Jahoor.. Afgelopen woensdag kroketten gekocht.. Gisteren 1! Gehad en nu hartstikke ziek. Keek op de verpakking.. 16.01.2016. Ai. Balen dat ik niet gecheckt heb.. Gisteravond kotsmisselijk maar nog niet overgeven. Elke halfuur naar de wc met diarree Sorry voor de details.. Kan amper op mijn benen staan en niets helpt. Vind het wel gek dat ik niet moet overgeven terwijl ik wel super misselijk ben. Iemand een goeie tip?
Vinger in je keel zodat je wat er evt nog in je maag zit ook kwijt bent? Genoeg drinken om niet uit te drogen. Je moet het even uitzitten ben ik bang.
Kroketten(uit de diepvries neem ik aan), die je ook nog eens gebakken hebt, de kans is wel heel heel klein dat je daar ziek van wordt, ook al zijn ze over de houdbaarheidsdatum heen. Dan zou het ook nog eens een voedselvergiftiging zijn, en geen voedselinfectie trouwens. Dus het komt waarschijnlijk van iets anders, of je hebt de griep te pakken
woensdag kroketten gekkocht van 16-01?? dAS wel een super met n heel slecht geregeld vakkenvullersteam..
Riemke: uhm het komt echt wel door de kroket.. Voedselvergiftiging vormt zich een giftige stof in bepaalde producten die over datum zijn en kun je binnen minuten zelfs ziek worden. Een voedselinfectie kan het een aantal uren duren voordat je ziek kan worden. Ik ben de enige die een kroket heeft gehad. En ook de enige die ziek is in dit huis. Binnen vier uurtjes werd ik misselijk na het eten. Jennifer Nou echt wel.. En dan ook nog van de supermarkt waar ik zelf werk. Dat gaan ze nog wel van mij horen!
Ik acht de kans ook vrij klein dat het van de kroketten komt. Denk dat je gewoon een buikgriep hebt zoals ongeveer heel NL, haha. Neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is! Ben bang dat je er niks aan kunt doen en het moet uitzoeken. Beterschap!
Drie keer per dag een glas water met drie theelepels appelazijn werkt ook goed tegen misselijkheid en braken. Ik denk persoonlijk ook niet dat het van die kroket komt. Wacht maar even af of de rest thuis ook een voor een ziek wordt. Zo is het hier thuis ook gegaan met het buikvirus wat hier de ronde doet.
Als je van eten ziek wordt dan gebeurt dat meestal vrij vlot, niet nog na 3 dagen... vast een buikgriepje.
Ze heeft er gister 1 gegeten en werd toen ziek... Waarom zeggen jullie dat het niet van die kroket kan komen? Waarom zou er een houdbaarheidsdatum op staan? Omdat het daarna (bijna een jaar later in dit geval) misschien niet meer goed is en dan kan je er dus ziek van worden. Beterschap ts!
Ik denk dat het best van de kroket kan zijn; ook in de diepvries blijft niet alles eeuwig houdbaar, een jaar over datum is lang. En bakken maakt bederf niet ongedaan.
Ik zou probiotica of yakult nemen, helpt bij mij vaak goed om mijn datmen weer oke te krijgen. Sterkte en beterschap!
Wat de oorzaak ook is, het is hartstikke vervelend. Ik denk dat het vooral een kwestie van uitzieken is, al die huis- tuin en keulenmiddeltjes hebben mij nog nooit geholpen bij misselijkheid. Zorg i.v.m. de diarree dat je wel voldoende vocht binnen krijgt, elke keer kleine slokjes. Beterschap!
Zelf vorige week week donderdag vlees gegeten waar we van dachten dat het goed was, direct na het eten misselijk. Om 19.00 , 21.15, 22.15 ergens nog rond 1 uur en half 5 overgegeven. Kon geen slokje water meer binnenhouden. De volgende dag nóg 1 keer overgegeven, kon wel weer wat drinken en eten was wat crackers. De zaterdag alleen nog buikpijn als ik bewoog. Zondag was het zo goed als over.
Een houdbaarheidsdatum is ook om aan te geven of iets nog aan de kwaliteitsstandaard (o.a. Smaak) voldoet. Om te bederven zijn micro-organismen nodig (o.a. Bacteriën) in de diepvries kunnen deze niet groeien. Daarnaast is de kroket gebakken, boven de 70 graden worden alle micro-organismen afgedood. Een product lang in de vriezer bewaren komt de smaak niet ten goede, maar dat wil niet zeggen dat het bedorven is. Misschien niet helemaal ontopic maar hier wilde ik toch nog even op reageren want er is hier veel onduidelijkheid over waardoor er veel voedsel onnodig wordt weggegooid
Hier het verlossende woord. Ivm de discussie "kan bevroren voedsel bederven" Cookies op Trouw.nl Sterkte TS