6+1 - echo minder ver

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MotherOfAnAngel, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Aangezien ik weinig verstand heb van echo's deel ik hem ook nog even in een eigen topic

De foto is onduidelijk dus heb screenshots uit de film opname gemaakt.

Het vruchtje meette 0.44cm/0.37cm

Ze denkt dat er hoogstwaarschijnlijk net aan een hartje te zien was.
    Maar echt zien deed ik het zelf niet (Geen geknipper)
    Ze denkt dat ik eind 5 weken ben of 5 en een paar dagen

Ik heb op dag 27 van de cyclus(23-8) savonds positief getest en heb gemiddeld mijn eisprong op dag 18.
    Hier vanuit gaande ben ik 6+1 vandaag

Blijkbaar heb ik vroeger positief getest dan ik dacht dat mogelijk was.

Maar de predictor is enorm gevoelig ♡

Maandag 16.45 mogen we weer maar dan via een echo bureau in de hoop dat er dan 100% zekerheid hebben dat het echt een hartje was die klopte ♡

Ik maak me niet zoveel zorgen, jullie hadden al gewaarschuwd dat ik beter een paar dagen later kon gaan.
    Uiteindelijk toch vandaag gegaan (eigenwijs he:oops::p)

Wat mooi om dat garnaaltje te zien ♡

De echo geeft me hoop

Wat denken jullie:D Screenshot_20180912-210552.png

Bijgevoegde bestanden:

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik vind t best wel raar dat ze zeggen dat er hoogstwaarschijnlijk een hartje te zien is.. je ziet t, of je ziet t niet. Wat beide nog niet eens zo heel veel zegt op deze termijn want de echo is (zoals je zelf al zei) heel vroeg. Een meetfoutje is zo gemaakt en ook de apparatuur is zo vroeg erg belangrijk.

Ik hoop dat je maandag een duidelijker beeld hebt!

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik zie een duidelijke vruchtzak en vruchtje. Dat zie je sowieso amper voor 5 1/2 week. Overigens is met dat termijn een hartje ook nog geen knipperend iets wat je ziet maar eerder een bloedsomloop die heen en weer beweegt, dus kan best dat je dat niet goed kunt zien. Ik denk dat je bij de volgende echo wel vooruit gezet gaat worden.

4. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ikzelf dacht een heel lichte beweging te zien die zij ook zag (beweging van een hartje niet het kindje natuurlijk)

Maar zag niet die bekende knipper licht helaas :(
    De verloskundige zei
    Ik denk dat hier net aan een hartje te zien is maar het is nog niet duidelijk dat je zegt "dit is een 6 weken zwangerschap"
    Echt bijna de eerste klopjes van een beginnend hartje waren voor hun wel te zien.
    Ze zei het zelfs 2x toen ik dacht het te zien.
    Van ja hier lijkt echt net aan een hartje te kloppen

Soms was het net iets beter te zien (denk dat de baarmoeder een beetje gekanteld is want ze moest de stok echt helemaal schuin duwen en het vruchtje zat echt helemaal ver links (beeld rechts)

Heb de opname van de echo zovaak bekeken maar op telefoon zie ik het hartje sowieso niet van 5 meter afstand gefilmd :roflmao:

Maar ik vertrouw het opzicht wel.

Als er echt geen hartje was zou ze niet zeggen dat het lijkt op hart activiteit.

5. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Oh dat is dus precies wat ik probeer te verwoorden!
    Dus het hoeft nu nog geen knipperlichtje te zijn :D:D
    Maakte me niet teveel zorgen meer na 10x het filmpje weer te zien, ze klinkt zo positief :D
    Maar dit is weer nog geruststellender

bozoe en BabyFG vinden dit leuk.
  6. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Moet zeggen dat t bij mij ook niet een knipperlichtje was zoals ik t me voorstelde, moest wel goed kijken, maar zag t wel (was ook n paar dagen later).

Ik zou t persoonlijk niet meer trekken tot na t weekend, maar dat is wellicht wel de verstandigste optie :rolleyes:.

7. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik wou vrijdag al inplannen maar mijn vriend hield me tegen (uit zelf bescherming voor mij)

Dus toch gebeld weer te verplaatsen naar maandag
    6+6 of net iets korter.

Anders zit ik vrijdag weer met onduidelijkheid

Maar ze schijnen de nieuwste echo apparatuur te hebben (GE volorus E8 ofzo) even gegoogeld. Ziet er beter uit dan bij mijn vk

8. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik had deze zwangerschap een echo met 6+3 en toen ook een twijfel hartje. Je zag wel iets en de vk was toen positief maar ik zag niet wat ik bij mijn dochtertje zag. Zij gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk net was begonnen met kloppen.

Overigens had ik met mijn dochter bij 6+5 een echo en toen was ze 0,33 cm. Echt veel kleiner dan zou moeten. Hartstikke gezond kindje uit gekomen, dus echt waarde aan die eerste metingen zou ik niet hechten. Het is nog zo klein... mooie echo!

9. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat leuk!

Zo vroeg is er over een termijn moeilijk iets te zeggen. Ik had doordat ik geopereerd was een hele vroege echo en daarop was er een termijn van 5w4d en geen hartje (terwijl ik volgens de test al 6,5w moest zijn), een week later trok dat al iets bij en was er wel een hartje. Uiteindelijk bij de termijnecho bij 12 weken, waar de officiële uitgerekende datum wordt berekend, was het zelfs een dag voor nog.

10. 2Bmom

2Bmom Actief lid

7 sep 2018
    151
    167
    43
    Vrouw
    Wat prachtig, de eerste beelden van je kindje. De gegeven reacties vind ik wel geruststellend klinken, zelf kan ik verder maar weinig over zeggen gezien mijn onervarenheid. Hopelijk dat er maandag meer duidelijkheid komt!

We gaan gelijk op en ik heb pas met 8.5 week de eerste echo. Nu is het zwanger worden bij mij heel voorspoedig gegaan en heb ik nog geen voorgeschiedenis. Maar is 8,5 week dan niet wat laat? Door een vroege echo weet je in ieder geval of er wat zit en of het zich op de goede plek bevindt.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.006
    15.624
    113
    Nabij Utrecht
    Gezien je test vd 23e zou ik eerder denken dat je toen rond 7-8dpo was.
    Dan klopt het beeld vd echo prima hoor (5+6).

12. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Nooit geloofd dat het echt mogelijk was zo vroeg positief te testen :oops:
    Zeker omdat ik eerder dan altijd negatief getest zou hebben
    Maar fijn dat het klopt:D:D