Inenting 12 jarige meisjes

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MommyB, Feb 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Na de zomer gaat mijn dochter een oproep krijgen voor de 12 jarige inenting tegen baarmoederhalskanker.
    Nu heb ik bij geen enkele inenting getwijfeld en krijgt mijn zoontje ze nu ook allemaal. maar toch iets in me doet me twijfelen aan deze inenting en ben ik al een tijdje aan het bedenken wat te doen.

Heb jij je dochter laten enten. Zo nee, waarom niet?
    De inenting bestaat nog te kort om de bijwerkingen op lange termijn te kunnen inschatten.

Op internet kom ik zoveel spookverhalen tegen, dat ik niet meer weet wat te moeten denken. een hoop info is erg oud. Zelf laten kiezen vind ik 12 jaar toch nog iets te jong voor.

2. Kikkertje88

Jan 9, 2014
    94
    0
    0
    Mijn zusje en ik hebben ze nooit gehad. Onze moeder was altijd al alert op dat soort dingen. Er zit zoveel troep in die spuiten!

Mijn dochter zal dit soort inentingen niet krijgen, zoals de griep prik ook niet. Ik vind het onzin en ik weet niet wat voor rotzooi ze inspuiten. De eerste inentingen heb ik wel laten doen, maar alles eromheen.. ik vertrouw het voor geen meter!

3. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

Sep 23, 2009
    1,754
    0
    0
    Ik snap je twijfel heel goed. Ik heb er ook best lang over gedacht, maar het uiteindelijk toch laten doen. Ik heb het besproken met mijn dochter en met haar vader. Ook heb ik met een vriendin gesproken, wiens dochter nu 21 is. Zij heeft toen ze 12 werd, zelf betaald voor de spuiten ( die waren toen nog niet in een inentingsprogramma) Mijn reden om het te doen was: als er ook maar iets is, waarmee ik mijn dochter kan beschermen tegen die afschuwelijke ziekte, wil ik dat graag doen.
    Het is een heel persoonlijk besluit, dus ik kan je ook niet zeggen wat goed of fout is. Waar je je zelf het prettigst bij voelt lijkt me. Praat met je dochter, wat zij ervan vindt. Met 12 hebben ze best al een goede kijk op dingen hoor.
    Succes ermee.
    Pluisje

4. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Ik heb er over gesproken met mijn dochter. Deze geeft aan dat ze mijn keuze vertrouwd. Ik heb inmiddels zoveel gelezen er over dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik weet dat de inenting beschermd tegen 2 virussen en dat de werking 5 jaar gegarandeerd is. Maar daarna dan? Loop ik het risico dat er op lange termijn bijwerkingen zijn voor 5 jaar bescherming.

Blijf het een lastige keuze vinden.

5. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Ik heb het ook overlegd met mijn dochter en we hebben het wel gedaan. alle andere inentingen heeft ze ook gehad dus waarom deze niet...heb liever dat ze toch voor een bepaalde tijd beschermd is dan helemaal niet. en met alle vaccinaties is het hetzelfde, je zal altijd negatieve verhalen horen.....

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Een tijdje terug had ik een gesprek met mijn huisarts over inentingen en toe gaf mijn huisarts aan zelf te twijfelen of ze haar dochter die inenting wel moest laten geven...

Die opmerking heb ik (zoals je zal begrijpen) opgeslagen in mijn geheugen. Ik heb helaas niet doorgevraagd wat voor haar de aanleiding was om te twijfelen. Ik snap dat jij daar op dit moment het meeste aan had gehad, maar wilde je toch even mijn ervaring delen.

7. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Dank je julia81.brengt me wel op een idee. Mijn dochter moet binnenkort weer naar de kinderarts voor haar astma. Kan dan altijd haar mening eens vragen.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ben jij nog zo jong dan? Deze specifieke inenting, tegen baarmoederhalskanker, bestaat bij mijn weten pas sinds 2010. Toch?

Rond die leeftijd had je vroeger wel de rode hond inenting volgens mij vroeger, maar dat was toch heel iets anders dan baarmoederhalskanker.

Mijn dochter is nog lang geen 12, dus hoef er nog niet over na te denken.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb ze allemaal gegeven maar deze sla ik over

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Gelukkig, had je er toch nog iets aan :D

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik neem aan dat ze geen " troep" inspuiten? Ik vertrouw erop dat de inentingen voldoende onderzocht zijn vOor ze aan onze kinderen gegeven gaan worden. Waarom daar aan twijfelen.
    Mijn zoon heeft destijds de mexicaanse griepprik ook gehad. Ook even iver getwijfeld omdat het zoiets nieuws is. Hadden ze wel voldoende uitgesloten dat het geen schadelijke lange termijn bijwerkingen had? Maar anderzijds vond ik het belangrijker mn kinderen alles mee te geven om ze te beschermen. Zal mn dochter over een aantal jaren deze inenting tegen baarmoederhalskanker ook geven.

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb ze alledrie gehad, toen was ik volgens mij 13 of 14..
    Gedaan omdat ik graag later kindjes wilde en er alles aan wilde doen om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk problemen zouden voordoen..

13. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Ik heb ze zelf nooit gehad, maar ik hoorde van een nichtje van me dat ze heel vaak ineens steken heeft op de plek waar de spuit heeft gezeten en dat haar arm dan verdoofd aanvoelt. Ik weet niet in hoeverre dit normaal is, maar het klinkt niet echt een normale bijwerking naar mijn idee.

14. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    #14 MommyB, Feb 16, 2014
    Last edited: Feb 16, 2014
    Druif78, helaas werkt dat niet helemaal zo vlekkeloos. Vandaar ooit de DESmoeders. Deze inenting tegen baarmoederhalskanker is sinds 2010 op de markt en er versnelt doorheen gedrukt. Daar zijn meen ik zelfs nog kamer vragen over geweest. Er zijn dus naar mijn mening niet voldoende onderzoeken op de bijwerkingen op lange termijn!

Maar dat is niet alleen mijn struikelblok, Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door een virus welke je kunt krijgen door seksuele handelingen. De enting beschermt tegen 2 van deze veroorzakers en werkt gegarandeerd 5 jaar. Dan is mijn dochter 17, en hopelijk net (of net niet) sexueel actief. In America is de stof die hiervoor gebruikt wordt vaak in het nieuws geweest ivm de bijwerkingen. Nederland gebruikt dan een andere stof, maar dit is wel een aanverwant hiervan. Mijn vraagteken is dus loop ik het risico dat de enting risico's met zich meebrengt voor 5 jaar bescherming welke nog niet op lange termijn is getest.

Ik ben niet iemand van de aluminium hoedjes theorieën, alleen heb ik hier geen goed gevoel bij. Internet maakt je hier nog onzekerder door daar er heel veel rare verhalen te ronde gaan.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het virus waartegen wordt ingeent wordt overgebracht door onbeschermd sexueel contact.Ik leer mijn dochter liever om zuinig op haar lichaam te zijn en niet met iedere knul het bed in te duiken.Ik ga tegen de tijd(dochter is nu 8 jaar) niet enten hiertegen.
    Alle andere inentingen heeft ze wel gehad of krijgt ze nog(2de BMR) maar dat is iets waartegen je jezelf niet kunt beschermen.Op mijn werk kom ik het HPV virus veel tegen en al die dames zijn meiden met veel wisselende sexuele contacten.

16. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    ik op termijn wel.
    Mijn sm is gestorven aan bmhk. Niet omdat ze niet zuinig is geweest op haar lichaam maar omdat ze verkracht is vroeger.
    Als ik mijn dochter dus kan behouden voor kanker dan doe ik dat.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben dus een kind van Eem desdochter ( des zonen hadden minder last van des medicatie) en dus des kleinkind. De gevolgen voor ons zijn nog in onderzoek. Desdochter hebben kans op onvruchtbaarheid, mk, dood geboorte, misvormde baarmoeder, kinderen met beperkingen die vooral spelen bij jongens. Vaak zie je dat des dochters alleen meisjes krijgen en krijgen ze een zoon mankeerde deze vaak iets. Kinderen van des dochters ( ik dus ) zijn nu in onderzoek. Meisjes zijn vaker gezond. Jongens van desdochters kunnen problemen hebben met hun geslacht bijv. Mijn kinderen weer kunnen zelfs nog last hebben van des :(

Ik ben dus erg voorzichtig met dit soort medicatie terwijl op de normale entingen wel geef. Nieuw is in mijn ogen nog niet goed onderzocht. De gevolgen kunnen na paar jaar pas bekent worden omdat deze kinderen dan misschien wel meer kans hebben op onvruchtbaarheid bijv

Deze bacterie wordt overgedragen door sex. Ik hoop slleen maar dat mijn dochter ( en zoon) verstandig vrije mochten ze die leeftijd hebben

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit dus!
    Nu heb ik geen dochters en laat ik mijn kinderen sowieso niet inenten volgens het RVP, maar geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om mijn kind deze vaccinatie te geven!

19. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik doe sinds kort de opleiding tot doktersassistente en krijg les van een huisarts. Toevallig hebben we het er gisteren op school over gehad en onze docent is fel tegen deze vaccinatie. Ze kunnen nog niks zeggen over de lange termijn bijwerkingen van de spuit en ze had al een paar keer meegemaakt dat er meisjes rare klachten kregen na de spuit. Zelfs een meisje die kort na de spuit een epileptische aanval kreeg.

Buiten dat gaan wij hem waarschijnlijk niet geven omdat ik het zelf geen prettig idee vind dat er zo weinig over onderzocht is. Zie de des dochters van vroeger...
    Als ze dan toch vroeg seksueel actief zijn dan hebben ze ook condooms...
    Zelf heb ik overigens wel het hpv virus bij me en daar ook een behandeling voor gehad om de afwijkende cellen weg te halen maar ga hem toch niet geven..

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Maar DESmedicatie (medicatie die vrouwen tijdens de zwangerschap kregen) is toch heeel wat anders dan een inenting op 12 jarige leeftijd..?

Als er idd mogelijk heftige bijwerkingen kunnen zijn, dan kan ik me wel voorstellen dat je twijfelt. Sowieso vind ik inenten bij 12 jaar wel erg jong. Zou het eerder rond 14 jaar doen, al ben je dan bij sommige meiden idd wel te laat (maar het gros toch hopelijk niet).

Share This Page