Minder kans op vroege miskraam?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vlinderCN, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Hoi, ik had vanochtend 11 dpo een mooie test, 4 maanden geleden had ik ook een streepje op 11 dpo maar dat was echt wel een tuurstreepje vergeleken bij deze. Ik ben toen 2 dagen later helaas ook ongesteld geworden. Dat de streep nu veel duidelijker is dan de vorige keer zou dat iets minder kans geven op vroege miskraam? (zegt natuurlijk niets over miskraam vanaf 6 weken waar ik meest bang voor ben)

Bijgevoegde bestanden:

2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Nee zegt helemaal niks. De duidelijkheid van je test zegt alleen wanneer het ongeveer is ingenesteld..

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Of het wat zegt weet ik niet maar hier hetzelfde verhaal als jij en deze keer gaat het tot nu toe wel goed :)

vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ja daar was ik al bang voor..het kan nu ook al niet goed meer zitten natuurlijk...pff wat een drama toch die eerste weken..maanden eigenlijk

5. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik had op 11dpo een tuurtje maar gaat ook goed :) ik hoop voor jou dat het dit keer ook gewoon goed gaat! Is toch spannender na een mk :)

6. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hier op 11 dpo ook een heel licht streepje, maar inmiddels bijna uitgerekend. Het zegt helaas niks... maar je bent duidelijk hartstikke zwanger, dus gefeliciteerd! Succes met afwachten in deze eerste weken...

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee hekaas zegt dat helemaal niks. De donkerheid van streepje en zelfs een mooie oploop zegt helaas niets of het een goede zwangerschap is of niet. Oplopende testen en donkere streepjes zijn dus geen garantie helaas. Enige wat duidelijkheid geeft is een echo het is helaas echt afwachten.

Ik heb net als jij ervaring met een miskraam, mijn testen zijn altijd donker geweest en nooit afgelopen ze bleven knal. Maar je moet er gewoon vanuit gaan dat het in de meeste gevallen gewoon helemaal goed gaat. Probeer het los te laten stress is ook niet goed en hoe dan ook je hebt er verder toch geeb invloed op.

Van harte gefeliciteerd! Ik duim voor een geweldige echo ♡

8. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend zo na een miskraam..Ik duim voor je dat alles goed verloopt! Het is moeilijk denk ik: maar probeer er op te vertrouwen dat het goed gaat en geniet!

Helaas zegt een hele duidelijke test niks over mogelijke miskraam.. ik had op 9 dpo echt een gigantische knaller en ook dat is een miskraam geworden.

Ik heb gelezen in wetenschappelijke artikelen dat een hele hoge hcg waarde in het begin soms juist op chromosoom afwijkingen wijst, waaronder bij het down syndroom wordt een hogere hcg waarde waargenomen.

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Dank je maar oh jee daar word ik niet blij van :(...lijkt deze test erop dat er veel hcg is voor 11 dpo..??

10. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Je kan uit een test niet opmaken of je zwangerschap wel of niet goed gaat verlopen. Het gaat vaker goed dan fout, probeer er een beetje vertrouwen in te hebben :)

11. Flamingo1990

De jouwe ziet er prachtig uit voor 11 dpo. Niks is mee. Niet te donker of te licht. Mijne was 9 dpo, zie bijlage, die was nog veeeel donkerder. Dat is misgelopen.

Sowieso betekent een donkere test niet altijd dat het een chromosoom afwijking is he ;) maar het was meer om antwoord te geven op je vraag of een lichte test sneller een miskraam is. Het kan alle kanten op gaan. Iedere zwangerschap is anders. Hoge hcg kan zoveel redenen hebben: afwijking, tweeling, snelle hcg aanmaak, vroege innesteling. Net als een lage: afwijking, late innesteling en trage hcg aanmaak.

Gewoon genieten van je positieve test want die is prachtig!

Bijgevoegde bestanden:

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde de kans op dat het bij een soort biochemische zwangerschap blijft, niet een miskraam want daarvan weet ik inderdaad maar al te goed dat testen daar niets over zeggen..

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Wauw die is echt donker voor 9 dpo! Predictor is ook gewoon supergevpelig, andere merken zijn dan nauwelijks zichtbaar.
    Maar Helaas dus niet goed gegaan :(

14. Flamingo1990

Ik had die dag ook een best donkere kruidvat test! Heel bizar. Helaas niet goed gegaan idd. Ergens vind ik de gedachte van een chromosoom afwijking dus een fijne verklaring.. denkende dat het kindje niet gezond was.

Je gaat een spannende tijd tegemoet, na een miskraam zit een zorgeloze zwangerschap er helaas niet meer in ben ik bang :( probeer er op te vertrouwen dat het goed komt! Je hebt een mooie test te pakken. Ga jezelf niet gek testen. Test nog een keer op je NOD :) de tijd zal je verder geruststellen.

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Helaas valt er zeker niet aan een test af te leiden of je kindje eventueel down heeft. Het is echt afwachten en loslaten tot dat je meer weet. Een test zegt enkel en alleen of je zwanger bent en vanaf dan is het wachten geblazen. Inderdaad kan een oploop ook nog mis gaan.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Helaas zegt het helemaal niks. Met dochter had ik hele lichte testen, ze is er toch echt. Met mijn miskraam had ik enorme knallers en toch met 6 weken een miskraam.

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Dank je, ik had het niet goed omschreven merk ik. Ik bedoel echt de "miskraam" voor NOD(+max 6) dus een biochemische zwangerschap eigenlijk.
    Als ik de vraag anders formuleer:
    Kan het met zo'n vrij duidelijke test op 11 dpo, nog bij een biochemische zwangerschap blijven...?

18. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Het zegt inderdaad niet zoveel, maar het is wel zo dat een te lichte test vaak niet goed afloopt. Niet altijd, want het kan dat je gewoon weinig hcg aanmaakt of dat het eitje later is ingenesteld. Maar je ziet toch vaak dat het misloopt als een test veel lichter is dan gemiddeld.
    Dus wat dat betreft denk ik dat je start een stuk beter is dan vorige keer en vind ik dat je wel optimistisch mag zijn! Maar zoals de dames hiervoor al aangeven: op dit moment bestaat er geen garantie dat het goed gaat aflopen. Dat is helaas afwachten.

19. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Dacht laat nog even weten dat de test vandaag i.i.g. is opgelopen..13 en 11 dpo, beide na 2 min genomen. Nu duimen dat volgende fase ook goed gaat

Bijgevoegde bestanden:

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ziet er goed uit! Je kan helaas nooit voorspellen of het goed gaat, maar probeer een beetje te genieten en te ontspannen :)

Deel Deze Pagina