Drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hoop2018, Feb 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop2018

Hoop2018 Lid

Feb 8, 2017
    17
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter van 10 maanden en zij krijgt nog maar 2 flessen op een dag. Daarnaast moet ze natuurlijk water drinken. Mijn vraag is alleen hoeveel?
    Ze drinkt uit een gewoon bekertje en dan drinkt ze 3 a 4 slokjes bij iedere maaltijd en af en toe tussendoor nog een slokje. Dit lijkt mij veel te weinig.
    Hoe kan ik zorgen dat ze meer gaat drinken?
    Ik heb ook geprobeerd het water aan te bieden in diverse andere bekers (anti-lek, tuit etc), maar hier drinkt ze niet uit.

Iemand tips/advies?

2. Presa

Presa Actief lid

Jul 10, 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, mijn meisje is nog maar 7 maanden maar we zijn nu in de overgang van 4 naar 3 flessen dus wil haar ook graag tussendoor iets anders aanbieden. Alleen geen idee hoe dit dus aan te pakken en inderdaad hoeveel is 'nodig'..

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Wij hadden hetzelfde 'probleem', zoon wilde geen water drinken, alleen van een lepel ;) We hebben volgehouden, elke gelegenheid water aangeboden uit dezelfde (tuit)beker en sinds hij ongeveer 10 maand is, begint hij meer te drinken dan enkele slokjes.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Rietjesbeker ook al geprobeerd?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Misschien ook thee en ander drinken aanbieden?
    En verschillende bekers proberen. Wij zijn fan van de avent rietjesbeker.

6. Hoop2018

Hoop2018 Lid

Feb 8, 2017
    17
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik probeer ook vaak thee of een heel klein beetje diksap, maar dat weigert ze helemaal. Water drinkt ze wel een paar slokjes maar lang niet genoeg volgens mij. Ze heeft wel plasluiers maar niet zo veel en vol als toen ze nog meer flessen kreeg. Soms zit er ook gewoon een droge luier tussen. Volgens mij drinkt ze dan te weinig toch?

Ik heb verschillende bekers geprobeerd, ook een soort rietjesbeker van kruidvat. Ik ga die van avent maar eens proberen denk ik.

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Wanneer je het water in de fles doet en tussen door oefent met een andere beker? Hier ook zo gedaan en al snel had ze door hoe de rietjes beker werkte.

8. Hoop2018

Hoop2018 Lid

Feb 8, 2017
    17
    1
    3
    NULL
    NULL
    Als ik water in haar gewone fles doe dan wordt ze kwaad omdat ze dan melk verwacht. Heb al haar al een paar keer heel overstuur op schoot gehad nadat ik water in haar fles had gedaan dus dat probeer ik niet nog een keer:D

9. Shiela88

Shiela88 Actief lid

Oct 15, 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook sinds kort over op 2 flessen en mijn dochter dronk ook slecht uit iets anders (nu 10.5 mnd)
    Ik merkte wel dat ze vanzelf beter ging drinken, naar mijn idee omdat ze gewoon dorst kreeg. De eerste paar dagen dronk ze er slecht uit, maar het gaat nu steeds beter. Ik gebruik een rietjesbeker, in een volle beker gaat 200cc. Over de hele dag drinkt ze hem nu ongeveer 3/4 leeg.
    Ook geef ik nu als tussendoortje een extra peer ipv een koekje oid (2x fruit op een dag nu).
    Wel bied ik haar drinken eigenlijk de hele dag door aan. Pas op het moment dat ze echt goed drinkt gaat ze vaste momenten krijgen, maar dat vind ik nu niet het belangrijst ☺

10. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Ze dronk alleen water uit een normale beker, maar dat schiet niet echt op. Ik wil dat ze water zelf kan drinken. Tuitbeker neemt ze niet.
    Ik heb nu 1 ding gevonden wat lijkt te werken en dat is de tuitbeker van Avent met een speen erop. (vanaf 4 mnd) Probleem is alleen dat ze alleen eruit drinkt als ik de beker vasthoudt...dat was dus niet de bedoeling...;) ik zet m nu maar elke keer voor dr neus in de hoop dat ze t zelf gaat doen

11. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Was hier ook zo. Wel door gezet toen. Uit een andere beker dronk ze niks maar kreeg te weinig vocht. Ik deed er wel van die handvatten aan.

12. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vocht halen ze niet alleen uit water, maar ook uit fruit, yoghurt etc. Als je denkt dat ze te weinig vocht binnenkrijgt zou ik daar iets meer/vaker aanbieden. Verder moeten kindjes wel wennen aan ander drinken dan melk, dus gewoon blijven aanbieden en ze gaat vanzelf meer drinken.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Klopt, niet alleen de melk en het water telt. 800 ml in totaal is voldoende. Dat zijn dus 2 flessen van 200ml en fruit en groente van 200g (als je potjes geeft). Alles wat ze dan extra drinkt (of eet, bv. yoghurt) is mooi meegenomen en wordt vanzelf meer.

Share This Page