, rust en rust. Ik zoek naar ervaringsverhalen. Bij hoeveel weken ben jij geremd, tot wanneer bleef het rustig, wanneer ben je uiteindelijk bevallen? Hoe ging jij om met het houden van rust thuis? Ik krijg bij de kleinste bezigheden alweer flinke buiken en moet dan dus gaan liggen om dit tot rust te laten komen. Verder ben ik echt doodop en snel licht in mijn hoofd, kan dit van de remmingsmedicijnen komen? Of zal dit van alle spanning zijn? Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
Ik heb zelf geen wee remmers gehad maar lees wel op een tweeling Facebook waar dit wel vaak gebeurt. De remmers hebben flinke bijwerkingen voor jou zelf en bovendien is het ook enorm ingrijpend emotioneel enz! Het is fantastisch dat je in ieder geval 24 weken bent, dan kunnen ze eventueel behandelen. Elke week is meegenomen en ik weet bij tweeling mama's dat het regelmatig gebeurt dat ze dan toch nog de 28. 30 of zelfs meer weken halen. Maar dat is natuurlijk geen garantie. Toch hoop ik echt voor jullie, dat jullie later kunnen vertellen "weet je nog, toen ik met 24 weken weeen had en ze uiteindelijk met 38 weken ingeleid zijn?" Sterkte!
Hoe is het nu met je? Kan je thuis je rust pakken? Ik had van de week echt geen rust in mn kont ( Bankgebonden door een mega grote tweeling baby buik )
Sorry, ik zie nu je berichtje pas. Was toevallig net in het album buikfoto's aan het kijken en inderdaad wat heb jij een mooie grote buik zeg! Krijg je nog wel lucht haha ? Met mij gaat het goed. Ik ben nog een keertje terug geweest maar mocht savonds weer naar huis, omdat het was afgezakt. Ik ben afgelopen week op controle geweest bij de gyn en die was tevreden. Ik moet wel doorgaan met rusten, maarja dat hebben we natuurlijk over voor ons kleine meisje. Al ben ik na 3 weken het stilzitten wel zat haha. Ik wordt er soms ook onrustig van, maar de pijnlijke harde buiken zorgen er wel voor dat ik weer ga zitten. Ik hoop op nog heel wat weekjes, maar ben al opgelucht als ik de 32 weken heb gehaald. Heel veel succes met de laatste loodjes!
Wat fijn dat je alweer een aantal weekjes verder bent en laat er nog maar wat weekjes bijkomen! Bij mij begonnen de weeen direct na het stoppen van de remmers en hebben ze de bevalling helaas niet meer kunnen tegenhouden, maar ik was al wel wat verder dan jij was. Heel veel succes met het rusten en inderdaad alles voor je kleine meid!
Ik ben bij de 2e opgenomen met 27 weken. Toevallig dat ik tijdens het wachten op een controle regelmatig harde buiken voelde. Door gestuurd naar de afdeling en op de ctg zag het er niet goed uit. Direct aan de weeën remmers en op bed. Ook 2x longrijpingsspuiten gehad. Na een week ontslagen, zonder medicatie, met bedrust. Ik heb zo'n 13 weken op de bank gelegen bij mijn ouders, aangezien we een prul van 2 jaar hadden. Ook een tijdje thuismonitoring gehad op het eind. Uiteindelijk is ze tegen alle verwachting in blijven zitten tot 40+2 Hier een succesverhaal dus.. Wil je heel veel succes wensen!