Inleiden 38 wkn zwangerschap vanwege diabetes

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ukkie29, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Hallo dames.

Momenteel 24 weken zwanger,
    Omdat ik sinds n aantal jaar diabetes heb en ook een insuline pomp gaan ze me inleiden met +-38 wkn.
    Wat kan ik verwachten en hoe zal het met haar verlopen ( krijgen een meisje ) ?
    Lees heel veel op internet dat ze 9 van de 10 keer in de coveuse moeten?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee joh meestal hoeven ze met 38 weken niet in de conveuse! Als je kindje gewoon normaal groeit en een normaal geboorte gewicht heeft, mag ze gewoon mee naar huis.

3. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik heb 2 keer zwangerschapsdiabetes gehad, mijn zoontje is gehaald met 36,6 (inleiding met 36,4 maar spoed ks geworden) Hij heeft in de couveuse gelegen was ook maar 47 cm en had een mega slechte start hele lage bloedsuiker, suiker was ook niet stabiel geweest tijdens zwangerschap.

Onze dochter werd gehaald met 38.1 was 51 cm en had een geweldige bloedsuiker, bij haar heb ik geen insuline hoeven spuiten wel metformine geslikt in laatste trimester. bij haar was ik op dag 2 thuis en bij zoon dag 6 pas.

Probeer wel duidelijk te krijgen wat het beleid is meestal willen ze 24 uurs spiegel hebben als de eerste afwijkt krijgen ze vaak een infuus en moeten naar de kinderafdeling. onze zoon had een hele lage spiegel en ademde ook neit niks, onze dochter was het goed en hoefde dus ook nergens anders heen. (zoon heeft trouwens 2 dagen in de couveuse gelegen en 3 dagen in warmtebedje de laatste dag mocht hij bij mij op de afdeling

4. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Ik gebruik ongeveer 15 eenheden bij iedere maaltijd. En heb een basaal van 22 eenheden over de hele dag.
    Momenteel ligt ze iets boven gemiddeld met de groei, maar gynaecoloog zegt dat het meestal pas later in de zwangerschap gebeurd dat ze iets groter worden..

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik had zwangerschap diabetes en werd met 38 weken ingeleid maar ons meisje hoefde niet in de convouse hoor.
    Ik spoot op het einde gemiddeld 40 tot 20 eenheden per maaltijd en dan nog langewerkende insuline erbij (4eh).

Moest na de bevalling 24 uur blijven om haar suikers te controleren en die waren allemaal goed verder.

6. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #6 Fenne34, 9 dec 2016
    Laatst bewerkt: 9 dec 2016
    Ik had zwangerschapdiabetes en spoot op het laatste ook insuline.
    Ben ingeleid met 38+4. Tijdens de bevalling moest ik elk uur mijn suikerwaarde prikken maar die bleef prima. De bevalling heeft in totaal ong 12 uur geduurd.

Ons zoontje was bij geboorte 46cm en woog 2965gram. Een kleintje dus :) Hij haalde direct voor alle testen een 10 na de geboorte :)

Hij hoefde niet in de couveuse.... Maar in de nacht na zijn geboorte daalde wel ineens zijn suikerwaarde waarvoor hij een soort suikerwater kreeg via een pipetje. Daarna moest elke 2 uur zijn suiker spiegel gecheckt worden en gevoed worden. Ook kon hij zichzelf niet goed warm houden en is daarom op een soort warmte mat gelegd die een constante temperatuur afgeeft (een soort open couveuse) die aan mijn bed geschoven werd en hij mocht natuurlijk heerlijk bij mij of mijn partner liggen :) Na 2 dagen was hij helemaal oké. Suikerwaarde bleef prima in orde en ook zijn temperatuur kon hij zelf op peil houden en mochten we lekker naar huis.

Beleid in het zkh waar ik ben bevallen is dat je kindje nooit gescheiden word van moeder. Mocht een couveuse nodig zijn gebeurd dat allemaal op je eigen kamer (die staat ook al klaar en warm op de verloskamer) ook de kraamafdeling heeft iedereen een eigen kamer waar ook bijv een couveuse bij geplaatst kan worden als dat nodig is. Je bent nooit gescheiden van je kindje! Maar dat verschilt erg per zkh

Deel Deze Pagina