snotoogjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by s1m0ne, May 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s1m0ne

s1m0ne Lid

Dec 17, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

mijn zoontje is al een aantal dagen erg verkouden en moet ook veel hoesten. Gelukkig geen koorst dus met druppels ging het redelijk goed. Maar nou heeft hij sinds vandaag echt vieze oogjes er zit een soort snot in. dat heeft hij toen hij heel klein was ook gehad maar toen was het niet zo erg als het nu is. hebben de dokter al gebeld en gaan er morgen heen, maar hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? hoe lang duurde het en wat heb je er tegen gedaan?
    wij maken het nu schoon met watjes met afgekoeld kokend water.

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Dat heeft Vigo ook net gehad, het is uiteindelijk overgegaan door steeds weer met schone watjes zijn ogen schoon te maken. We hadden wel druppels via de huisarts gekregen, maar omdat het net wat beter ging hebben we die niet gebruikt. Uiteindelijk kwamen ze goed van pas voor mijn man, die inmiddels aangestoken was :D . Het kan geen kwaad hoor, die snotoogjes, wel even in gaten houden dat ze niet rood worden.

het duurde trouwens zeker 1,5 week.

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

snotoogjes kunnen ook ontstoken oogjes zijn,

je kunt ze dan het best schoon maken met een watje gedipt in een bakje afgekoeld gekookt water,

dan met het watje 1x in het oogje strijken, van buiten naar binnen(zodat je niet alle prut door heel het oogje heen strijkt)

dan een nieuw watje paken, dit herhalen tot oogje schoon is.

dit dan een paar x op een dag doen (vooral na slapen)

dan gaat het meestal vanzelf over, wel erg goed uitkijken, want ontstoken oogjes zijn Super besmettelijk

ik werk op een kdv een een kindje bij ons moet altijd druppeltjes/cremetje voor het oogje hebben als ze ontstoken oogjes hebben, omdat het dus Zo besmettelijk is.

dit kan je dus ook halen bij de HA als je wilt.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als je toevallig bv, geeft, even een paar keer een druppeltje erin doen. Doet wonderen!

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Borstvoeding:$! Weet je dat zeker??
    Zoey heeft er nu ook last van en ik kan dat best doen hoor, maar kan dat echt geen kwaad?

6. s1m0ne

s1m0ne Lid

Dec 17, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reactie's!

zal je net zien ben ik bij de dokter zie je er helemaal niks van!
    had het 's ochtends denk rond 630 schoongemaakt (moest wel na hele nacht slapen) en hij had daarna nog geslapen maar zijn oogjes waren rond 9 uur alleen een beetje waterig..
    verder heeft ze even geluisterd maar zijn longen zijn schoon dus is gewoon een hardnekkige verkoudheid.
    die snotoogjes konden daarbij horen.
    Nu las ik net dat het soms dus 1,5 week kan duren, vind 2 dagen nu al zo zielig.. en oppassen dat het niet rood word? bedoel je dan zijn oogwit of de oogleden? Door het schoonmaken raakt het toch wel een beetje geirriteeerd lijkt me. En die druppels heeft ze niks over gezegd. is dat misschien pas als het echt ontstoken is? of helpt het al eerder?
    en helaas geef ik geen borstvoeding meer door omstandigheden (wou dat dat wel zo was want dat hielp inderdaad!)

7. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan echt geen kwaad.Mn zoontje had er een paar weken geleden ook last van.En ik maakte het schoon met gekookt water.Na een aantal dagen moest mn man zelf naar de huisarts en toen vroeg hij meteen tips voor de oogjes.De huisarts zei het zelf dat een druppeltje borstvoeding een oud middeltje was.En idd...vond het zelf heel raar. Het "barstte open" en daarna was het zo weg. Volgende keer doe ik het meteen, bij die kleintjes is het zo zielig.

8. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hier ook regelmatig met mijn oudste dochter,wat ook heel goed werkt is een watje nat maken met kamille thee ( wel afgekoeld natuutlijk...;))

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Mijn dochter heeft het ook gehad (ontstoken oogjes, zaten steeds dichtgeplakt). De doktersassistente heeft me als tip gegeven wat babyshampoo bij het gekookte afgekoelde water te doen.

10. s1m0ne

s1m0ne Lid

Dec 17, 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    babyshampoo?

oei dat lijkt mij nou weer eng, heb je dat al uit geprobeerd?
    zal niet prikken want daar is het babyshampoo voor maar zitten toch wel bepaalde chemische dingen in of niet?

11. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    anderhalve week terug hadden beide zoontjes dit
    oudste was erg rood in het oog echt ontstoken dus dit is erg besmettelijk dus de jongste kreeg het ook toen naar de huisarts gegaan en hebben een oogzalf gekregen met antibiotica erin en hup 4 dagen later was het over
    was wel erg zielig alletwee 'sochtends vroeg huilen want de oogjes zaten dicht geplakt

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn zoon heeft het ook gehad in de eerste weken van zijn leven.
    Waarschijnlijk een bacterie via het ziekenhuis opgelopen.
    Inderdaad de bekende oog druppeltjes. Kuurtje afmaken en hoppa, weg.
    Hij heeft er nooit meer last van gehad.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Nee hoor! Binnen een dag zie je vaak al resultaat. Gewoon een paar keer doen. Als het neusje vol zit bij verkoudheid, helpt het ook om er een paar druppeltjes in te doen.

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    In bv zit een soort antibiotica als ware, vandaar dat helpt tegen ontstoken oogjes enzo, mijn kraamzorg zei dat. En babyshampoo heb ik ook vaker gehoord, ook eens bij een client op mijn werk gebruikt voor zijn ogen, ging al snel over daarmee.

15. krumpie

krumpie Actief lid

Dec 4, 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ogentroost van welleda

nu 2x gebruikt en beide keren met een dag of 3 verdwenen.

Share This Page