Gestopt met roken maar voel me slecht...

Discussie in 'De lounge' gestart door sannever, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hallo meiden ,

Ik ben 4 maanden geleden gestopt met roken , ik had er geen zin meer in.Het ging goed, ik voelde me redelijk maar sinds een paar weken voel ik me steeds slechter worden...ik ben kortademig ,moe ,mijn gewrichten doen steeds meer pijn ,dikke enkel...noem maar op!Ik slaap slecht ,eten en drinken smaken niet ,concentratie is knudde ,ik weet niet wat me overkomt!Ik ben uiteraard al bij de huisarts geweest ,alles is goed, hij snapt het ook niet.Ik moet het maar even aankijken en anders terugkomen.Op een forum van het longfonds lees ik dat het "normaal" is dat je je zo slecht voelt na het stoppen met roken?En dat dit nog lang kan duren voor het weer oke gaat met je.Zijn er meer die dit ook zo ervaren en zich beter voelden toen ze nog rookten?Ik denk er serieus aan om weer te beginnen, ik wil mezelf weer terug!

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Heeft de dokter ook je bloed onderzocht?

3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja, uitgebreid bloedonderzoek ,ook op vitamines...alles was in orde wat ik niet helemaal begrijp omdat ik met mega verzuurde benen bij de bloedafname zat...

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Toen ik stopte met ‘echt’ roken voelde ik me ook zoals jij en niet te vergeten: super log :eek:
    Kennelijk reageert je lijf op al die troep die je naar binnen hebt zitten zuigen en komt het er ook uit op deze manier. Maar wat Whysteria schrijft kan ook goed. Laat dat ook even nakijken.
    Ik rook nu wel nog steeds, ben 5 maanden na bevalling weer begonnen, maar wel met m’n e-smoker. En daarmee zeg ik niet dat jij dit moet doen hoor. Misschien moet je er even doorheen? Sterkte. Wel heel knap!

sannever vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klinkt bekend, zelf geen ervaring mee maar mijn vader is 20 jaar geleden gestopt en een paar maanden later kwamen de klachten pas (kan me dat goed herinneren, want hij had ineens ook minder conditie terwijl hij heel sportief was altijd). Ook bij een vriend van ons precies hetzelfde. Heb je lang gerookt?
    Het klinkt naar maar roken kan ook echt zoveel maanden en zelfs jaren later nog schade aan het licht brengen. Zo heeft mijn vader nu een lichte vorm van copd, toch veroorzaakt door het jarenlange roken.
    Daarom is het zo onwijs goed dat je gestopt bent!!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja hebben mijn man en ik ook gehad toen we 20 jaar geleden stopten, heel vervelend maar toch proberen vol te houden het gaat uiteindelijk weg.

8. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb het net zitten lezen ,ha had inderdaad al getest op schildklierwerking.

9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Fijn dat er herkenning is , op veel websites lees je alleen maar "halleluja" verhalen over stoppen met roken maar dit soort dingen lees je nergens ,zal wel teveel afschrikken denk ik...Ik vind het nu wel zwaar om door te bijten eerlijk gezegd ,slecht slapen vreet energie en dat in de schoolvakantie...ik blijf het nog even proberen.

10. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik voelde me verschrikkelijk! Veel mensen zeiden tegen me dat ik me vast heerlijk voelde, gezonder. Nou niet dus. Ik ben cold turkey gestopt vanwege mijn zwangerschap. Ik zou het liefst nog steeds elke dag roken. Al heb ik er geen moeite meer mee om dat niet te doen. Ik heb gelukkig een goede reden in mijn buik zitten, maar hoe dan ook nog steeds elke dag lastig!

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Hier ook. Vooral het slapen werd ik dan gek van. Toen een elektrische sigaret gekocht en sinds die dag slaap ik weer goed.
    Ben dus nog niet van die nicotine af maar nicotine zelf is even slecht als caffeine dus ik vind het goed zo. Ik slaap weer zodra ik me neer leg en wordt wakker van de wekker of zoon.

sannever vindt dit leuk.
  12. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik ben al meer dan 6 jaar gestopt, voelde me wel snel beter. Dus jouw verhaal is voor mij niet van toepassing.

Mijn man worstelde met hetzelfde als jou. Is helaas na een paar maanden weer begonnen. Alleen voelt hij zich niet de oude als voor het stoppen.

13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Het slechte slapen werd hier veroorzaakt door cafeïne . Dus koffie en cola. Nadat mijn man geen koffie meer drinkt en io geen cola na 15.09u slapen we al stukken beter.
    Nicoti e breekt cafeine af, zonder nicotine blijft dat dus in je lichaam.
    Wel 15 slaappillen gehad van dendokter om weer in ons ritme te komen. We lagen gerust wakker tot 02.30u .....

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Hier ook na stoppen met roken ineens veel meer last van caffeine, zo erg dat ik alleen nog maar decaf koffie drink.

Maar ik vind het echt super goed en knap dat je al 4 maanden niet rookt! Probeer het vol te houden, zoals je je nu voelt is echt maar tijdelijk maar als je weer begint met roken is het zo moeilijk om weer te stoppen.

Je hebt het ergste nu al volbracht. Zet ‘m op, je kan het!

sannever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina