Goeden avond, Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met adenomyose en pcos als combinatie, Lukte het zonder hulp zwanger te raken? Hoe het zit met het hebben van miskramen? Hoe lang duurde het tot een gezonde zwangerschap?
Hoi! Ik heb pcos en adenomyose. Dat eerste is eerder ontdekt dan het tweede. Bij mijn dochter heb ik ovulatie inductie gehad. Ze is geboren met 34.3 en niemand kon mij vertellen waarom. Gewoon te vroeg gebroken vliezen. Een jaar later bleek ik onverwachts zwanger ondanks dat ik een spiraal zou moeten hebben. Die was verdwenen, waarschijnlijk eruit gekomen met een menstruatie. Helaas ging dat fout en heb ik ook veel bloed verloren tijdens de miskraam. Vorig jaar hebben we het nog 6 maanden geprobeerd met ovulatie inductie, wel andere medicatie als met mijn dochter. Helaas zonder resultaat. Nu gaan we het even een tijdje proberen zonder medicatie of echo's. Succes!
Hier alleen pcos maar er is geen simpel antwoord op, sommige vrouwen met pcos raken zonder hulp zwanger, anderen niet. Het ligt er ook aan hoe heftig het is. Ik had zelf 50+ eiblaasjes per eierstok en helemaal geen cyclus. Een ander heeft er 15 in een eierstok en gewoon een cyclus maar wat langer dan normaal. met adenomyose zal dit hetzelfde zijn denk ik.
Dankje wel voor je reactie. Nee adenomyse maakt de innesteling weinig kans heeft en aanzienelijk meer kans op miskramen. Vandaar de vraag naar de combinatie
Dankje wel voor je reactie. Ik had voorheen geen pcos en heb daarom wel gezonde kindjes mogen krijgen. De adenomyose is erna ondekt na ik meerdere miskramen en missedabortion gehad heb en bij 1 van mijn mijn kinderen de hele zwangerschap extreen gebloed heb en bij de missed abortion ook spoed curretage moest door extreem bloed verlies. En jongste met 36 weken geboren ze geen oorzaak wisten. Na alle onderzoeken en dergelijke door alles bij elkaar en syclus problemen bloed verlies te extreem en veel pijn enzo blijkt nu dus zo wel pcos als adenomyose. En er aangegeven is als wij nog voor een kindje willen gaan ze me meteen naar fertaliteits kliniek doorverwijzen. Alleen na alles en voor al de missed abortion en de psychische inpakt daarvan denk ik niet ik een medische weg wil. Maar wel nog een wens voor een kleintne van mijn man die niet de vader van mijn kindjes is. Weet alleen momenteel niet zo goed of ik het aan durf en wat de juiste weg of keuze is. Ik duim heel hard voor jullie op nog een mooi wondertje