jaaah! de timmerman komt vanmiddag om tekening etc voor de keuken te maken en neemt dan ook kleurstalen etc mee. Ben zo blij! na al dat vervelende nieuws van vorige week weer wat leuks Alleen nu het lastigste nog...wat wil ik, wat kan er qua ruimt, wat is financieel mogleijk. Misschien dat jullie nog tips hebben? - als je keuken binnenkomt (keuken zit tussen woning en stuurhut in) -iets naar rechts gedraaid
al die verhogingen kunnen niet weg, daaronder zitten buitentrappen naar de stuurhut, badkamer en slaapkamer en die zijn al niet al te hoog dus daar verlagen gaat niet
kies in ieder geval voor lichte kleuren! dit donkere maakt de ruimte zo klein! iets wat ik bijv. erg mooi vind is deze stijl: Licht, en grote handgrepen (maakt het wat moderner) Bekijk bijlage 213373
Volgens mij was je geen Ikea fan, maar misschien kun je ideeën opdoen, ik heb daar een keuken gezien die onder een schuin weglopend plafond zat. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden op de site..
Ja, gevonden, op de site van Ikea, klik op keuken en dan inspiratie en tips. Staan best leuke ideeën voor kleine ruimtes in.
Zou je op de verhoging van de 2de foto een werkblad kunnen maken en dan daar een kraan en wasbak, maar dan niet erin gezakt maar er boven op( zoiets als je ook in badkamers wel ziet) als dat kan dan heb je de andere kant (foto 1) vrij voor je kookplek en werkruimte. Kastjes boven de andere verhogingen maken (als dat diep genoeg is) want die ruimte ben je toch al kwijt en dan boven je werktuimte geen bovenkasten zodat het ruimtelijker oogt.
@bijtjuh: ik zat zelf te denken aan creme kleur, maar zit dan weer te twijfelen welke kleur op vloer en wanden @lilalief: probleem hier is dat er geen standaard keuken past @pcootje: op die plek niet, die is te hoog, is nu al niet lekker om te werken, maar dat verlaagde stukje naast het fornuis zou misschien wel kunnen. verhogingen zijn eerder te diep dan te smal Boven de trap naar beneden zitten nu ook allemaal kasten
Tis een beetje lastig om er een totaalbeeld bij te krijgen, maar als ik het goed zie dan is foto3 een aansluiting op foto2. Dan zou dit idd wel kunnen. Haha mooie diepe kasten is niet verkeerd, kun je mooi je pannen, servies en een heleboel boodschappen kwijt.
ja foto 3 overlapt foto 2 boodschappen staan nu in kasten op foto 4, servies en pannen enzo in het keukenblok maar kan evt ook nog in kasten foto4, maar is niet erg praktisch. Iets minder diep had wel gemogen, kan heel moeilijk achteraan komen. Maar goed, een mens moet wat te zeuren hebben ik kan wel altijd mn boodschappen kwijt zo zonder dat het op de mm recht moet staan omdat het anders neit past
Ik zou eens even een overzicht maken van wat je wel prettig vind, bijvoorbeeld indeling en welke ruimtes je echt gebruikt. Je hebt bijvoorbeeld wat kastruimte ... heb je die allemaal nodig? Zo niet maak het compacter en probeer oplossingen te vinden voor datgene waar je je nu aan irriteert. En een timmerman heeft vaak ook tips dus ik zou daar even op wachten. En ja kleur is kleur mocht het na een paar maanden nog irriteren dan verf je het zo over is mijn mening. Maar een lichte basis zal denk ik de ruimte wel wat meer open houden.
Ik zou mn 6 pits fornuis niet weer kwijt willen. Als ik er nu weer 1 zou kopen dan deed ik wel met 2 ovens ipv 1 grote. Ik mis kastruimte of ik heb teveel pannen.
dat is 3 naast elkaar, 2rijen? als die oven nu over het hele oppervlak zit, word dat niet klein dan als je er 2 van maak?
De breedte van het fornuis is in beide gevallen 90cm. Bij de afbeelding heb je 2 ovens (zie deuren) en bij die van ons is het 1 grote deur, dat is het enige verschil
Op zich maakt dat niet uit omdat er stand is waarbij etenswaar elkaars smaak niet opneemt, maar vind het zelf een beetje jammer dat ik zo'n grote oven aan heb voor een paar koekjes of een cake
bij ons komt er geen hoek in, dus die zal ik niet missen. Maar kan me voorstellen dat dat wel handig is als je wel hoekkast heb