Welke draagdoek/draagzak?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Devilschase, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij willen een draagdoek/zak aanschaffen voor als wij met de honden gaan wandelen op bijvoorbeeld het strand.

Welke draagzak/draagdoek is het prettigst voor ons maar vooral voor de kleine man?

Het is wel handig dat het snel om te "knopen" is en dat we er niet een halfuur over doen bij wijze van.

Iemand suggesties of tips?

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Voor de eerste maanden kun je een marsiupi (even googelen) of rekbare doek overwegen. Een rekbare doek kun je van te voren knopen (makkelijke knoop) zodat je uit de auto direct je kindje erin kunt doen.

Marsupi is tot ong 6 maanden te gebruiken, rekbare doek tot on 1 jaar. Daarna kun je een geweven doek of een drager gaan gebruien. Een drager met newborn insert kan ook vanaf het begin maar zou ik niet aanraden, ik vond de marsupi al minder prettig dan een doek met zo'n kleintje.

Edit: ik zie nu dat je al oudere kindjes hebt volgens mij. In dat geval een ergonimische drager denk ik. Ergobaby bijv? Maar ik heb zelf nog geen ervaring met dragers.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De jongste is 1,5 week :)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik kan je de kodaki Flip aan bevelen, ergonomische, vanaf maat 50/56 te gebruiken tot broekmaat 80

Het is van draag doeken stof gemaakt En omdat het verstelbaar is hoef je geen insert te gebruiken.

Ik heb hem letterlijk in 20 seconden goed zitten wanneer hij over mijn kleren gaat en buiten onder mijn draagjas
    35 seconden wanneer ik hem in een berenpak doe en dan over mijn jas

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb zelf verschillende dingen (gehad) maar uiteindelijk vind ik mijn geweven doek toch het prettigst. Die vormt zich als het ware naar ons. Mijn zoontje wordt altijd al helemaal blij als hij de doek ziet.
    Het knopen is even oefenen maar net als bij veters strikken, als je het onder de knie hebt stelt het niks meer voor.
    Ik heb zelf een hoppendiz en ik vind hem erg fijn.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat is zo persoonlijk :) ik heb in het begin een rekbare doek gehad, veel plezier van gehad. Maar nu heb ik een geweven en zou nooit meer anders willen. Ik heb de doek nu een paar weekjes en knoop mijn zoontje er met ongeveer een minuutje hooguit 2 erin. Mijn ervaren buurvrouw doet het in 30 sec :D oefening baart kunst.
    Ik heb een Oscha 50% katoen/50% hennep, draagkrachtig en wordt al mooi zacht.

Dragers heb ik geen verstand van.

7. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik had een VIPcarrier van SmallVIPS. Erg fijne (bamboe)rekbare doek. Snel te knopen. Kan je ook van te voren knopen en hoef je alleen je kleintje er nog maar in te hangen.
    Is er misschien bij jou in de buurt een "draag'o'theek"? Daar kan je doeken/dragers lenen om uit te proberen net zo lang tot je gevonden hebt welke bij je past! Ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt! Ze hielp me ook met knopen en gaf tips en trics! Erg handig!

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik heb een Little Frog geweven doek. Heerlijk te knopen en je betaald niet de hoofdprijs. Ik heb de baby er uiteraard nog niet in gehad, aangezien ze nog geboren moet worden. Maar echt, met oefenen heb ik hem nu al met een paar minuten om. Er zijn verschillende manieren van knopen, dus gewoon even kijken welke manier je fijn vind.

Deel Deze Pagina