Ervaring gezocht voor aanschaf naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    De naaimachine die ik van m'n oma heb geërfd is gesneuveld. Was zo'n loodzware degelijke singer.

    Nu wil ik er zelf een afschaffen. Heb al wat research gedaan en ga deze week ook langs bij een naaimachine winkel bij ons in het dorp maar hoor ook graag ervaringen.

    Budget is max rond de 300 euro. Ik ben nog een beginner dus het hoeft geen enorm uitgebreide machine te zijn maar wil er wel lang mee vooruit kunnen.
    Het gaat vooral om het maken van kleding, baby accessoires zoals hoes voor omkleed kussen, omslagdoek etc.

    Hebben jullie nog tips voor aanschaf, welke functies vind je onmisbaar, waar moet ik goed op letten. Dan kom ik ook met een duidelijk verhaal bij de winkel.
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    gebruik even de zoekfunctie er was nog niet zo lang geleden een topic met zelfde vraag
     
  3. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik kon alleen topics vinden over een naaimachine van de Lidl & een vraag over een machine voor zware stoffen. Beide niet wat ik zoek. De topics daarvoor kwamen uit 2016/2017. Maar misschien kijk ik met m'n neus :o:.
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik wil het ook graag weten.. wil graag eens gaan starten met naaien :)
     
  5. crienatje

    crienatje Actief lid

    1 feb 2010
    344
    158
    43
    Ik heb de Singer 2250, kan er eigenlijk nagenoeg alles mee.
    Kinderkleding maken, verstelwerk.
    Prima machine en betaalbaar.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  6. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Ik kan je geen specifieke machine aanraden.
    Meestal doe ik hier alles maken met een oude industriële machine van brother.
    Heb wel een huishoudmachine die ik gebruik voor knoopsgaten is toevallig ook een brother maar die is veel te licht en daarvoor heb ik een Singer gehad voor knoopsgaten maar die was al heel oud en heeft het niet overleeft.

    Wat ik je wel kan aanraden is om voor een wat zwaardere machine te gaan die kunnen en wat meer hebben en die blijven tenminste op hun plek staan de lichtgewicht varianten lopen zo over je tafel heen wat erg irritant kan zijn.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  7. Miron

    Miron Fanatiek lid

    6 feb 2009
    2.346
    106
    63
    Dan kom uit op en Janome of een brother. De Janome hebben ze ook bij ons op de naailes. Goede begin naaimachine.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  8. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik heb een Brother fs40 en ben er heel tevreden mee! Heeft alle functies die je als beginner nodig hebt. Ik weet niet meer precies wat de prijs was maar wel zeker binnen je budget! :thumup:
     
    Emsy vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Emsy vindt dit leuk.
  10. Miron

    Miron Fanatiek lid

    6 feb 2009
    2.346
    106
    63
    Helaas heb ik zelf een mindere ervaring met Pfaff. En ik hoor er helaas meer die ook die ervaringen hebben.
    Ik heb en pfaff ambition 1.0 gekocht 8 jaar geleden voor 800 euro. En 2,5 jaar geleden deed het voetpedaal het niet meer. Ik dacht ach voetpedaal kapot. Maar helaas na check bij de naaimachine winkel is het moederbord kapot. Om dit te laten maken zou me dat dik 300 euro kosten. Dus ik heb nu rondgekeken en ben op een juki hzl dx 7 uitgekomen. Die ligt ver buiten je budget.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Brother innovis en dan de iets uitgebreidere versie, echt meer dan prima voor wat jij wil. Was ca 300,-.
    Heb m nu 2 jaar en erg tevreden. Andere optie was een tweedehands nagekeken pfaff of singer, zo'n zwaardere die normaal 1000,- kosten. Maar omdat ik ook beginneling ben toch de nieuwe simpelere gekozen.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  12. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Je kunt denk ik het beste naar een goede tweedehands kijken in de naaimachine winkel. Ik lees slechte verhalen over de echt goedkope merken.
    Zelf heb ik een Brother Innovis 15, op zich prima, en niet vreselijk duur. Maar nu ik heel veel naai voldoet hij niet helemaal meer. Daarnaast vind ik hem snel 'van slag'. Hij doet het alleen perfect net Gutermann garen, Goldmann gaat hij van overslaan. En bij echt dikke lagen stof slaat hij ook steken over. En dat deed hij al toen ik hem net nieuw had.
    En ik mis decoratieve steken. Maar die heb ik de afgelopen 10 jaar niet gemist hoor ;) pas nu ik voor mijn dochters bijna alles naai wil ik een machine met veel decoratieve steken en een alfabet.

    Maar mijn volgende is geen Brother meer, maar om mee te starten is hij prima.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Emsy vindt dit leuk.
  14. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb een Janome, werkt prima. Maar idd met een hele berg aan decoratieve steken, als ik een ander zou moeten kopen zou ik kijken een zwaardere, betere machine.

    Maar voor wat ik doe is de zwaarte voldoende.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat is waardeloos zeg, mijn naaimachine is denk ik 25-30 jaar oud en doet het dus nog super!
     
  16. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.691
    1.885
    113
    Ik wil graag de pfaff ambition 610 kopen. Moet nog wel even doorsparen. Mijn huidige machine is een elna 5200, daar ben ik ook tevreden over.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb een Pfaff select 3.2 gekocht ruim een halfjaar terug.

    Ik maak er kleding op voor mn kinderen en mijzelf. En ik maak er dingen mee voor mn eigen bedrijf, wasbare billendoekjes, wasbare zoogcompressen, wasbare wattenschijfjes en wasbare luiers :)

    mn lock machine is een oudje, een heel oude van diny kleine. Maar die doet het nog perfect.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    ik heb zelf een singer brilliance maar die vreet al het super lichte spul op. Voor de standaard katoentjes en normaal stretch spul etc doet hij het prima. Chiffon en organza is echter vragen om ellende wat je ook aan trucen uithaalt. Zitten ook wat sierstiksels op dus als huishoudmachine niet slecht.

    Maar ik ben niet echt fan van de computer aansturing, zit net iets verschil in pedaal en reactie. Naald blijft ook automatisch omhoog staan als je stopt, de ene vindt dat handig, ik vind het irritant maar dat is net wat je gewend bent of wat je er regulier mee doet. Dochter is hier verslaafd aan dr prinsessenjurkjes dus daar leen ik die van mn moeder maar voor als ik het niet met mn lock kan doen.

    Mijn moeder heeft met veel plezier een Brother Innovis (ik geloof de 10?) daar kan je ook lichte stoffen prima mee doen. Als mn singer het begeeft stap ik over naar Innovis. Heeft wel een gebrek aan sierstiksels maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

    Voor zwaarder werk (volle jeans stoffen) heeft ze een industrie rechtstik machine staan. (coupeuses, ook na pensioen blijven ze doorgaan :D). Ik kan er nog niet mee werken, maar binnenkort mag ik er aan gaan geloven.

    Beiden hebben we nu een Lewenstein lockmachine, maar dat is weer een ander verhaal.
     
  19. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    #20 Lafayette, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    Die heb ik een tijd lang te leen gehad van mijn nichtje, en ik vond het een heel fijne machine! Echt niks op aan te merken. Misschien niet voor heel zware stoffen, maar voor gewoon leuke kleding geen probleem.

    Ik heb zelf een hele tijd een tweedehands Pfaff gehad die ik bij een naaimachine winkel had gekocht, maar dat raad ik dus weer echt af. Ik had er gezeur mee en ik kreeg echt niet de garantie die je bij je bij een nieuwe machine hebt. De oude machine leek ook gewoon "moe" te zijn, altijd transport problemen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina