Ervaring gezocht Schoonouder in tuin wonen

Discussion in 'De lounge' started by Indiana, Apr 12, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

May 17, 2019
    559
    351
    63
    Female
    Mijn schoonouders wonen in een woning aan de onze vast. Mijn schoonouders deden dat vroeger ook weer met de opa en oma van mijn vriend. Voor ons echt helemaal prima. Laten elkaar met rust maar vinden elkaar als dat nodig is. Oudste is daar wel kind aan huis, maar mijn schoonouders vinden dat alleen maar gezellig. Mijn schoonouders doen bijvoorbeeld onze tuin en passen op met de babyfoon als wij een feestje hebben. Zo kunnen de kinderen gewoon in hun eigen bed slapen......

Indiana likes this.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,000
    113
    Dan komt bouw en toezicht en aanverwanten er ook bij. T wordt dan echt een zelfstandige woning volgens mij om dat te realiseren. Of een zorgunit (al betwijfel ik of je die al separaat adres kan laten registreren)

Indiana likes this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,000
    113
    Mijn vader moet je dit niet mee willen doen, schoonmoeder idem niet. Je brengt twee hele stevige persoonlijkheden in je leven. Schoonvader of mijn moeder hebben een milder karakter. Oke met 1000m2 achtertuin kan je die afstand wel iets groter maken. In onze achtertuin moet ik de schuur afbreken om een zorgunit kwijt te kunnen geloof ik.

Indiana likes this.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Aan een zorgunit zitten veel minder eisen qua vergunningen, juist omdat dit zoveel mogelijk gestimuleerd wordt. Ik zou informeren bij de gemeente hoe dat zit als je de schuur wilt laten verbouwen hiervoor.
    Vergunning krijgen voor een extra huisnummer is denk ik niet makkelijk, want dan moet je perceel denk ik opgedeeld, als dat al mag, denk ik dat dat ook veel kosten met zich meebrengt. Maar ook daarvoor moet je bij de gemeente zijn volgens mij.

Indiana likes this.
  5. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,180
    1,364
    113
    Female
    Flevoland
    Bedankt allemaal voor jullie (uitgebreide) reacties! We gaan van de week bij de gemeente e.a. informeren/ uitzoeken of het überhaupt mogelijk is zoals we in gedachten hebben... En uiteraard goed met mijn schoonvader om tafel om verwachtingen etc van beide kanten goed duidelijk te hebben!
    Bedankt allemaal!!

Share This Page