Zondag avond gestopt met roken dmv nicotine pleisters. Meermaals cold turkey gestopt en gefaald dus vandaar nu een poging met de pleisters. Op zich gaat het wel nog wel trek in een sigaret maar goed vol te houden. Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand van jullie ervaring mee heeft? Zo'n kuur duurt een paar weken is het dan zo dat je na die paar weken echt af bent van het roken of komt die klap nog? En voor de gestopte rokers met of zonder pleisters. Hoe voel je je nu ooit nog trek in een sigaret?
Hier 2x cold turkey gestopt vanwege de zwangerschappen. De eerste week is een hel maar daarna wordt het langzaam beter. Wat voor mij helpt is voor je houden dat roken gewoon geen optie meer is. In mijn geval vanwege de baby. Mijn lichaam kan bedelen wat hij wil, mijn gedachtes kunnen 100 smoesjes verzinnen waarom roken heus wel kan, maar feit is: het is geen optie want de rook is giftig voor de baby. Na de eerste keer stoppen heb ik altijd een zwak gehouden voor roken. Ik link roken namelijk aan moment van ontspanning en dat heb ik nooit echt kunnen vervangen door iets anders. Daarom helaas een jaar na de geboorte van mijn zoon weer begonnen. Nu dus weer zwanger en weer cold turkey gestopt. Deze keer wil ik blijvend stoppen. Ik ben nog zoekende naar iets wat het gevoel van ontspanning die een sigaret geeft vervangt, maar tot op heden nog niets gevonden.
Goed dat je aan het stoppen bent! De nicotinepleisters helpen je af te komen van de lichamelijke verslaving. Bij cold turkey stoppen ben je daar binnen een week van af dus denk dat een kuur van pleisters ook zorgt dat je na de kuur lichamelijk niet meer verslaafd bent. De geestelijke verslaving is helaas een stuk hardnekkiger en lastiger te overwinnen. De zin om een sigaret op te steken zal nog vaak naar boven komen. Zoek dan wat afleiding. De ergste drang zakt na een minuut of 10 weer weg en wordt na verloop van tijd minder heftig. Deze momenten komen ook steeds minder vaak voor hoe langer je gestopt bent. Ik rook al heel lang niet meer en toch heb ik nog ooit zin in een sigaret. Mijn man heeft deze drang nooit en is ook al jaren gestopt. Dus hoe het voor jou gaat zijn.... geen idee. Succes en hopelijk win je ieder gevecht met jezelf en raak je geen sigaret meer aan.
Ik ben inmiddels 6 jaar gestopt. Nog elke dag meermaals trek in een sigaret. Maar als ik dan bedenk dat ik de meest vreselijke vormen van kanker krijg als ik weer ga roken... is die trek snel voorbij. En het stinkt zo verschrikkelijk.. 2e hands rookbom Mn lieve guppies.. al het slechte van roken maakt dat ik het echt vol kan houden!
Goed dat je de stap hebt ondernomen om te stoppen! Hier 6 maanden geleden gestopt met roken voor wens zwangerschap ( ja gelijk raak dus net zo lang gestopt als ik zwanger ben.) Mijn vriend en ik zijn cold turkey gestopt en dit is echt het beste wat ik kon doen, de eerste week was een hel met.hele grote verlangens naar de sigaret maar werd steeds minder. 2 maanden geleden dacht ik er nog elke dag aan en nu is dat toch ook wel minder geworden. Ik hoop ook echt dat we het vol gaan houden na de zwangerschap want het scheelt zoooo veel geld nu al 2000 euro bespaard met zijn 2e en je merkt het echt in je portomonee
Hier gestopt dmv champix. Zonder dat was het me nooit gelukt , samen met mijn man. Ik denk wel is aan een sigaret maar dat is eigenlijk nihil. Misschien 1 keer per week en dan niet dat ik er trek in heb. Maar er aan denk. En nu dan ook. 18 n ijbember gestopt, ik zag er erg tegen op maar het valt me zo mee. Had het veel zwaarder verwacht . Iedereen die kan stoppen zonder champix, echt respect.!!
Ik ben ook al jaren gestopt, ook eerst een aantal keer geprobeerd daarvoor maar ook altijd mislukt. Toen het boek van Alan Carr gelezen en nu ben ik oprecht blij dat ik een niet roker ben en no way dat ik wil ruilen met een roker. Het is zoveel fijner, nooit meer de drang om naar buiten te moeten, te leven van sigaret naar sigaret, de stank, het geld. Waarom zou je in godsnaam genieten van het inademen van kankerverwekkende rook? Dat is helemaal niet, je geniet er niet van! En zodra je dat inziet is het een eitje om nooit meer te roken.
Hier meerdere keren gestopt door middel van pleisters... En maar weer begonnen. De pleisters werkten super, alleen moest ik ze snachts afdoen. Ik droomde me toch een partij weird, dat wil je niet weten. Ook champix en zyban geprobeerd. Maar telkens was ik na een aantal weken te zwak. Was die sigaretten zat en mijn man was al een tijd elektrisch aan het roken. Ik ook maar eens mee naar de elektrisch-roken-winkel om eens wat smaakjes te proberen die in mijn straatje lagen. Een mooi sigaretje gekocht met lekkere vloeistof, en yup, ik was verkocht. Vrijwel direct gestopt met echte sigaretten en alleen maar elektrisch gerookt. Van 12 mg, naar 6 mg, naar 3 mg... We maakten de vloeistoffen zelf, dus kostte echt geen drol (2 euro per week ofzo). En nu... Sinds oktober ofzo... Helemaal gestopt. Laatste maanden raakte ik de elektrische sigaret nog maar amper aan, 3 x per dag ofzo, maar was nog niet klaar hem helemaal weg te laten. En sinds oktober niks meer. FREEDOM! Echt heerlijk. Nergens meer afhankelijk van. Niet meer gek worden als je het bent vergeten mee te nemen... Niet meer elke keer te moeten denken; waar mag ik roken? Waar kan ik roken? Wanneer kan ik roken? En ja, mis het echt wel geregeld... Maar dat zijn momentjes van 2 minuten en dan is het weer voorbij. Ik heb de jaren dat ik gedampt heb, altijd dezelfde smaakjes gehad; Fruitmix van Millers en Peachy Peach van American nog wat. Mocht je interesse hebben, ga eens naar zon speciale shop, hier kun je alle smaakjes testen. Ik ben normaal geen fruitmens, maar dampen, heerlijk! Dat moet je gewoon echt proberen, kun je zo niet zeggen of via internet kopen.
Ik ben altijd een enorme ‘echte’ roker geweest. Van m’n 15e tot m’n 33e tot ik zwanger raakte van de eerste. Daarna weer begonnen. Toen we zwanger wilden raken van de tweede ben ik elektrisch gaan roken. Ik merkte al meteen dat ik stukken minder rookte dan voorheen met als voordeel dat je alleen nicotine rookte ipv bij echte sigaretten ook de teer enz. Nadat de bv bij mij stopte na een week of 5, weer begonnen met elektrisch roken. Afgebouwd van nicotine van 12, naar 6 en nu 3. Ik heb echt gedacht dat ik weer echte sigaretten zou gaan roken na m’n bevalling en bv, maar tot nu toe geen behoefte aan en ik merk ook dat ik stukken minder rook. Misschien zelfs wel ooit stop. En wat een heel groot voordeel is: ik stink niet meer. Er liep laatst iemand langs me in een winkel en ik rook dat diegene net gerookt had en ik moest gelijk denken; God, ik ben blij dat ik dat niet meer heb!