Ervaring gyn oss / veghel na 1e keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door kleintje88, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Zijn er hier dames die een eerste ks hebben gehad, weer.zwanger zijn geraakt en bij de gyn in oss of veghel zaten?

Ik vraag me af of zij evt open staan voor geplande keizersnede na eerdere keizersnede. En of zij een "kansberekening" maken over hoe groot de kans is dat je bij de tweede weer een ks krijgt..

Iemand ervaring?

Bij eerste ben ik na bijna 1,5 uur persen naar de ok gebracht omdat ze niet wilde indalen (was ze ook al niet van te voren) en dat wil ik zo dus absoluut niet weer, was helemaal kapot en heb gewoon de eerste dag zowat gemist...

Wil eiseN stellen als ze willen dat ik natuurlijk beval (als deze niet is ingedaald van te voren wil ik ook niet zelf beginnen )

Dus ervaring met de gynaceologen na een ks??

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik kan je niet héél erg helpen, maar in ieder geval een klein beetje... Ik ben dus ook na een heftige bevalling, een half uur persweeën tegenhouden, drie kwartier persweeënstorm, en een half uur niks mogen doen met de persweeën ivm klaar maken voor ks bevallen met een ks in Veghel.
    Bij de nacontrole niet echt stilgestaan bij een volgende bevalling...Maar, paar maanden later weer zwanger, en voor de zekerheid een gesprek met dr. M. in Oss gehad, erg fijn. Hij verzekerde me toen dat als er weer een "grote" baby zou komen, het een ks mocht worden als ik dat wilde. (nu is groot relatief... Ze hadden G. meerdere keren gemeten, en gegokt dat hij 7,5 pond zou zijn.. Hij was uiteindelijk 9 pond)
    Nu inmiddels weer onder controle in Oss bij dezelfde arts en over anderhalve week weer groeiecho. Dan gaan we beslissen wat we gaan doen. Moet wel eerlijk zeggen dat in het begin ik veel meer vrijheid beloofd kreeg in m'n keuze dan het nu lijkt te zijn...
    Geen idee dus hoe het over anderhalve week gaat, vind het wel erg spannend! Ik vind het voor mezelf niet erg als ik weer een heftige bevalling zou krijgen, maar voor de kleine wel. G. heeft er erge last van gehad! Zo zielig!!
    Daarnaast schijnt de behandelingsmethode van de gynaecologen erg te verschillen...
    Wél is me verteld dat ze, als er een natuurlijke bevalling komt, ze het nooit zo ver laten gaan als bij de eerste, ivm de ervaring van smal bekken.
    Hoop je toch een klein beetje geholpen te hebben ;) Zal, als ik er aan denk, na de groeiecho volgende keer, laten weten hoe het was :D

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Thanx voor je reactie!
    Heb ik wel wat aan...

Ik wil graag bij mevr v. In oss, die heeft mij vorige week ook gezien met uitdrogen etc en ik vond haar heel fijn!
    volgens mij heb ik die dokter die jij zegt ook gezien in het begin.. Ook aardige man!

4. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Vandaag dus groeiecho gehad, maarre, geen enkele keus voor mij hoor ;)
    Kwam binnen, moest meteen naar het echo-apparaat, onderweg vroeg hij hoe het ging, gaf geen reactie op mijn antwoord. Hij voelde m'n buik, deed een meting van het hoofdje en van het buikje, en zei dat het waarschijnlijk niet zo'n grote baby was. Liep weer terug naar z'n bureau om de papieren in te vullen, ik vroeg nog iets over inleiden, maar dat was überhaupt niet mogelijk volgens hem. Toen gaf hij me een hand en stond ik weer buiten... Werkelijk nog geen 5 minuten binnen geweest!

Hoop dat ze bij jou toch meer tijd nemen!

Daarbij moest ik volgende week een nieuwe afspraak, maar dan is hij er niet, en kan ik dus een week later pas terecht... Vind het allemaal erg vreemd hoor... Ik was liever bij de vk gebleven, heb het gevoel daar veel beter gecontroleerd te worden!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mmmm niet zo positief dus...
    Ennuh die metingen lap ik een beetje aan mn laars! Een vriendin is vorige week bevallen en die zou een kleine / normale baby krijgen ja ama hoela hij werd 4230 gram!
    En ik zou een hele grote krijgen bij de eerste en was "maar" 3610... Dus die metingen wil niks zeggen...
    Over een week of 5 a 6 mag ik na de gyn en dan wil ik het wel even bespreken (en probeer een andere te krijgen als jou want die is dus niet zo van het overleg ;) )

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn eigen gyn had op de dag dat ik opgenomen werd met ons manneke gemeten voor hoe groot hij was...maar heeft er 800 gram naast gemeten...hahaha hij was ietsjes...kleiner als gedacht dus.

Maar ik heb dus een spoedkeizersnede gehad, omdat mijn vorige bevalling moeizaam ging en bijna een keizersnede werd (ben op de OK, met alles voorbereid toch normaal bevallen) zei mijn gyn (dr. V), en de gyn die de KS had gedaan (dr M) een volgende word een keizersnede..ongeacht hoe goed de zwangerschap gaat en hoe klein-groot hij word....

bij mij deden ze dus niet moeiljik....er komt geen 3de daar niet van...maar dan zou ik er dus wel gewoon om kunnen vragen. (misschien komt het omdat ik al 8 jaar bij mijn gyn kom voor 2 kids....) Wel de zwangerschappen beide opgevolgd door mijn eigen VK, nadat een goede zwangerschap was bevestigd via echo bij de gyn....

7. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad, die metingen vertrouw ik niet en dat weet hij donders goed ;) G. zou ook een normale baby zijn en was 9 pond. Op zich dus geen ramp, maar paste helemaal niet (hoofdje was ook nog eens erg klein...). BTW, hij zei zelf ook, ik ga nu even kijken hoe groot dat de baby is, maar daar zijn we niet zo goed in...

Ik zie dus erg op tegen een normale bevalling (niet eens zozeer voor mezelf, maar hoe vervelend voor de kleine!). Nouja, ik moet dus over 2 weken terugkomen, want volgende week heeft ie dienst in Veghel, ik hoop maar dat ik 'm daar tegenkom ;)

Wel grappig Antares, dat jij met beide gyn's ervaring hebt en dat ze hetzelfde zeiden! Wat speciaal dat je na zo lang toch 2 mooie kindjes hebt!

Dr. M. zei in het begin ook wel dat een ks heel waarschijnlijk zou zijn, maar nu ineens is het helemaal niet nodig... Nu weet ik het ook niet meer... haha!

Ik heb net info opgezocht over accupressuur en zet mijn mannetje vanavond aan het pressen bij mij :D Zou het wel heel fijn vinden om normaal te kunnen bevallen, maar voor mijn gevoel moet dat wel snel gebeuren, anders lukt het weer niet!

We zien het allemaal wel!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dr M vind ik een lieve man...maar heb toch liever dr V...die is rechter voor zijn raap en doet wat hij zegt....en snel ook nog! dr M, schoof het bij mijn miskraam naar zijn collega toe...dat die het niet goed had gezien de vorige keer (terwijl ze , weet ff niet hoe ze heet) me gewoon niet wilde teleur stellen..het hartje klopte en alles zag er redelijk goed uit...niets om je zorgen over te maken zei ze later...

Ik deed niet moeilijk bij welke gyn ik kwam, ik heb die uit oss bijna allemaal wel eens gezien...

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ja ik zie het wel..
    Ik ben bij de eerste in breda bevallen en mijn dossier is nu in oss dus daaruit kunnen ze wel het een en ander uithalen..
    Heb net gekeken en ik ben niet bij de mannelijke dokter m geweest maar bij dokter v, die vond ik wel fijn al zei die toen al dat het niet per definitie een ks hoeft te worde (was toen pas 6 weken)
    En dan paar weken terug ben ik bij mevr v geweest en die gaf aan dat ik met 30 weken naar anesthesist mag om te overleggen over verdoving mocht het weer ks worden..

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Klein Hummeltje hoe is het met jou ?
    Je zit al op het einde zie ik ?

Ik heb de dag na Hemelvaart een afspraak bij dr V (vrouwelijke arts ) ben dan 30,5 week, hoewel ik dan kom om doorgestuurd te worden naar de anesthesist voor overleg over eventuele verdoving mocht het weer een KS worden ga ik toch even overleggen over of we evt al iets kunnen afspreken over hoe en wat, 2 dagen van te voren krijg ik namelijk ook een groeiecho bij mijn vk! Als daaruit komt dat de kleine groot wordt ga ik toch vragen of een ks evt. mogelijk is.

11. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ha Kleintje!

inderdaad, vrijdag ben ik uitgerekend. Hij schat het kindje nog op 7 pond, en moet dus een natuurlijke bevalling afwachten. Logisch aan de ene kant natuurlijk, ware het niet dat ze G. ook 7 pond hadden geschat en uiteindelijk met 9 pond (maar klein hoofd) niet "paste". Maarja, zou zelf ook wel graag natuurlijk willen bevallen... Ben benieuwd!

Hoop wel dat ze voor jou toch echt meer tijd maken hoor! Ik sta iedere afspraak binnen de 5 minuten alweer buiten... Was er in het begin nogal door overrompeld, dus heb vandaag mijn vragen en opmerkingen op een papiertje geschreven, zodat ik ook de kans kreeg om die allemaal te stellen.

Nu verder: maandag terugkomen, dan gaat ie inwendig kijken en als ik ontsluiting heb, dan... (weet ik dus ook niet wat hij gaat doen bedacht ik me thuis ;)) Maar in ieder geval gaat er actie in komen!

Begreep in een ander topic inderdaad dat het nodig is voor je om de anesthesist te spreken, wel fijn hoor, dat dat zo geregeld is!

Ben benieuwd wat ze zeggen over de ks. Dr M. vond dat daar pas met 38 weken iets over kon worden gezegd. Maar, je weet nooit, als al blijkt dat het met 30 weken een groot kindje is...

Hou me wel op de hoogte he, ben benieuwd!!!

Geniet van je zwangerschap ondertussen!!!!

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Spannend zeg!
    Succes met de laatste loodjes en laat je nog weten hoe het is gegaan als je bevallen bent, ben benieuwd!
    Zet hem op!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kleinhummeltje hoe is het met jou??

Vorige week pretecho gehad en kleine lag met hoofdje toch wel eindje voor, ben benieuwd wat de groeiecho van 30 weken zegt mocht het weer groot zijn dan ga ik overleggen of een ks niet verstandiger is...

14. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ha kleintje!

Hier vandaag weer naar gyn geweest en moet morgenochtend naar het zkh om m'n vliezen te laten doorprikken en in ieder geval morgen te bevallen. Gaan het "gewoon" proberen, als het niet vlot verloopt (lekker vrij op te vatten ;)), krijg ik een ks... Spannend dus! Schatten voor de grootte doen ze niet meer, heb ook niet zo'n vertrouwen in die metingen :D

Nou, ben benieuwd dus!

15. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb zelf zo'n beetje de keuze gekregen. of ik weer ks wilde of niet. maar zat niet in oss

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Succes klein hummeltje! Hopelijk verloopt t vlot..

Deel Deze Pagina