Hallo iedereen, Ik heb een vraag, dinsdag 7 december 2010 word bij mij het spiraaltje verwijdert (mirena). In het ziekenhuis bij de gyn, bij de huiarts kon het niet want de draadjes waren naar binnen gezwommen en zijn tang was niet lang genoeg om er bij te kunnen. Hoe snel kan je daarna zwanger worden, hiervoor heb ik de pil gebruikt en toch nog door de pil heen zwanger geworden. We gaan dus nu voor de tweede! Graag reacties
Hoi Claudia, Hier op 19 augustus mijn spiraal laten verwijderen. 1x ongesteld geworden en daarna zwanger zoals je op mijn banner kunt zien. Rond die tijd zijn er meedere meiden geweest die hun spiraal lieten verwijderen, we hebben er een topic van. En we zijn van mening dat je best vruchtbaar wordt van de mirena : http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/230515-zwanger-worden-na-mirena-27.html#post8436856
Ik werd na het verwijderen van de mirena ook direct zwanger. Alleen is deze zwangerschap niet goed gegaan. Had niets te maken met de mirena hoor.
Wat fijn dames! Dus Mirena kan ook positieve uitwerkingen hebben. Ik heb donderdag te horen gekregen dat 1 eierstok hoger ligt. Volgens de arts is het spiraal daar de oorzaak van, ik heb een mirena gehad. Ook kun je door een spiraal ontstekingen krijgen.Had ik dit geweten, had ik mirena nooit laten plaatsen. Mij staat een kijkoperatie te wachten.. Maar zeker leuk, positieve berichten te horen!!
bij mij is 12 augustus de mirena eruit gegaan. Na 3 dagen werd ik voor het eerst ongesteld. Inmiddels begint nu weer mijn ongi op gang te komen en daarom op naar ronde 4!! Heel veel succes in ieder geval!!
Mijn mirena is er in juni uitgegaan en mijn ongi kwam direct redelijk op gang. Nog niet helemaal regelmatig, maar het valt wel mee vind ik. Mijne moest er ook uit in het ZH omdat de de HA hem niet kon vinden. In het ZH kwamen ze er toen achter dat ik een grote cyste (5x7cm) had die veel buikpijn veroorzaakte. Daarom moest ik na 5 weken op controle en mocht ik eerst nog even niet zwanger worden. Toen ik terug kwam voor controle was de cyste gelukkig verdwenen en inmiddels zitten wij nu in ronde 5..
In de bijsluiter/brochure staat dat als je in de week voor de verwijdering van Mirena gemeenschap hebt, je al zwanger kunt raken...
hier ook, 1x, na verwijderen, klein beetje ongesteld geworden en de volgende keer gelijk zwanger... (dacht dat het aan het superzaad van mijn vriend lag, maar zo te lezen komt de snelheid van de spiraal....; )
Ik ben wel redelijk snel zwanger geraakt, maar is geeindigd in een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dat kan meerdere oorzaken hebben, maar ook e.v.t. door een spiraaltje. Ik zal het nooit zeker weten, maar het kan dat het zo bij mij is afgelopen.
Ik heb ook een mirena spiraal gehad. na het verwijderen 28-4-2010 was mijn 1e cyclus van 35 dagen daarna 28-28-27-27 en ben ik nu zwanger.
in principe ben je meteen vruchtbaar als de mirena is verwijderd. Als je tijdens de mirena niet ongesteld werd weet je echter niet op welk punt van de cyclus je bent en hoe lang deze ongeveer duurt. Eerste keer ongesteldheid dus afwachten en even uitgaan van een gemiddelde cyclus (om je vruchtbare dagen te bepalen). Als je voor een tweede keer ongesteld wordt weet je je cyclus duur ongeveer. Ik was in de 3de ronde zwanger!