Ik dacht dat het eindelijk wat makkelijker zou worden. Ik vond de babyfase best pittig met bijvoorbeeld die huiluurtjes. Maar dat was niks vergeleken met de fase waar ze nu in zit . Als ik ook maar een stap zet begint mevrouw meteen te gillen, koken gaat niet zonder ellende want mevrouw wil aandacht, haar 2e slaapje smiddags doet ze heel slecht of niet met als gevolg dat ze om half 7 helemaal gesloopt is. Wegbrengen op de opvang was nooit een probleem, maar nu begint ze standaard heel hard te huilen. Wanneer ik haar ophaal negeert ze me keihard. En als kers op de taart is ze iedere nacht tussen 2 en 3 standaard wakker, even troosten helpt niet want dan gilt ze de hele boel bij elkaar. Wanneer ik haar bij me in bed neem is ze wel rustig maar klimt ze zowat op me. Help! Hoe lang gaat dit duren
Sterkte! Hier hadden ze die 2 weken geleden. Vooral de nachten waren drama. Ik kon er constant uit voor alledrie of ze hadden gewoon geen zin meer om te slapen. Heeft hier gelukkig maar 1.5 week geduurd. Verschrikkelijke fase!
Precies wat je schrijft hadden wij ook werdt er gek van Gelukkig duurde het iets van 2 weken en wat een verademing was dat zeg Nog even volhouden daarna wordt het weer wat makkelijker.
Wij hebben een hele zware 13 maanden sprong gehad of eigenlijk vanaf september tot een week of 3 geleden. Hij had de waterpokken en vanaf toen kwam het een naar de ander. Tandjes , sprongetje etc. Gelukkig gaan ze vanzelf over haha het is even tanden bijten maar komt echt goed !! Sterkte
Ik herken de sprongen nooit zo, heb vaak het idee dat je van het 1 in het ander loopt. Is dat klaar, dan begint 't volgende.... Maar veel dingen klinken wel herkenbaar. Als ik ga koken zit hij erbij in een kinderstoel of hij zit voor de tv, met meestal nog iets te knabbelen. Huilen bij wegbrengen heeft hij hier ook een poosje gedaan, maar ik ging dan gewoon weg, blijven hangen en aandacht geven zorgde voor alleen maar meer drama. Als ik dan later even appte (gastouder/schoonmoeder) hoe het ging, bleek het huilen met een halve minuut over te zijn, dus de eerste 2x maakte ik me druk, maar erna eigenlijk niet meer. Hier is hij heel enthousiast als ik voor de deur sta om hem op te halen, maar erna gaat hij weer verder met spelen en doet alsof ik lucht ben. Als ik dan vervolgens met z'n jas en schoenen kom is het drama want meneer wil niet naar huis. Verder zou ik proberen of ze over wil naar 1x slapen. Evt. het ochtend dutje steeds meer oprekken, waardoor je uiteindelijk rond 12.00/12.30 uitkomt.
Hier ook nooit echte sprongen. Is ze niet gewoon aan het peuterpuberen? Mijn zoon doet wat jij beschrijft vanaf een maand of 10, hij is nu 18mnd. Behalve het 's nachts wakker zijn dan.
O my! Hij was kort maar krachtig! Twee weken waren ze een sticker aan m'n lijf Nu vrolijk en lief en leuk. En ineens weten ze qua taal heel veel. Gelukkig lijken de 'sprongen' minder lang, maar korter op elkaar. Blijven ademen en rustig aan. Ik zet ze er in de keuken bij, kunnen ze vast wat snoepen van de eten Buiten zelf lopen: prima maar dan in een tuigje want luisteren.... Komt goed
Ah, er is dus een 15 mnd sprong! Dat verklaart veel... Mijn God wát een huilebalk is ze momenteel. Niks is goed. Eerder deed ze nooit aan sprongen maar dit is hier idd ook een pittig weekje. Hou vol TS, sterkte
Wij zitten er met onze man ook middenin. Hier zit hij op 1 slaapje. Ik moet soms in de ochtend wel even rekken maar dan slaapt hij 's middags wel goed. Nu de nachten nog. Hij begint ook heel jaloers te worden op zijn zus.
Het lijkt nu over te zijn, ze is veel vrolijker weer en qua taal lijkt ze ineens veel meer te kunnen. Toen ik haar vroeg om haar boekjes op te ruimen zodat we kunnen gaan eten deed ze dit ineens wow! Vannacht de eerste nacht dat ze gewoon doorgeslapen heeft tot 6 uur. Oh my...hoop zo dat dit blijvend is!
Ik hoop het ook Dat doorslapen doen ze hier niet. Sterke nog, as we speak heb ik er een al de hele avond op