gillen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje en stiefdochter gillen redelijk veel als ze samen zijn, nu zien ze elkaar 1x in de 2 weken in het weekend dus zijn ze super blij als ze elkaar weer zien, ben ook heel blij dat ze zo gek zijn op elkaar. maar dat gegil van ze!! het is stiefdochter die begint ( ze is trouwens 4) want als ik alleen ben met sam doet ie het niet of als ik bij vriendinnen met vriendjes van zijn leeftijd doet ie het ook niet.

maargoed ik vind het best irritant, hebben gelukkig geen buren heel dichtbij:) maar wat zouden jullie hier aan doen?

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Misschien vertellen dat ze niet de hele tijd zo mogen gillen?

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja dat doe ik ook hoor!

ik denk vaak van ja ze is hier niet zo veel en om haar dan op de gang te gaan zetten... vind het lastig...

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja ... snap dat het lastig is om een kindje dat niet vaak bij je is op de gang te zetten. Maar ze is al 4 en je kunt dus heel goed uitleggen dat gillen vervelend is: het doet pijn aan je oren. Misschien bij binnenkomst een wekker zetten en in die 5 min mogen ze zo hard gillen als ze kunnen en daarna niet meer.

Als er dan wel wordt gegild = 2x duidelijk zeggen dat je dit niet wilt, wel echt contact maken! Bij de tweede keer ook dat bij de volgende keer gillen ze even op de gang moet. En dat consequent volhouden. Uiteraard geldt dit dan ook voor je zoontje :)

Hier kunnen M en T ook flink gillen hoor als ze aan het spelen zijn, maar bij M is een blik of opmerking voldoende. T vindt het dan juist leuk om nog even door te gaan :D

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is ook vaak op de vrijdag als ze komt dat ze zo blij zijn elkaar te zien dat ze beide heel druk zijn en gillen, we laten het vaak eerst even maar het gaat maar door dus waarschuwen we wel. maar idd sam zetten we ook op de gang als hij iets doet wat niet mag en hij doorgaat na waarschuwen.

Deel Deze Pagina