Omdat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen (zowel positief als negatief) zou ik hier wel eens willen weten wie er in het Lange Land bevallen is en hoe dat bevallen is. Voor ons zou dit verre weg het makkelijkste zijn, ook omdat we anders ook in ieder geval voor de verloskundige naar een andere plaats moeten en misschien voor de kraamhulp ook. Vroeger hadden ze echt een slechte naam, maar hoor best veel verhalen om me heen dat dit inmiddels flink verbeterd is en dat het gewoon goed bevallen is. Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Ik heb al in je andere topic gereageerd. Ik heb goede ervaringen in het lange land. Mijn bevalling verliep helaas niet voorspoedig, maar ik heb geen seconde het gevoel gehad dat ik niet in goede handen was. Ik hoop er één dezer dagen weer te bevallen (ben nu namelijk 41 weken.....). Ik heb in mijn persoonlijke omgeving eigenlijk alleen goede verhalen gehoord gelukkig
@Uiltje: fijn dat jouw ervaringen zo goed zijn en hopelijk wordt de komende bevalling wel een voorspoedige. Heel veel succes en ik hoor je graag na de bevalling over hoe het het dit keer gegaan en bevallen is!
Wat een leuke vraag SusanneLilian. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijgaand vind je de ervaring van een trots ouderpaar, dat op Nieuwjaarsnacht is bevallen in ons ziekenhuis. We wensen je veel succes met deze belangrijke keuze, en een voorspoedige bevalling! Overigens: toevallig vindt aanstaande 14 mei een voorlichtingsavond plaats over bevallen in ons ziekenhuis. Misschien heb je zin om eens langs te komen, zodat je al je vragen kunt stellen? Aanmelden kan via deze link: Langeland Ziekenhuis - 14-05-2014: Informatieavond: 'Hoe bevalt het LangeLand' Vriendelijke groet en een hele bijzondere tijd toegewenst. Wie weet tot ziens in ons ziekenhuis! Liesbeth van Houten afdeling Marketingcommunicatie LangeLand Ziekenhuis We wisten niet dat een ziekenhuisbevalling zo relaxt kon zijn. Sophia van der Elst is de allereerste baby die in 2014 is geboren in het LangeLand Ziekenhuis, vierenveertig minuten na Oud en Nieuw. Haar kersverse moeder Sabine vertelt dat ze in eerste instantie graag thuis wilde bevallen. Haar man Bob vult aan: We hadden van vrienden begrepen dat een ziekenhuisbevalling snel de medische kant op kon gaan, met veel hectiek rond het bed, kunstingrepen en pijnstilling. En dat terwijl wij alles graag zo natuurlijk mogelijk wilde laten verlopen. Rust Toen bleek, dat Sabine toch naar het ziekenhuis moest heeft haar eigen verloskundige alles goed begeleid en de informatieoverdracht naar het ziekenhuis gedaan. Dat was ook voor Bob een geruststellend idee. Ook heeft zij de wensen van Sabine en Bob duidelijk kunnen overbrengen, die vervolgens erg goed werden gerespecteerd. Sabine: We werden volledig met rust gelaten, en konden bellen indien we wat nodig hadden. We waren vanaf het begin in een aparte verloskamer waar ik alle ruimte had om de weeën op te vangen op mijn eigen manier. Bob vond het fijn dat er een radiootje stond; dat bood hem welkome afleiding. Mooi moment Alles verliep zo ontspannen, dat we achteraf de keuze voor een ziekenhuis helemaal niet zo gek vinden, zegt Bob. Ook hun wens om Sophia borstvoeding te geven, vulde de verpleging goed in. Een heel mooi moment voor Bob, was toen hij Sophia, vanwege haar lage geboortegewicht, middels zijn pink en een spuitje de benodigde extra voeding mocht geven. Op deze manier wordt de natuurlijke zuigreflex van borstvoeding minder snel verstoord, zegt Bob. Bovendien kregen we het schaartje waarmee ik de navelstreng mocht doorknippen, mee naar huis. Het staat nu, als herinnering aan die hele bijzondere nacht, in Sophias babykamer. Bewust Voor Sabine was belangrijk dat ze zich totaal op haar gemak voelde met de zorgzame en lieve verpleging, die alleen aanwezig was wanneer zij daarom vroeg. Ook werd haar geen pijnstilling aangeboden, wat zij van tevoren als wens had meegegeven. Ik wilde de bevalling volledig en bij mijn volle bewustzijn meemaken. En we hadden zoveel geluk: omdat het rustig was in het ziekenhuis mocht Bob zelfs blijven overnachten en zijn we dus op nieuwjaarsnacht als gezin alsnog samen geweest. We hebben volop genoten van Sophias perfect getimede komst, met fantastisch vuurwerk aan de hemel, natuurlijk allemaal speciaal voor haar!
@communicatiellz: bedankt voor de reactie. We zullen er woensdag zijn, had ons eerder vandaag al aangemeld. Een mooie reactie van dit echtpaar en zo zullen er vast nog veel meer zijn. Begrijp ik goed dat het ook voor de partner mogelijk is om in het ziekenhuis te blijven slapen als moeder en kind nog wat langer moeten blijven? Zou wel heel erg fijn zijn! Ik heb overigens nog een mail gestuurd naar het ziekenhuis met wat vragen, hoop daar snel antwoord op te krijgen. Nogmaals bedankt en tot woensdag dan. Vriendelijke groet, Susanne
Hier ook bevallen in het Langeland... Ik kwam binnen met weeën maar ik moest wachten op een stoel omdat mijn verloskundige nog niet binnen was ( ze had wel gebeld )... Zat ik daar puffend met 8 cm ontsluiting op de gang Tijdens het persen lag ik niet lekker maar ik mocht geen andere kussen van de verpleegkundige. Toen ik pissig werd omdat ik echt niet lekker lag, moest ik niet zo brutaal doen. Vond die opmerking echt not done want ten eerste lag ik daar met 10 cm ontsluiting, persweeen en had ik al een lange nacht met weeën achter de rug zonder pijnbestrijding te hebben gebruikt en ten tweede vind ik dat als er word aangegeven dat je niet lekker ligt dat ze daar dan wat aan moeten doen en je niet zo moeten laten liggen ( en zo brutaal was ik trouwens ook niet, ik verhefde alleen maar me stem en zei dat ik het zat was en echt last van me nek en rug had en NU een ander kussen wilde..) een half uur na de bevalling moest ik naar het toilet maar niemand kon met me mee om me te helpen want ze hadden het druk.. dat zijn de minpuntjes.... Verder verliep alles denk ik wel normaal.. Ik werd wel geholpen met douchen en bij het naar huis gaan werd ik in de rolstoel helemaal tot de auto gebracht. Oja en ik kreeg een broodje kaas na de bevalling
@SDonya: wat vervelend zeg allemaal, hopelijk gaat dat bij mij anders! Wel fijn dat je werd geholpen met douchen, dat je helemaal naar de auto gereden werd en dat je een broodje kaas kreeg na de bevalling! Vooral dat laatste
Twee keer bevallen in her Lange Land ziekenhuis en goede ervaringen. Bij de oudste wilde ik thuis bevallen, maar ze bleek in het vruchtwater te hebben gepoept. 's Avonds naar het ZH gegaan en de nacht gebleven. Mijn man mocht ook op de verloskamer blijven slapen! Helaas te weinig ontsluiting, dus de volgende dag aan de wee-opwekkers die weinig deden. Om 12 uur 's middags het infuus vol open en een ruggenprik en 's Avonds om 21 uur bleek onze dochter te groot voor mijn bekken. Ondanks het tijdstip lag n binnen het half uur op de OK en is ze geboren via een keizersnede. Die nacht op een 1p kamer en privé verzorging. De dagen erna goede verzorging voor mama en baby gehad en na 3 dagen mochten we naar huis. Tweede werd een geplande ks, na wederom sen te grote baby voor m'n bekken. Goede opvang, begeleiding en de operatie was zelfs vervroegd! Zou om 13 uur bevallen en werd om 11.30 uur. Weer goede verzorging, tweede dochter was wat geel en teveel afgevallen en alles werd goed in de gaten gehouden. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
@Mamanama: wat fijn dat het jou zo goed bevallen is en dat je zo goed begeleid en ondersteund bent, geeft me wel vertrouwen!
Vanavond is ons kindje geboren in het llz Helaas wel weer een keizersnee. Ik ben wederom erg tevreden. Ze hielden ons echt heel goed in de gaten en hebben tijdig gehandeld. Enne... Mijn man mag vannacht blijven slapen!
Gefeliciteerd meid! Alles wel goed met jou en de kleine? Is het een jongetje of een meisje en hoe groot/zwaar is ze? Mooi dat je weer zo tevreden bent, wel jammer dat het weer niet natuurlijk kon. Wat fijn dat je man mag blijven slapen. Dankje dat je de keuze om toch voor het Lange Land te kiezen makkelijker hebt gemaakt!
Bedankt! Alles gaat goed met ons. De baby was wel aangeslagen door de bevalling en ks, maar hij komt gelukkig wel weer bij. Hij is een nachtje ter observatie gebleven op de kinderafdeling om te kijken of hij geen infectie had. We liggen nu lekker samen. We hebben een zoon gekregen van ruim 7 pond en 51 cm lang. Door de keizersnee moeten we een paar dagen blijven. Ik ben zo blij met ons mannetje!
@Uiltje: wat fijn, goed om te horen! Dat is een flinkerd, maar begrijp dat hij geen infectie had omdat hij nu weer bij jou ligt? Kan me voorstellen dat je zo blij bent met jullie mannetje, mag ik weten hoe hij heet? Nogmaals gefeliciteerd en geniet van elkaar!
Wij zijn net terug van de informatieavond in het Lange Land ziekenhuis, alleen erg jammer dat de verloskamers bezet waren en we deze dus niet konden zien. We kunnen de verloskamers nog wel een andere keer komen bekijken, zal dan wel een keer bellen om te vragen of ze te bekijken zijn en zo ja, dan rijden we er gewoon heen. Is maar 5 minuten rijden. Maar het lijkt allemaal prima hoor, geloof echt wel dat ons kindje en ik daar in goede handen zijn!