Tommee Tippee

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ranu, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeft iemand hier ervaring met Tommee Tippee flessen? Ik wilde zelf eerst Advent halen, maar kwam de Tommee Tipee flessen toevallig vandaag tegen. Ik kende het niet, maar het leek mij wel een goede optie voor als je van plan ben om borstvoeding te geven en deze fles komt het dichtstbij in de buurt. Stond op de verpakking tenminste:p. Heb het wel in de winkel ook nagevraagd aan twee verschillende verkoopsters, maar ze zeiden alletwee wat anders;). Heb uiteindelijk toch maar de Advent flessen gehaald, maar twijfel nu toch nog of ik het niet moet omruilen en de Tommee Tippee flessen moet halen. Wat zijn jullie ervaringen met deze flessen?

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Hier prima ervaring met deze flessen. Het geven van borstvoeding werd op een gegeven moment te pijnlijk voor mij. Kolven lukte wel, en dat heeft mijn dochter goed uit de flessen gedronken. Later met flesvoeding ook geen probleem. De vorm van de flessen vind ik erg fijn en goed lijken op een borst.

Ik had ook de magnetron sterilisator erbij. Oh ja, en van die tasjes om de flessen in te bewaren/warm te houden.

3. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring maar zag dat Avent nu ook twee soorten heeft. De gewone en 'natural' geloof ik...die laatste is volgens mij een beetje hetzelfde als de Tommee Tipee. Maar ik lees dus even mee want ik vraag me hetzelfde af! ;)

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tommee tippee is de enige fles die mijn borstverslaafde pakt!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze kleine drinkt goed (afgekolfde melk) uit de tommee tippee flessen. Breastflow flessen spraken mij erg aan maar tommee tippee is gewoon bij de drogist te krijgen en dat is wel handig vind ik!

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier ook goede ervaringen met dat merk

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook goede ervaringen.

8. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier ook super tevreden

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter dronk prima uit tommee tippee, mn zoon niet, die kon zo'n brede speen niet pakken ( Pakte de borst ook niet namelijk! ) dus het verschilt per kindje. De fles die 't beste overeenkomt met de borst is toch de medela calma, omdat dat een speen is die niet 'doorspuit' als het kindje eenmaal de melk op gang gezogen heeft.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier ook tommee tippee, maar mn zoontje dronk uit alle soorten flessen die wij hadden ( uit die dozen en zo).
    We hadden vooral tommee tippee en avent, maar ook een van hema en kruidvat.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja hier ook super tevreden in combinatie met BV!

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je bv wilt gaan geven zou ik zeker deze flessen nemen.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Mijn zoontje heeft ook altijd gekolfde melk uit de tommee tippee gedronken, erg tevreden over. Ik weet niet of je toevallig naar de negenmaandenbeurs gaat maar daar had ik toen goedkope flesjes gescoord. Ik betaalde toen 10,- voor 3 grote flessen en kreeg er toen ook nog gratis een klein flesje bij.

14. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks dames. Ben wel verbaasd dat ik zoveel reacties heb gekregen en nog positieve ook. Volgens 1 van de verkoopsters zou het helemaal niks uitmaken en werd het ook niet zoveel verkocht als Advent, zij raadde mij dat dus aan. En de andere verkoopster las precies op wat op de doos stond, dus daar had ik ook niet echt veel aan. Maar als zoveel moeders tevreden mee zijn in combinatie met bv, ga ik ze ook toch halen:).

15. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Zelf heb ik ze nooit gehad (gebruik difrax) maar ik vind het mooie flessen van Tommy tippee.
    Mijn kleine heeft overigens nooit moeite gehad met wennen aan andere flessen naast borstvoeding. Maar misschien is dat een luxe (?)

16. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Waren de enige flessen waar m'n dochter uit wilde drinken, een van m'n zontjes drinkt er ook heel goed uit. De ander heeft een smal bekkie en had er moeite mee, voor hem hebben we iets anders moeten zoeken (werd een hele aparte speen) maar ook hij drinkt er nu goed uit.
    Breastflow zag er veelbelovend uit (krijgertje) maar is hier helemaal niks, ze zuigen hem helemaal vacuum en dan komt er niks meer uit. De gewone avent gaat ook vacuum.

17. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik had een gratis fles in de felicitas-doos (etos). Weet niet of je die al hebt aangevraagd? Maar dan hoef je geen fles te kopen, maar kun je eerst proberen of de Avent pf de Tommee beter bevalt.

18. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Als je borstvoeding in flessen wil geven zou ik eerder voor de Medela Calma spenen gaan. Is de enige speen die de techniek die een baby gebruikt met aan de borst drinkt nabootst.
    Niet dus alleen de vorm maar ook de drinktechniek. Zijn te koop bij Prenatal en ook bij thuiszorgwinkels. Als je googled op medela Calma dan kan je er wat over lezen.

19. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Wij zijn heel tevreden over Tommee Tippee, dat is de enige fles die we al een jaar lang naast de borstvoeding gebruiken. Vanwege borstontsteking heb ik een paar dagen gekolft meteen in mijn kwaamweek, maar hiermee nooit tepel/speenverwarring gehad of wat dan ook.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Breastflow claimed hetzelfde ;).

Het is ook maar net wat je kindje wil pakken. Een vriendin gaf borstvoeding maar de calma pakte ze niet en de tommee tippee wel. De lactatiekundige van de kraamzorg is erg enthousiast over breastflow maar ook daar zal niet iedere baby goed uit drinken. Dus ik denk dat het een kwestie van proberen is en daarom had ik voor onze meid ook geen set gekocht maar had ik een los flesje en toevallig pakt ze die goed.

Deel Deze Pagina