Ervaring gezocht! Novasure of baarmoeder verwijderen??

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 31 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Vandaag echt rustig aan gedaan. Mijn moeder is koken koken en morgen werkt mijn man thuis dus die staat niet eens roe dat ik iets doe. Haha!

Cobon, mamabri en maartje84 vinden dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Exact!! Wees lief voor je lijf.
    Ff een folder van een random aanbieder:
    https://www.spaarnegasthuis.nl/api/v1/patient-folders/download?title=Leefregels+na+het+verwijderen+van+de+baarmoeder+via+de+buikwand+of+via+de+vagina&number=dsg-955&fileId=8c7f075c-3f83-4afa-a11b-d59432be7533&openAsPdf=true&redirectUrl=app%2Fuploads%2F2019%2F03%2Fdsg-955-Leefregels-na-het-verwijderen-van-de-baarmoeder-via-de-buikwand-of-via-de-vagina.pdf

mamabri en Lola2008 vinden dit leuk.
  3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mooi! Heel goed!! Lief zijn voor jezelf en je lichaam. Hoe beter jij nu herstelt, hoe groter de kans dat het straks klaar is en dat je geen hersteloperatie nodig hebt omdat de boel van binnen stuk is lopen gaan ;)

Lola2008 en mamabri vinden dit leuk.
  4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, gelukkig wel!! :)
    Ik werd tijdens het avondeten weer ff een beetje misselijk (een beetje, niet heel erg!!) dus ik heb mn laatste hapjes laten staan. Ik heb de quinoa salade van de AH gehad. Deze > AH Terra Kleine salade quinoa noten #AlbertHeijn
    https://www.ah.nl/producten/product/wi564706

heb een slokje cola er na genomen en een kruik tegen mn buik en toen nam het weer wat af. En lieve mensen… IK BEN NU BOVEN!! :)
    Ik heb de trap gepakt en lig prinsesheerlijk in ons fijne bedje :)

babysteps! :)

5. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Ja zeker waar. Ik kan alleen gewoon echt niet stil zitten. Ik keek uit naar een periode van rust en niets doen na een bewogen jaar op alle fronten maar ook met veel medische kwalen en op maandag zat ik al te klagen.
    Maar ik ga nu gewoon rustig aan doen. Ik werd echt even terug gefloten door mijn lijf!

maartje84 vindt dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha had je nu Videoland al uitgespeeld? Er staan genoeg achterlijke kerstfilms op ;)

7. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Gelukkig gaat het de goede kant op!
    Die salade vind ik ook zooo lekker.
    Fijn ook dat je boven ligt!

8. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Ik kijk shameless op Netflix. Dat kan mijn korte spanningsboog aan. Dus als ik even afdwaal, op mijn telefoon zit of app dan kan ik wat missen. Haha maar dat is ook zo met die achterlijke kerstfilms hahaha!

9. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    Veel lezen tv kijken, appen, bellen, slapen, de balken aan het plafond tellen…. ( het waren er hier 144, meerdere keren nageteld)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, hé. Een lekker lichte salade. Ik ben vanavond ‘alleen thuis’. Nou ja, de kinderen zijn thuis. Manlief moest voor z’n werk om 18:45 uur weg. Hij heeft de kleintjes in de pyjama’s gehesen+getandenpoetst en zij mochten toen nog ff gamen. Oudste moest ze een half uur later naar boven bonjouren. Ze mochten toen nog ff zachtjes mij komen kroelen in bed. We hadden een paar weken van te voren de kleintjes al voorbereid dat ik niet voorover kon hangen, niet naar zolder kon gaan etc etc. De twee kleintjes slapen wanneer ik dus ‘‘s avonds alleen ben op de eerste verdieping zodat ik niet extra de zoldertrap op hoef en kroelen doen we in mijn bed. Ik hoefde dus net alleen ff nog mee te lopen en handkusjes te geven omdat ze in mijn bed al gekroeld waren.
    Oudste luistert ook goed, ik hoor haar de trap op komen (we hadden afgesproken dat zij tot 20:30 uur beneden mocht zijn en daarna ook naar boven moest komen. Fijn dat de kindjes zo goed luisteren waardoor ik relaxed kan doen :)

mamabri vindt dit leuk.
  11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zal dat programma eens opzoeken. Voor als ik straks de kerstfilms zat ben haha.

Haha dat zijn flink wat balken ;)
    Hier geen balken dus snel klaar met tellen :roflmao:

Ik kijk dus slechte kerstfilms. Tenminste, vandaag weer. Kerstfilms kijken is echt af te raden als je misselijk bent want ze hebben het continue over eten, zijn aan het koken of aan het eten. Maar goed, recht voor me uit staren was ook geen succes want ik keek dan tegen de boeken in m’n boekenkast aan. En ik heb de wereld aan kookboeken staan :|:rolleyes::roflmao:

Oh en op TikTok of insta gaat het ook steeds over eten ;)

Maar goed. Nu gaat dat dus wel weer. Ik loer op insta (ik denk dat Yvonne Koldewijer aan het bevallen is want die is rustig op insta), kijk op FB, scrol wat op TikTok. Daarnaast maak ik overuren op ZP, lees het nieuws op AD. Beantwoord de vele whatsappjes van vrienden en collega’s die meeleven. En kijk naar de spelende kindertjes ;)

daarnaast dus films ;)
    Ach, ik vermaak me wel :p

12. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Heerlijk dat ze zo meegaand zijn en goed luisteren!
    Hoe oud zijn je kinderen?

13. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Sinds gister ben ik misselijk en last van buik. Misschien dat het los staat van de ingreep. Het wondje en de hechtingen bij mijn navel zijn denk ik ontstoken, dik, rood en pijnlijk. Bel zo maar even de poli, misschien kunnen ze er naar kijken.

14. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oh shit, hoop dat t meevalt!

15. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw

Ja ik ook. Denk dat ze gewoon die hechtingen even los moeten maken. Zit nu echt te knellen en irriteren. Assistente ging even overleggen met de gynaecoloog. Dus dan hoor ik straks wat ze willen.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohhh wat RUK, Lola! hopelijk hebben ze snel iets voor je ter verlichting! :|

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben nog boven én home alone. Manlief heeft vanmorgen de kinderen klaargemaakt voor school en is toen vertrokken. Oudste heeft mijn ontbijt gebracht. Ik heb een goede nacht gehad, maar ben nu toch weer misselijk. Ik twijfel of ik nu moet gaan ontbijten om dat ik mogelijk misselijk ben van de trek. Of dat het toch weer verkeerd gaat vallen. Ik ben er dus nog niet..

Lola2008 vindt dit leuk.
  18. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Maartje84 geniet van je rust. Haha.
    Ik heb 1 kind ziek thuis en mijn man werkt thuis.
    Hopelijk is het wat afgezakt nu.

Ik moet van de gynaecoloog de huisarts bellen voor het verwijderen van de hechtingenin dat wondje bij navel. Normaliter zou ik dat zelf doen maar het zit er zo in dat ik het niet eens ga proberen.
    Helaas neemt mijn huisarts niet op. Al 10 keer gebeld maar krijg een bandje dat ze druk zijn. Heel irritant.
    Wil eigenlijk vandaag nog langs.

19. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Je gynaecoloog hoort de hechtingen te verwijderen en niet de huisarts. Gynaecoloog krijgt hiervoor namelijk betaald vanuit de zorgverzekeraar.

Fijn dat de operaties goed zijn gegaan. Bij mij is vorig jaar de baarmoeder verwijderd, nog geen dag spijt. Inderdaad wel rustig aan blijven doen de komende weken hoe moeilijk ook.

Lola2008 en maartje84 vinden dit leuk.
  20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Is het gelukt? Laat je niet afschepen, desnoods via hap als je het idee hebt dat t gaat ontsteken.

Deel Deze Pagina