Kinderwens en nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Orchidee88, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb per 1 januari een nieuwe baan waar ik na de zomervakantie ook mag blijven. Super natuurlijk, want het is een baan wat ik graag zou willen behouden voor in de toekomst en die mogelijkheid is er ook!

Nu heb ik een grote kinderwens voor een tweede....maar ik vind zelf dat ik het niet kan maken om dan gelijk ( of na een paar maanden ) weer zwanger te zijn. Aan de andere kant weet je niet hoelang het duurt voordat je zwanger bent! En teveel leeftijdsverschil vind ik ook jammer.

Mijn dochter is nu 15 maanden, wat zouden jullie doen?

Het is trouwens een IB functie (onderwijs) wat ook lastig is om iemand voor te vinden die mijn zwangerschapsverlof zou kunnen opvangen.

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ja, juist in onderwijs snappen ze wel dat vrouwen zwanger worden, neem aan dat ze ook weten dat je al een kleine hebt. Zijn toch veel vrouwen die een tweede willen dus is nou ook weer niet zo ongelooflijk verrassend.

:)

Ik zou er dus gewoon voor gaan!

3. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik zou er ook voor gaan!

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik werk sinds augustus bij mijn nieuwe baan. Ben al in ronde 1 zwanger geraakt. Had ik nooit verwacht. Nu moet ik het stil zien te houden tot mijn contractverlenging eind januari. Niet ideaal. Maar soms loopt het gewoon zo. Blijft wel spannend.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb iets soortgelijks gehad.. In juni begonnen bij een nieuwe baan en in september was ik zwanger!

Bewust voor gegaan.. tja risico, vorige keer is mijn contract niet verlengd toen ik zwanger was, maar nu mag ik gelukkig gewoon blijven :).. Kortom, ik zou het er niet voor laten!

6. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Als je nog minstens 15 jaar tevreden voor het bedrijf zou werken wat maken dan die paar maanden verlof uit? Ik zou er niet je kinderwens voor uitstellen en de baan ook niet. En tref je toch een baas die je er daardoor uit wil werken dan zou ik er persoonlijk toch niet voor willen blijven werken.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zou het nooit uitstellen. Heb ik nu ook niet gedaan. Vorige keer gewacht op een vast contract enzo maar toen ging halverwege mijn zwangerschap het bedrijf onverwachts failliet (subsidie werd onverwacht ingetrokken).

Sindsdien weet ik dat je leven voor je werk uitstellen geen zin heeft. Dus doe ik dat ook niet.

En je bent in de leeftijd dat iemand zwanger kan worden dus dat zal altijd in het achterhoofd zitten denk ik.

8. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Zet je leven niet on hold en ga voor die job én voor je kinderwens!
    Zeker in het onderwijs snappen ze ook wel dat een jonge moeder met 1 kindje best een risico is dat je er straks een paar maanden tussenuit bent. Ze durven dat aan met jou, dus willen je echt voor de lange termijn in die functie.
    En voor het zelfde geld duurt het een jaar voor je weer zwanger bent (ik spreek uit ervaring, nadat ik 2 keer de eerste ronde zwanger was, was het best een tegenvaller dat ik op de derde een jaar heb moeten wachten).

Go for it!

9. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zou ook echt nooit wachten.
    Wie weet duurt het wel lang voor dat je zwanger bent. Hier bij de eerste met 6 maanden zwanger en de tweede heeft ruim 4,5 jaar geduurd. Dus je weet het nooit.

10. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie meiden!! Ik blijf het lastig vinden aangezien me het vooral moeilijk lijkt om het eventueel te vertellen mocht het raak zijn.

Jullie geven mij wel moed en hoop! Als ik jullie berichten lees denk ik ja idd ik moet er gewoon voor gaan!!!

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou er óók gewoon voor gaan, maar mijn ervaring is juist níet dat ze er in het onderwijs wel omheen werken omdat er zoveel vrouwen werken. Er is zo weinig werk op het moment dat ik me kan voorstellen dat het voor een werkgever heel verleidelijk is om te denken: 'voor jou 10 anderen'. Dat is bij mij ook gebeurd, stond mooi op straat met mijn dikke buik terwijl ze heel tevreden waren. Andere mensen die later waren aangenomen met een tijdelijk contract konden wél blijven in het nieuwe schooljaar, want ja 'mij konden ze niet aannemen want ik kon niet komen werken'. Daar kun je dan heisa om maken, maar dat doet de verhoudingen voor de toekomst ook niet echt goed...
    Ik laat zelf mijn leven niet leiden door dat soort afwegingen en ik vond mijn gezin veel belangrijker dan mijn baan, maar ik heb dus wel de consequenties moeten dragen.

12. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ik zit in het zelfde schuitje. Sinds 14 december bij mijn nieuwe baan tot en met 14 juli. Nu is me wel verteld dat ik een verlenging krijg.. maar ze weten niet dat wij graag kinderen willen en al bezig zijn ( waren al bezig voor ik hier begon en had het dus ook nooit kunnen weten) maar heb onze plannen niet op pauze gezet ondanks dat ik bang ben voor mijn verlenging.. nu doe ik wel zwaar en gevaarlijk werk (laboratorium) dus ik wil het Hoe dan ook optijd vertellen.. nu maar afwachten tot wanneer het raak is!

13. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik zou er voor gaan!

Eerder heb ik aanbiedingen laten gaan omdat we bezig waren met zwanger worden. 4 jaar later nog niet zwanger alsnog van baan veranderd.

Afgelopen maandag is mijn 2e contract hier ingegaan. Ben 5,5 week zwanger en moet me ziek melden vanwege een grote cyste. Als dit een doorgaande zwangerschap is, dan eindigd mijn contract een week voor mijn verlof afloopt. Ga er dus we vanuit dat het dn niet verlengd wordt.
    Ze zijn heel tevreden, maar die angstis er wel. Wij kunnen de hypotheek niet op 1 salaris betalen. Best spannend, maar onze kinderwens is groter dan vasthouden aan comfort en veiligheid.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik maakte me om hetzelfde druk, drie jaar geleden. Nu ben ik blij dat ik de boel niet heb afgewezen. ;)

15. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Gewoon voor gaan! Mijn eerste zwangerschap heeft een aantal jaren op zich laten wachten. Met die ervaring zijn we gelijktijdig met de start van een nieuwe baan weer gaan proberen voor een tweede. Deze keer was ik direct zwanger in mijn proeftijd. Mijn leidinggevende was super blij voor me en tijdens mijn verlof een vast contract aangeboden gekregen. Ook ik ben lastig te vervangen, maar ook dat is goed gekomen. Ik zou werkelijk nooit om die reden mijn kinderwens opzij zetten. Je weet nooit hoe het loopt en hoe lang het duurt voordat je zwanger mag raken.

16. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de goede tips! We hebben jullie advies opgevolgd en gaan er voor! Spannend :D

Deel Deze Pagina