Hallo, mijn zoontje is nu 6 weken en ruim 5 kilo en drinkt nu 5 flessen van 180+6 of 6 x 150+5, hij heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen dus ben ik vandaag de flessen gaan ophogen naar 180. hij drinkt dit niet altijd helemaal op maar 4 van de 6 flessen wel helemaal, van de andere 2 laat hij 30ml staan zeg maar. Krijgt hij nu teveel binnen? hij zit nu dus ruim op 900ml per dag. groetjes M
Volgens mij zit hij dan idd te hoog..volgens mij mag hij dan max. 5+165 cc klaargemaakt (150+5scheppen)...ik zit hier ook een beetje met het op regel komen van de goede fleshoeveelheid.. Mijn zoontje is morgen 8 wk en komt in principe ook nog snachts..maar dan zou ik ook uitkomen op 6 flessen en overdag drinkt hij toch ook die 165cc makkelijk op... Kun je het niet navragen bij het cb? Maar volgens mij is 1 liter het maximale wat je aan een kindje mag geven als ze wat ouder zijn, hij is nog maar zes weekjes. Ik zou het even navragen daar.
Als je op het pak kijkt (waar een gemiddelde op staat) staat dat je tussen de 5 en 6 kg 5x 180+6 mag geven... Mijn mannen zijn ook net de 5kg grens gepasseerd en hun drinken ook ongeveer net zoveel als jouw mannetje!
ja de ene heeft net wat minder honger, en de ander net wat meer hoor! Ik gaf hem eerst precies wat jij gaf... van 150 en 180...toen ging hij doorslapen maar het cb werd heel boos en zei dat het echt teveel was (terwijl ik echt wel wist dat hij dit nodig had....) dus toen wou mijn vriend minderen, dus gedaan nou toen ging het helemaal fout dus toen ben ik langzaam aan maar weer gaan ophogen en is het wbt hoeveelheid weer goed gekomen en nu uiteindelijk als hij echt zijn ritme gaat zoeken gaat het echt wel weer om laag maak je niet druk zolang je het dan maar niet teveel in de 900 hebt ...want dan heb je geen enkele speling meer en dat is alleen niet practisch.. succes
onze dochter dronk met 4 weken ook meer dan ze voor haar gewicht nodig had.. maar cb gaf aan, dat zolang ze niet over de liter heen kwam, dat het geen kwaad kon. Ze had het blijkbaar nodig. Ze was ook geen kleintje met geboorte (3840 gram). Ze zeggen als richtlijn: 150 cc per kilo lichaamsgewicht en dat delen door het aantal flessen wat je kindje krijgt. Dus bij 5 kilo , 750 cc per dag. Echter is er nog een formule die juist weer zegt: 150 tot 180 cc per kilo lichaamsgewicht - 180 cc is dan maximale en dan kom je met 5 kilo dus uit op 900 cc -scheelt toch een stuk . Maar zelfs op het cb zeiden ze: ze heeft het blijkbaar nodig - dus terwijl wij aan het rekken waren met de flessen, was dat helemaal niet nodig volgens de cb-arts.